رییس پلیس آگاهی ناجا:

سرقت زنجیره ای نداریم

سرقت مرگبار زوج سارق در قطار

زوج جوان که در جریان سرقت با آب معدنی مسموم مرتکب قتل یکی از طعمه‌ها شده بود، در ردیابی‌های پلیسی دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۵۹۸۷۱

به گزارش جام‌جم، ساعت 17 و 40 دقیقه بیست‌و‌سوم دی امسال یکی ازمسئولان بیمارستان کوثر درشهرستان سمنان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از مرگ مشکوک یک مرد خارجی و مسمومیت دو نفر دیگر خبر داد. کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی این شهر با اطلاع از موضوع به آنجا اعزام شده و با تحقیق از مسئولان بیمارستان دریافتند سه مرد خارجی در حالی که دچار مسمومیت شده بودند به آنجا منتقل شده، اما تلاش پزشکان موثر واقع نشد و یکی از آنها فوت کرده و دو هموطن وی بستری شدند.

دو مرد جوان که آنها را به بیمارستان رسانده بودند نیز در تحقیقات گفتند؛ سه مرد خارجی را بیهوش در ایستگاه قطار دیده و آنها را به بیمارستان رساندیم. با ثبت اظهارات این افراد، جسد مرد میانسال با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. این در حالی بود که پزشکی قانونی نظر داد، این مرد بر اثر خوردن نوشیدنی مسموم به قتل رسیده است.

با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. در حالی که تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت آغاز شده بود، ساعاتی بعد متوجه شدند دو مرد دیگر به هوش آمده‌اند.

کارآگاهان با حضور در بیمارستان به تحقیق از آنها پرداختند که معلوم شد این افراد مسافر قطار مشهد ـ تهران بوده‌اند که در جریان سفرشان با یک زوج ایرانی آشنا شده و آنها با آب معدنی مسموم این سه مرد را بیهوش کرده و اموالشان را سرقت کرده‌اند.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند این زوج هنوز مسافرهمان قطار باشند، موضوع را به پلیس راه‌آهن تهران اطلاع دادند که پس از تحقیقات گسترده در این زمینه، مشخص شد آنها در ایستگاه شاهرود از قطار پیاده شده‌اند.

در ادامه تحقیقات پلیسی سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد، این زوج قاتل دریکی از هتل‌های شهر اسکان یافته‌اند. بنابراین با هماهنگی قضایی کارآگاهان پلیس راه‌آهن وارد هتل مورد نظر شده و زوج جوان را پیش از آن که فرصتی برای فرار پیدا کنند، دستگیر کردند. در بازرسی از این مکان گوشی‌های تلفن همراه متعلق به مالباختگان همراه پنج میلیون تومان وجه سرقتی کشف شد.

متهمان برای تحقیقات به اداره آگاهی پلیس راه‌آهن سمنان منتقل شدند و در بازجویی به سرقت با تعارف آب معدنی مسموم که منجر به قتل شده بود اعتراف کرده وگفتند انگیزه‌شان از این کار فقط سرقت اموال بوده و فکر نمی‌کردند یکی از طعمه‌هایشان کشته شود.

با اعتراف زوج جنایتکار، برای آنها قرار قانونی صادر شد و متهمان برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی سمنان قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها