jamejamclick
کلیک وب کد خبر: ۷۶۲۰۲۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۶:۴۳

شرکت فیس‌بوک قصد دارد تا به‌جای حذف کردن تبلیغات جعلی و دروغین از این شبکه اجتماعی، آن‌ها را با یک پیام هشدار همراه کرده و عواقب کلیک بر روی بخش مربوطه را به خود کاربر بسپارد.

تبلیغات دروغین از فیس‌بوک پاک نمی‌شوند

جام جم کلیک: شبکه‌های اجتماعی به بازاری بسیاری بزرگ تبدیل شده‌اند و درست مانند زمانی که به‌صورت فیزیکی به بازار مراجعه می‌کنید نیز با فروشندگان و افراد فراوانی مواجه می‌شوید که مدعی ارائه محصولاتی با کیفیت هستند و حتی ممکن است تا به مغازه مربوطه وارد شوید ولی پس از درک جعلی بودن آن دیگر پایتان را نیز به آن مغازه نخواهید گذاشت ولی در شبکه‌های اجتماعی مانند دنیای فیزیکی، جایگاه یک مغازه ثابت نیست و ممکن است موارد مفید و جعلی در خوراک خبری شما با هم در آمیخته شوند.

توییتر به کاربران خود اجازه گزارش دادن اسپم‌ها را خواهد داد، فیس‌بوک نیز به شما اجازه خواهد داد تا این تبلیغات جعلی را شناسایی کرده و گزارش دهید ولی برخلاف توییتر برای بستن آن‌ها اقدام نخواهد کرد. در این فرایند شرکت فیس‌بوک یک نوار هشدار رنگی به بالای مواردی که تبلیغات جعلی گزارش شده‌اند خواهد چسباند و باقی ماجرا را به خود کاربر خواهد سپرد.

تبلیغات جعلی ممکن است برای شما آسیبی به‌همراه نداشته باشد ولی شما را مجبور به اقدامی می‌کند که به‌ آن علاقه‌ای ندارید، برای نمونه در تلفن‌های همراه هوشمند تنها با کلیک بر روی یک مورد از این تبلیغات ممکن است شاهد نصب یک نرم‌افزار اضافی بر روی تلفن همراه خود باشید که علیرغم اینکه آسیبی برای دستگاه شما به‌همراه خواهد آورد، مسلما مورد انتظار شما نبوده است.

این اقدام فیس‌بوک برای افرادی که به این تبلیغات علاقه‌ دارند و دوست دارند تا موارد پیش‌بینی نشده را تجربه کنند مفید خواهد بود ولی درصد چنین افرادی بسیار اندک است و به‌نظر می‌رسد که بیشتر بهانه‌ای برای این است که فیس‌بوک مجبور به فعالیت بیشتر نباشد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

جلسات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا در ابتدای کار، امیدواری زیادی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد کرد، زیرا این احساس وجود داشت که یک نهاد بالادستی برای کنترل شرایط اقتصادی ایران و تعیین چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده است اما به‌سرعت موانع متعددی در مقابل عملکرد این شورا ایجاد شد.

تدبیر و توکل در تحریم

تدبیر و توکل در تحریم

«دوستانت را نزدیک خودت نگه دار و دشمنانت را نزدیک‌تر»، با این‌که این عبارت را منسوب به چرچیل می‌دانند، ولی خلفای عباسی بیش از هزار سال پیش آن را زندگی کردند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر