روزنامه خندان

آمبولانس ۳۰۰

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۷۳۱۹۶
گذاشتن کاربران متخلف در قفس

سیاست روز : گذاشتن کاربران متخلف در قفس

نماینده ارومیه: فیش‌های حقوقی به دست ما می‌رسد که در یک شرکت به ظاهر خصوصی که عملا در اختیار دولت است تا ۹۷ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود که اگر این را با حقوق ۶۰۰ هزار تومانی وزارت کار مقایسه کنیم یعنی ۱۶۱ برابر حقوق به اشخاصی داده شده است.این عدالت است؟
با توجه به محاسبات فوق، کدام یک از گزینه‌های زیر صحیح است؟
الف) برادر قاضی‌پور ۳۵ برابر "ننجون" حقوق می‌گیرد و این عین عدالت است.
ب) برادر قاضی‌پور به حقوق ۶۰۰ هزارتومانی وزارت کار اعتقاد دارد اما بعضی‌ها هنوز به روح اعتقاد ندارند.
ج) اگر فیش حقوقی دیگران به دست برادر قاضی‌پور برسد خیلی خوب است اما اگر فیش حقوقی ایشان دست کسی‌...
د) هر سه گزینه فوق صحیح است.

وزیر ارتباطات: درباره محتوای مجرمانه بطور جدی اعتقاد داریم که باید حذف شود و این حرف درستی است اما اینکه با مسدود کردن بخواهیم این کار را درست کنیم، حرف دیگری است.
شما برای حذف "محتوای مجرمانه" کدام یک از گزینه‌های زیر را به جای "مسدود کردن" پیشنهاد می‌کنید؟
الف) شلیک به کاربران متخلف که به محتوای مجرمانه دسترسی پیدا می‌کنند توسط تک تیراندازان مجرب
ب) انفجار مسکن یا محل کار کاربر متخلف و بی‌تربیتی که به محتوای مجرمانه سرک می‌کشد.
ج) گذاشتن کاربران متخلف در قفس و زنده‌زنده سوزاندن آنان به گونه‌ای که محتوای مجرمانه از دماغ‌شان در بیاید.
د) بستن کمربند انفجاری به کاربران و تنظیم برنامه انفجار پس از سه ثانیه دسترسی به محتوای مجرمانه

اعتماد :30 سال سابقه و تخلف؟!

حکم امحای بیش از ٢٢٤ تن آبلیموی غیرقابل مصرف انسانی در محل کارخانه تولید کننده که «٣٠ سال قدمت» در تولید دارد، اجرایی شد. تخلف این کارخانه تولید کننده که با چند عنوان تجاری و بدون مجوزهای لازم بیش از «٣٠ سال» اقدام به تولید محصولات خانگی همچون رب گوجه فرنگی، آبلیمو، مربا، آبمیوه و غیره کرده بود، مهر ماه سال جاری در گشت مشترک کشف و پس از بررسی برابر قانون حکم این پرونده صادر شد. میزان کشف از این کارخانه مشهور ٢٢٤ تن و ٤٠٠ گرم آبلیموی تاریخ مصرف گذشته و بیش از ٣٠ تن خیارشور، سرکه، مربا، آبمیوه بوده است که بنا به آزمایش های انجام شده توسط بهداشت آبلیموی کشف شده غیرقابل «مصرف انسانی» است.
خب شنونده و خواننده نمی داند چه موضعی در برابر این تخلف و در واقع «بی اعتنایی» به حق همشهری و هموطن، اتخاذ کند ! چه تولید کننده ای که با این سابقه دست به چنین کردار ناپسند و ناموجهی می زند، چگونه می تواند در نهان خویش، به داوری عمل خویش بپردازد؟ صحبت بر سر نظارت همیشگی نیست که در بازه زمانی خویش، لاجرم انجام پذیرفته بود و اگر هم این گونه نمی شد، هر چند نقصی است به نوبه خود، ولی اینکه بزرگان کارخانه ای و آنانی که سودشان از خرید مردم صورت می پذیرد، چگونه می توانند به این کار غیر اخلاقی دست یازند؟ براستی نقص از کجاست؟ و چرا گهگاهی از این دست خبرها شنیده می شود؟ بن مایه فردی و اعتقادی هر فرد تا چه اندازه می تواند بازدارنده باشد و آیا زیر ساخت ذهنی فرد می تواند در بزنگاهی اینچنین، یاری رسانش باشد... ؟
آدمی تا چه حد می تواند با آموزش لازم در دوره خاص که باور پذیری اش، شکل می گیرد، به سویی هدایت شود که در آتیه کاری و رفتاری اش، شاهد کج رفتاری خویش نباشد؟ هر چند جواب این پرسش ها باید از سوی کسانی داده شود که باورشان به «آموزش ابتدایی» است، ولی نکته ای که نباید مورد غفلت قرار گیرد پاشنه آشیل بسیاری از رفتارهای ماست که خودمان هم تلاش نداریم کمی به خویشتن تلنگر زنیم و پرسشی از خود داشته باشیم که چه شد اینچنین شدیم ؟!
باری فقط لحظه ای خلوت با خود و دست کشیدن از سود و منفعت دنیایی، شاید دریچه ای به روی مان باز کند و این ابیات عطار نیشابوری را با تامل زمزمه کنیم در باب «توبه» که: کرده بود آن مرد بسیاری گناه/ توبه کرد از شرم و باز آمد به راه/ بار دیگر نفس چون قوت گرفت/ توبه بشکست و پی شهوت گرفت/ بار دیگر چون شکستی توبه پاک/ دادمت مهلت نگشتم خشمناک/ باز آی آخر که در بگشاده ایم / تو غرامت کرده ما استاده ایم.

شرق : کثیف‌کاری سیاسی

وزیر کشور سوار آمبولانس شد و گفت: «پول کثیف در کشور وجود دارد و بخشی از پول قاچاق موادمخدر در عرصه سیاست، انتخابات و انتقال قدرت خرج می‌شود.» ما خیلی ناراحت شدیم که در عرصه سیاست، انتخابات و انتقال قدرت، پول کثیف وجود دارد. ما تا الان فکر می‌کردیم کردار کثیف و گفتار کثیف و رفتار کثیف در این عرصه نیست و با این قضیه کنار آمده بودیم.خوشبختانه جای نگرانی نیست و پول کثیف آدم را کثیف نمی‌کند. یعنی سیاستمدار و انتخابات و قدرت ممکن است چرخشان با پول کثیف بچرخد اما این پول فقط می‌چرخاند اما چیزی را کثیف نمی‌کند. من به وزیر کشور هم پیشنهاد دادم که برای حل مشکل پول کثیف در مملکت، سیاستمداران را بخوابانند در وایتکس. چراکه مادر ما معتقد است همه‌چیز را تا نخوابانیم در وایتکس تمیز نمی‌شود.

مثال: مامان، این لباس‌هام کثیفه. این کاسه‌بشقاب‌ها هم کثیفه.
- بخوابونش توی وایتکس مادر خیس بخورد.
: مامان، وزیر کشور میگه سیاست و انتخابات و قدرت ما هم کثیفه.
- بهش بگو اونارو هم بخوابونه توی وایتکس خیس بخوره، مادر.
در منزل: ببینم باز رفتی توی کوچه با گل بازی کردی، خودت‌رو کثیف کردی آقازاده‌جان؟
- نه مامانی. با پول‌های بابا بازی کردم.

کیهان : وجب! (گفت و شنود)

گفت: وزیر جهاد کشاورزی گفته است «قیمت مرغ بالاتر از 7 هزار تومان اجحاف به مصرف‌کننده است.»
گفتم: این را که همه مردم می‌دانند! ایشان باید بفرمایند برای مقابله با این اجحاف چه اقدامی کرده‌اند؟
گفت: احتمالا می‌گویند مقابله با گرانفروشان وظیفه تعریف شده سازمان تعزیرات است.
گفتم: خب! سازمان تعزیرات غیر از اینکه خبر افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها را بدهد چه کار دیگری کرده است و می‌کند؟!
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: درویشی با آب و تاب درباره قطب خود سروده بود؛
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است!
از کرامات دیگرش چه عجب
مشت خود باز کرد و گفت وجب!
آنچه در چشم می‌رود خواب است
آنچه در جوی می‌دود، آب است!
و...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها