رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم:

غیرت هیچ مسئولی دست برداشتن از مسائل آرمانی را قبول نمی‌کند

در شرایطی که کشورمان تحت فشار اقتصادی کشورهایی قرار گرفته که می‌خواهند این بار با سلاح نفت، در کنار تحریم، تهران را به عقب‌نشینی از مواضع استقلال‌طلبانه خود وادار کنند، بی‌تردید آنچه مورد نیاز است، وحدت نیروهای سیاسی و همکاری گروه‌های مختلف برای عبور از بحران‌های پیش‌رو و ارتقای قدرت ایران است.
کد خبر: ۷۵۷۳۵۳
حاشیه‌سازان را حذف کنید

بازیگران فرامنطقه‌ای مدت‌هاست تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه میان اقوام، مذاهب و گروه‌های سیاسی، چه در سطح منطقه و چه در داخل کشورمان، تضعیف اقتدار ملی ایران را پیگیری کرده و با ایجاد بدگمانی میان نخبگان، مانع هم‌افزایی داخلی برای مشکلات پیش‌رو شوند.

در چنین فضایی، هرچند معمولا نخبگان حزبی و مسئولان سیاسی در مقام سخنوری بر اتحاد داخلی تاکید می‌کنند، ولی در عمل آنچه گاهی رخ می‌دهد، معنایی جز حاشیه‌سازی و انحراف از اهداف اصلی ندارد.

بی‌تجربگی سیاسی برخی چهره‌های سیاسی، اثرپذیری از جنجال‌آفرینان و نیز غفلت از اولویت‌گذاری مشکلات پیش‌روی کشور که نیازمند استفاده از همه نیروها برای مدل‌سازی بومی به‌منظور غلبه بر چالش‌هاست، از جمله دلایلی است که گاهی شکاف‌های داخلی بر نگرانی‌ها دامن می‌زند.

توصیه روز گذشته رهبر انقلاب به پرهیز از «حاشیه‌سازی» و خودداری از بیان «حرف‌های غیرلازم» که به «دودستگی» دامن می‌زند، نشان از آن دارد که همه گروه‌های سیاسی باید به اصل مهم وحدت در داخل کشور و تلاش برای گسترش آن در جهان اسلام پایبند بوده و با جریان‌سازی روی مسائلی که اولویت کشور به‌شمار نمی‌رود، موجبات اختلاف‌افکنی را به‌وجود نیاورند.

روشن است که مولفه‌های وحدت داخلی در کشورمان آن‌قدر زیاد است که نیازی به برشمردن یکایک آنها نیست.

با وجود این گاهی اوقات بزرگنمایی یک گلایه یا اظهارنظر در محافل رسانه‌ای و سیاسی، موقتا بر همه شاخص‌های وحدت سایه انداخته و این روند، نگرانی از واگرایی داخلی را دوچندان می‌کند.

در چنین شرایطی، همزمان با میلاد پیامبر اسلام(ص) که نماد رحمت و مهربانی و اسوه وحدت است، باید از همه فعالان سیاسی و رسانه‌ای، بویژه صاحبان تریبون‌های رسمی خواست تا ضمن پرهیز از تکرار مسائل مورد اختلاف، اولویت‌های کشور را در اظهارنظرهای خود مدنظر قرار داده و به ‌راهی نروند که جز کاستن از توان داخلی کشور به سبب گسست‌های سیاسی نتیجه دیگری ندارد.

شاید برگزاری نشست‌های صمیمانه میان احزاب مختلف، حذف حاشیه‌سازها و نیز برپایی جلسات غیرعلنی میان نهادها که مسئولان را از خطاب قرار دادن یکدیگر در تریبون‌های علنی بی‌نیاز کند، بتواند راهکاری برای جلوگیری از گسترش سنت ناصوابی باشد که افکارعمومی خاطرات خوبی از آن به‌یاد ندارد.

مصطفی انتظاری‌ هروی - گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها