مهرام در بازی چهارم کار سختی برابر تماشاگران پتروشیمی بندر امام دارد

قهرمانی یا تساوی در گرو یک بازی

یک لحظه غفلت می‌تواند نتیجه بازی تیم‌های پتروشیمی بندر امام و مهرام را در بازی‌های لیگ ملی بسکتبال تغییر دهد، بنابراین آنچه ذهن مربیان این دو تیم را به خود مشغول کرده، بازی کم اشتباه است.
کد خبر: ۷۶۷۴۱۴
قهرمانی یا تساوی در گرو یک بازی

امروز پتروشیمی بندر امام در ادامه بازی‌های پایانی لیگ ملی بسکتبال میزبان مهرام است. تیمی که 2 بر صفر از تیم جنوبی پیش بود و فقط یک پیروزی تا قهرمانی فاصله داشت ـ هنوز هم دارد ـ اما پس از شکست در تهران برابر پتروشیمی بندر امام، در کارش گره افتاد.

در این سری بازی‌ها برنده سه‌از پنج مسابقه، قهرمان لیگ ملی بسکتبال می‌شود. تا اینجا مهرام 2 بر یک پیش است. در صورت برتری مهرام در بازی امروز، این تیم جام را با خود به تهران می‌آورد و در غیر این صورت با تساوی دو تیم در عدد 2، بازی پنجم، قهرمان لیگ ملی بسکتبال را مشخص می‌کند.

پتروشیمی بندر امام در روند باثبات پیروزی‌های خود بعد از دو بار شکست دادن دانشگاه آزاد در نیمه نهایی، روحیه مناسبی بویژه در بازی‌های خارج از خانه پیدا کرده است. با این شرایط در حضور هواداران بی‌شمار این تیم در بازی‌های خانگی، مهرام کار سخت‌تری دارد هر چند در بازی رفت، پتروشیمی بندر امام در خانه مغلوب مهرام شده بود.

شکستی که مهران حاتمی نمی‌خواهد برای یادآوری اتفاقات آن روز به گذشته بازگردد. سرمربی تیم پتروشیمی بندر امام به جام‌جم می‌گوید: پتروشیمی بندر امام بازی به بازی پیش می‌رود. همه می‌گفتند کار تیم ما در نیمه نهایی برابر دانشگاه آزاد تمام است، اما بازی‌های 2 بر یک عقب افتاده را 3 بر 2 بردیم و فینالیست شدیم. اکنون برابر مهرام با همه توان‌مان بازی می‌کنیم. من به تیمم اعتقاد دارم. آنها در شرایط سخت نتایج خیره‌کننده‌ای می‌گیرند.

تیم جنوبی در بازی روز دوشنبه با مهرام عملکرد مهارتی خاصی در اجرای اصول دفاع و حمله داشت. آنها به مهرامی‌ها فرصت ندادند خودشان را در زمین پیدا کنند و اختلاف امتیاز قابل اتکایی با رقیب داشتند.

حامد آفاق یکی از برترین‌های تیم جنوبی درباره شرایط تازه تیمش می‌گوید: پس از آمدن میتف به عنوان دستیار حاتمی ما تمرکز زیادی بر دفاع خوب داشتیم و تمرین‌های زیادی انجام دادیم. کار تیمی بچه‌ها واقعا خوب بود و توانستیم نتیجه بگیریم. اینک شرایط برای ما بهتر شده است و در بازی پیش‌رو باید آرام و با تمرکز برابر تماشاگران جنوب به میدان برویم و برنده شویم.

دفاع خوب پتروشیمی بندر امام، واکنش مصطفی هاشمی را بعد از باخت تیمش به همراه داشت تا استراتژی غلط خود را عامل شکست برابر پتروشیمی بندر امام اعلام کند.

سرمربی تیم مهرام می‌گوید: برای بازی چهارم اشتباهات قبلی را تکرار نمی‌کنیم. آن بازی را بد شروع کرده بودیم و بازیکنان ما مانند سعید داورپناه تا پایان بازی نتوانستند خودشان را پیدا کنند. در آن مسابقه اگر در حد خودمان ظاهر می‌شدیم قطعا می‌توانستیم پیروز شویم، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. ما دو فرصت دیگر برای قهرمانی داریم.

هر چند مربیان و بازیکنان پتروشیمی بندر امام و مهرام سعی می‌کنند همه کارها را برای تیم‌های خود عادی جلوه بدهند، اما واقعیت این است برای هیچ‌کدام از این تیم‌ها وضع عادی وجود ندارد و آنها برای مبارزه جانانه دیگر در فینال لیگ ملی بسکتبال باید تا سر حد قدرت بجنگند.

بازی چهارم دو تیم با این صحبت‌ها و پیش‌فرض‌ها آغاز می‌شود، کاری که بازی‌های نزدیک را جذاب‌تر می‌کند. دلیل این حرف‌ها هم کاملا مشخص است. وقتی سرنوشت یک مسابقه مشخص نیست و هر کس نتیجه را به نفع خود پیش‌بینی می‌کند می‌توان به جذاب بودن و خاص شدن یک مسابقه بیشتر پی برد.

محمد رضاپور/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها