jamejamclick
کلیک وب کد خبر: ۷۶۲۰۲۷   ۰۱ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۶:۴۳

شرکت فیس‌بوک قصد دارد تا به‌جای حذف کردن تبلیغات جعلی و دروغین از این شبکه اجتماعی، آن‌ها را با یک پیام هشدار همراه کرده و عواقب کلیک بر روی بخش مربوطه را به خود کاربر بسپارد.

تبلیغات دروغین از فیس‌بوک پاک نمی‌شوند

جام جم کلیک: شبکه‌های اجتماعی به بازاری بسیاری بزرگ تبدیل شده‌اند و درست مانند زمانی که به‌صورت فیزیکی به بازار مراجعه می‌کنید نیز با فروشندگان و افراد فراوانی مواجه می‌شوید که مدعی ارائه محصولاتی با کیفیت هستند و حتی ممکن است تا به مغازه مربوطه وارد شوید ولی پس از درک جعلی بودن آن دیگر پایتان را نیز به آن مغازه نخواهید گذاشت ولی در شبکه‌های اجتماعی مانند دنیای فیزیکی، جایگاه یک مغازه ثابت نیست و ممکن است موارد مفید و جعلی در خوراک خبری شما با هم در آمیخته شوند.

توییتر به کاربران خود اجازه گزارش دادن اسپم‌ها را خواهد داد، فیس‌بوک نیز به شما اجازه خواهد داد تا این تبلیغات جعلی را شناسایی کرده و گزارش دهید ولی برخلاف توییتر برای بستن آن‌ها اقدام نخواهد کرد. در این فرایند شرکت فیس‌بوک یک نوار هشدار رنگی به بالای مواردی که تبلیغات جعلی گزارش شده‌اند خواهد چسباند و باقی ماجرا را به خود کاربر خواهد سپرد.

تبلیغات جعلی ممکن است برای شما آسیبی به‌همراه نداشته باشد ولی شما را مجبور به اقدامی می‌کند که به‌ آن علاقه‌ای ندارید، برای نمونه در تلفن‌های همراه هوشمند تنها با کلیک بر روی یک مورد از این تبلیغات ممکن است شاهد نصب یک نرم‌افزار اضافی بر روی تلفن همراه خود باشید که علیرغم اینکه آسیبی برای دستگاه شما به‌همراه خواهد آورد، مسلما مورد انتظار شما نبوده است.

این اقدام فیس‌بوک برای افرادی که به این تبلیغات علاقه‌ دارند و دوست دارند تا موارد پیش‌بینی نشده را تجربه کنند مفید خواهد بود ولی درصد چنین افرادی بسیار اندک است و به‌نظر می‌رسد که بیشتر بهانه‌ای برای این است که فیس‌بوک مجبور به فعالیت بیشتر نباشد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
نگاه طالبان به ابتکار صلح منطقه‌ای

نگاه طالبان به ابتکار صلح منطقه‌ای

موضوع دیدار هیات طالبان با مقامات جمهوری اسلامی از منظرهای مختلفی قابل بررسی است. شاید ریشه اصلی این مساله به روابط بین طالبان و آمریکا برگردد.

مشتری بانک درگیر شناسه شهاب نیست

مشتری بانک درگیر شناسه شهاب نیست

کد یا شناسه شهاب همان شناسه‌ای است که بانک‌ها مشتری را از طریق آن شناسایی می‌کنند،یعنی برای اشخاص حقیقی کد ملی، اشخاص حقوقی شناسه ملی و برای اتباع خارجی همان شماره فراگیر اتباع خارجی است.

فرانسه بر مدار سیاست اجبار

فرانسه بر مدار سیاست اجبار

سیاست‌های فرانسه طی سال‌های گذشته تابعی از سازوکارهای دیپلماسی اجبار،‌ همکاری‌های حقوقی و فشارهای سیاسی علیه ایران بوده است.

گفتگو

بیشتر
پشت صحنه یک «دعوت نحس»

گزارش جام‌جم از تولید جدیدترین سریال ماورائی تلویزیون که بعد از مدت‌ها قرار است روی آنتن برود

پشت صحنه یک «دعوت نحس»

راه میانبر رشد کسب‌وکار

گفت‌وگو با دکتر علی رودگر، از پایه‌گذاران هک رشد کسب‌وکار در ایران که موجب رشد بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا و بزرگ‌ مقیاس کشور شده است

راه میانبر رشد کسب‌وکار

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
اسرار یک سکه مجازی

اگر از بیت‌کوین، ارزش آن، قوانین خرید و فروش و جزئیات دیگر آن خبر ندارید، این گزارش را بخوانید

اسرار یک سکه مجازی

غائله غربالگری

انتشار اخبار تایید نشده درباره حذف غربالگری اجباری با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد

غائله غربالگری

پیشخوان

بیشتر