واکنش حماس به حکم دادگاه مصر

پس از آن‌که دادگاه فوق‌العاده قاهره روز شنبه در جلسه‌ای گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، مقامات حماس نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۷۶۶۰۴۰

به گزارش ایرنا، موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این موضوع در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: تاریخ گردان‌های القسام حاکی از رفتار پسندیده و متمدنانه آنها با دستگاه اطلاعاتی مصر است به طوری که همیشه در مسائل مهم با مصر همکاری صمیمانه و بدون هیچ‌گونه نیرنگ و حیله‌ای داشته که به موفقیت هردو منجر شده است. آیا گردان‌های القسام امروز تروریستی شده‌اند؟ وی افزود: این اولین باری است که در تاریخ عربی و اسلامی و بیشتر کشورهای جهان به استثنای رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطین محکوم می‌شود.

ابومرزوق تاکید کرد: تاریخ گردان‌های القسام ثابت کرده است که هیچ‌گاه این گردان‌ها اسلحه خود را به روی ملت فلسطین و برادر بزرگ آن یعنی مصر و یا ارتش و نیروهای امنیتی نکشیده و در امور داخلی این کشور نیز مداخله نکرده است. وی با اشاره به مناسبات تاریخی میان طرفین نوشت: تاریخ، ایستادگی مصر در کنار جنبش‌های آزادیبخش ملی در جهان عرب، آفریقا و بویژه فلسطین را ثبت کرده و حکم دادگاه مصر درباره گردان‌های القسام، کودتا علیه تاریخ و حقوق فلسطین و اخلاق مصر و اصولی است که ما آن را می‌شناسیم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این‌گونه تصمیم‌ها برای در ارتباط دانستن گردان‌های القسام یا هر گروه فلسطینی دیگری در امور داخلی مصر جز در خدمت رژیم اشغالگر صهیونیستی نیست. جهاد اسلامی در ادامه بیانیه خود بر اصرار این جنبش برای حفظ آرامش مصر تأکید کرد. حسام بدران، سخنگوی جنبش حماس هم در این زمینه اظهار کرد: رأی دادگاه قاهره درباره تروریست بودن گردان‌های عزالدین قسام، بسیار مایه تأسف است؛ این رأی در واقع خدمتی رایگان از سوی رژیم مصر به رژیم اشغالگر صهیونیستی است. صدور این رأی با انگیزه سیاسی صورت گرفت و هدف از این اقدام، وادارکردن و کشاندن جنبش حماس به دخالت در امور داخلی مصر است.

صلاح البردویل، یکی از رهبران ارشد حماس نیز در این رابطه گفت: مصر اکنون با نظامی روبه‌روست که عمق معنای مقاومت و اهمیت آن نزد ملت را درک نمی‌کند. هر کس ما را به تروریسم متهم کند دچار یک اشتباه سیاسی بسیار بزرگ شده است و این تصمیمش نه‌تنها باعث به حاشیه راندن ما نمی‌شود، بلکه بالعکس این خود اوست که منزوی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها