سیاستمداران دامپرور و مرغدار

روزنامه دنیا در روز 21 آبان 1340 خبر داد که اکثر دامپروران و مرغداران از طبقه رجال سیاسی و استادان دانشکده دامپزشکی و وزیران سابق هستند که در اطراف کرج و حدود سرخه‌حصار و سعادت‌آباد ونک به شغل دامپروری و مرغداری مشغول‌اند.
کد خبر: ۷۶۹۶۱۹
سیاستمداران دامپرور و مرغدار

این روزنامه افزوده است: کار و بار آن‌ها به قدری خوب است که علاوه بر اینکه یک شاهی قرض ندارند، مبالغ زیادی وجه نقد در بانک‌ها دارند. زیرا قصد دارند نژاد جدید گاو را از امریکا خریداری [کنند] و با هواپیما به تهران بیاورند. هر رأس از گاوان نژاد جدید در حدود پنجاه هزار ریال، اعم از قیمت گاو و مخارج انتقال، وجه لازم دارد.

در ادامه این خبر آمده است که مصرف لبنیات و مرغ در تهران به حدی است که اگر از اسرائیل و کشورهای هلند و دانمارک، لبنیات و جوجه و مرغ با هواپیما وارد تهران نشود، لبنیات بازار سیاه پیدا می‌کند و بدین جهت هر چه به مۆسسات دامپروری افزوده شود، حوایج مردم بیشتر می‌شود و از همین نظر جمعی از سناتورهای سابق از فرط بی‌کاری مصمم شده‌اند به طور کلی دست از سیاست بشویند و به دنبال دامپروری بروند و بدین لحاظ در جاده کرج زمینی به مساحت چهل هزار متر فراهم نموده، مقدمات امر را رو به راه می‌کنند تا با کمک چند نفر از فارغ‌التحصیلان دانشکده دامپزشکی مشغول جوجه‌کشی و پرورش گاو، حتی از راه تلقیح مصنوعی شوند.

منبع: روزشمار 15 خرداد، احد گودرزیانی، انتشارات سوره مهر، ج 3، ص 188

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها