سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی:

ایران و ژاپن بیشترین شانس قهرمانی را دارند

تیم ملی فوتبال ایران مسابقات جام‌ملت‌ها را با پیروزی بر بحرین آغاز کرد

شروع خوب تیم ملی در ملبورن

بازی که تمام شد، بازیکنان ایران دور افتخار زدند، در همان مکانی که روزگاری نه چندان دور به یادماندنی‌ترین اتفاق تاریخ فوتبال ایران رخ داد. می‌دانیم که از هر نگاه که بنگریم، قیاس ما قیاس مع الفارق است. روز بیست‌ویکم دی‌ماه 93 به هیچ شکلی قابل مقایسه با روز هشتم دی 76 نیست و بازی با تیم استرالیا در آن روز حماسی، هیچ نسبتی با بازی با بحرین ندارد اما این دو بازی در یک مساله مشترک است و آن شهری است که در آن ما خوشبختی را با همه وجود احساس کردیم. بله! حالا هم ما خوشبختیم و می‌توانیم تمام نگرانی‌های پیش از شروع مسابقات را کنار بیندازیم و از نهایت امید بگوییم؛ از امید به بردهای دیگر، از امید به قهرمانی...
کد خبر: ۷۵۸۵۹۹
شروع خوب تیم ملی در ملبورن

کارلوس کی‌روش در این بازی همانند بازی با نیجریه در جام‌جهانی که با سپردن دروازه تیم ملی به علیرضا حقیقی همه را بهت‌زده کرد، در این بازی هم دو بازیکن جوان را که در بازی دوستانه مقابل عراق محک خورده بودند، در ترکیب اصلی تیمش به عنوان شگفتی ویژه مورد استفاده قرارداد. حضور وریا غفوری و مرتضی پور‌علی‌گنجی در کنار بازیکنانی که در جام ملت‌ها بازی کرده بودند، ترکیب تیم ملی را ترکیبی متقارن از جوانان و باتجربه‌ها کرده بود. این تدبیر باعث شد یک بازی خوب را از سوی تیم ملی شاهد باشیم. قبل از این که گل اول را در ثانیه‌های آخر نیمه اول بازی به ثمر برسانیم چندین و چند بار این فرصت را داشتیم که دروازه حریف را بازکنیم، این فرصت‌ها از دست رفت تا عاقبت نوبت به سوپر گل احسان حاج‌صفی برسد. دقیقه 46 بازی بود که کرنر ارسالی تیموریان با مشت دروازه‌بان بحرین مقابل حاج‌صفی قرار گرفت و این بازیکن با یک شوت زیبا از پشت محوطه، توپ را از بالای سر دروازه‌بان بحرین درون دروازه قرار داد.

این گل آن‌قدر زیبا و تماشایی بود که سایت رسمی کنفدراسیون آسیا(AFC) درباره آن نوشت: احسان حاج‌صفی، با زدن بهترین گل تورنمنت تا به این جا به ایران کمک کرد شروع فوق‌العاده‌ای برای رسیدن به آرزوی خود در راه کسب چهارمین قهرمانی در این تورنمنت داشته باشد. این پایان کار خوب تیم ملی ایران نبود و یک بار دیگر هم قرار بود، فـریاد ایران، ایران همه جا را پر کند.

در دقیقه 70 باز هم کرنر ارسالی تیموریان بخوبی روی پای مسعود شجاعی قرار گرفت و شوت آرام شجاعی گوشه دروازه بحرین قرار گرفت. با این گل پیروزی ایران دیگر قطعی شد.

در این بازی تیم بحرین، چند بار علیرضا حقیقی را روی شوت‌های از راه دور به واکنش وادار کرد، اما در مجموع ایران تیم برتر زمین بود و علاوه بر دو گلی که زد، چند بار دروازه حریف را باز کرد که کمک داوران آن را آفساید تشخیص دادند، هر چند کارشناسان داوری در ایران در صحت تصمیم کمک داور تردید دارند.

علی خسروی، داور بازنشسته فوتبال در گفت‌و‌گو با فارس، در مورد اشتباهات کمک داور گفت: آن‌طور که از تصاویر تلویزیونی دیدیم دو گل صحیح ایران به اشتباه آفساید گرفته شد. کمک‌داور مبتدی استرالیایی یا معنی آفساید را نمی‌داند یا این‌که در فوتبال استرالیا همه توپ‌ها را آفساید می‌گیرد! انتخاب این کمک‌داور برای چنین مسابقات حساسی سوال‌برانگیز بود. باید به این کمک‌داور یک پرچم طلایی هدیه داد.

خداداد افشاریان، دیگر کارشناس داوری حداقل یکی از صحنه‌ها را صددرصد اشتباه داوری دانست: «تنها اشتباهی که در این بازی صورت گرفت، از نظر من پرچمی بود که کمک داور در نیمه اول زد و اعلام شد که احسان حاج‌صفی در آفساید قرار دارد. این تصمیم اشتباه بود و به نظرم گلی هم که حاج‌صفی زد مشکلی نداشت، اما او بعد از پرچم کمک‌داور حرکت بچگانه‌ای انجام داد که باعث شد کارت زرد بگیرد.»در پایان این مسابقه، احسان حاج‌صفی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. بازی دوم ایران روز پنجشنبه از ساعت ١٣ و ٣٠ دقیقه مقابل قطر برگزار می‌شود.

برنامه بازی‌های امروز

ژاپن – فلسطین، ساعت 10 و 30 دقیقه در ورزشگاه نیوکاسل

اردن – عراق، ساعت 12 و 30 دقیقه در ورزشگاه بریسبان

تماشاگران ایرانی، حامی تیم ملی

حضور پرشور تماشاگران ایرانی در اولین دیدار تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های 2015 باعث تعجب خیلی‌ها شد. به گزارش برنا، استرالیایی‌ها که فوتبال سومین ورزش مورد علاقه شان است، گمان نمی‌کردند ایرانی‌ها در هر جای دنیا که باشند کار و زندگی‌شان را برای فوتبال تعطیل کنند و تا این اندازه مشتاق باشند. حضور بیش از 15 هزار نفر تماشاگر ایرانی در دیدار ایران و بحرین برای استرالیایی‌ها عجیب بود و همین باعث شد خود آنها هم از استقبال ایرانی‌ها به وجد بیایند. بعد از پایان بازی ایران و بحرین، یکی از شبکه‌های تلویزیونی استرالیا با تمجید از حضور پرشور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه شهر ملبورن اعلام کرد، ایران دومین تیم پرتماشاگر جام ملت‌هاست.

فقط در بازی‌های استرالیا به عنوان تیم میزبان است که امکان دارد تماشاگر بیشتری نسبت به دیدارهای ایران حضور داشته باشد.

بر همین اساس ایران دومین تیم پرتماشاگر جام است و پیش‌بینی می‌شود در دیدارهای بعدی، تیم ملی کشورمان هم تماشاگران زیادی حضور داشته باشند. این استقبال به گونه‌ای بود که رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حس می‌کردیم در ورزشگاه آزادی بازی داشتیم.

کی‌روش: شایسته پیروزی بودیم

استراتژی مرد پرتغالی جواب داد و توانست یک برد خوب به‌دست آورد؛ بردی که می‌تواند شروع یک اتفاق بزرگ باشد.

کی‌روش پس از این که اولین گام را محکم برداشت، در نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره این بازی گفت: بازی دشواری با بحرین داشتیم، اما توانستیم بخوبی بازی را کنترل کنیم. شانس آن را هم داشتیم که زودتر به گل برسیم. در نهایت تیم ایران به دلیل بازی خوبی که انجام داد، شایستگی این پیروزی بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه این نشست خبری با تاکید بر این که فراموش نکنید جام ملت‌های آسیا مهم‌ترین رویداد قاره است، گفت: ما امروز بازیکنی داشتیم که بازی ملی نداشته و در دفاع وسط هم بازی نمی‌کند، اما امروز پورعلی گنجی عملکرد خوبی داشت. علاوه بر او وریا غفوری نیز چنین شرایطی را تجربه کرد. باید به خاطر داشته باشیم پیراهن تیم ملی در رختکن 100 گرم، اما در میدان مسابقه 100 کیلوگرم است. کی‌روش در پاسخ به این پرسش که ملبورن شهر خوش شانسی برای ایران است و آیا دوست دارد دوباره به اینجا بازگردد، گفت: ابتدا باید بگویم ورزشگاه بسیار زیبایی بود و باید از تماشاگران تشکر کنم که امروز سنگ تمام گذاشتند و از ما حمایت کردند. برای ما فرقی نمی‌کند که در سواحل زیبای استرالیا و یا هر زمین دیگری بازی کنیم، چرا که فقط می‌خواهیم ببریم و راهمان را ادامه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها