روزنامه خندان

گوسفند اینترنتی و اینترنت گوسفندی

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۵۲۴۰۹
گوسفند اینترنتی و اینترنت گوسفندی

کیهان: پوست بُز(گفت و شنود)

گفت: روزنامه ایران ارگان رسمی دولت از اظهارات شیرزاد و زیباکلام درباره مسائل هسته‌ای اعلام برائت کرده و نوشته است؛ «اظهارات این دو نفر هیچ ربطی به دولت ندارد.»
گفتم: دیگه چی؟!

گفت: نوشته است نظر و موضع دولت دقیقا در نقطه مقابل نظر آنهاست و دولت بهره‌مندی از فناوری هسته‌ای را در دنیای امروز ضروری و غیرقابل اجتناب می‌داند.
گفتم: خیلی از مدعیان اصلاحات هم گفته‌اند اظهارات این دو نفر درباره فناوری هسته‌ای باعث آبروریزی است.

گفت: خودمونیم‌ها... یک طوری درباره مسائل هسته‌ای حرف می‌زنند که معلوم است هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند.
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو توی قطار از بغل‌د‌ستیش پرسید؛ شغل شما چیه؟ جواب داد؛ پزشک متخصص پوست هستم و یارو گفت؛ چه اتفاق جالبی؟! سه تا پوست بُز دارم، می‌خواستم بدونم مظنه بازار چنده؟! خودت می‌خری؟ یا بیارم برام بفروشی؟!

شرق: گوسفند اینترنتی و اینترنت گوسفندی

اینقدر دست‌روی‌دست گذاشتیم که علاوه‌بر منشور کورش و شیخ‌بهایی و ابن‌سینا، غرب استراتژی اینترنتی ما را هم برای خودش برداشت. در آخرین این دست‌اندازی‌ها و دست‌درازی‌های غرب به ما، ایسنا نوشت: «دانشمندان علوم کامپیوتری دانشگاه لنکستر انگلستان، ایده استفاده از گوسفندها به‌عنوان ابزاری برای افزایش سرعت اینترنت در یک منطقه روستایی در ولز را مطرح کرده‌اند.»

همچین می‌گویند ایده استفاده از گوسفندان برای اینترنت را انگلستان مطرح کرده که یکی نداند فکر می‌کند این اولین‌بار است که از گوسفندان در اینگونه امور استفاده می‌شود؛ مثلا ما خودمان مدت‌هاست تاثیر گوشسفندان روی اینترنت را متوجه شده‌ایم. چطور؟ چون کابل اینترنت را می‌جوند اما اگر کابل اینترنت را از جلو دست گوسفندها برداریم، سرعت اینترنت هم درست می‌شود. بعد هم یک‌طوری می‌گویند اینترنت گوسفندی انگار که چی؟ رسما اینترنت ما اینترنت حلزونی است و اینقدر پز نمی‌دهیم.

ما معتقدیم دیگر بس است و نباید بگذاریم ‌داروندار ما را غرب ببرد. اگر امروز ما دست‌روی‌دست بگذاریم و اجازه دهیم «استفاده از گوسفند در اینترنت» را انگلستان به نام خودش بزند، از کجا معلوم که فردا استفاده از باقی حیوانات در امور زندگی را هم تصاحب نکنند؟ به گزارش سرویس فناوری ایسنا، ایده پیشنهادی «پروفسور گوردون‌بلیر» استفاده از قلاده‌های دیجیتالی در گوسفندها و استفاده از چنین سامانه‌هایی برای رهگیری این حیوانات و همچنین بهره‌گیری از آنها به‌عنوان مسیر هدایت وای‌فای است.

«بلیر» به‌تازگی بودجه ٢٦٧هزارو٩٠دلاری از «شورای تحقیقاتی علوم فیزیک و مهندسی بریتانیا» دریافت کرده تا این پروژه هوشمند را در منطقه «کانوی» در ولز اجرا کند. قلاده‌های مزبور به دوربین‌هایی مجهزند که گوسفندها و مکان آنها و همچنین چگونگی تعاملشان با محیط اطراف را رهگیری می‌کنند.

همچنین می‌توان از این سیستم‌ها برای غلبه بر سرعت‌های پایین اینترنت و پوشش‌دهی این شبکه‌ در بسیاری از نقاط روستایی بریتانیا بهره برد. گفته می‌شود این پروژه ظرف ١٨ماه آینده عملی خواهد شد.

آرمان: تبارشناسی ادوات پرتابی

در طول تاریخ اشیایی که مردم به سمت سیاست‌مداران خارجی پرتاب کرده اند، نقش حساس و کلیدی در سنجش میزان محبوبیت آنها ایفا کرده است. برخی از این ادوات عبارتند از:
گوجه‌فرنگی: از زمان کلنگ‌شاه تا همین امروز صبح اگر گوجه فرنگی به درد سالاد شیرازی و املت نخورد، تنها برای پرتاب به سمت سیاستمداران کاربرد داشته، بسیاری از رجل سیاسی غربی طعم گوجه فرنگی را روی سر و صورت و لباس شان چشیده‌اند!

لنگه کفش: جرج دبلیو بوش(ما هنوز نفهمیدیم چگونه می‌شود یک حرف از حروف الفبا وسط نام و نام خانوادگی کسی قرار بگیرد، فرض کنید نام حقیر بود فریور ذال خراباتی! کلا این جرج بوش هیچ چیزش به آدمیزاد نرفته) رئیس جمهور آمریکا در یک نشست مطبوعاتی مورد پرتاب لنگه کفش قرار گرفت و توانست رکورد جاخالی بر ثانیه در کتاب گینس را جابه جا کند!
چیپس و مایونز: نخست وزیر بلژیک کمی‌از دو مورد فوق جلوتر بوده و ظاهرا محبوب‌تر است، اخیرا معترضان بلژیکی نامبرده را با چیپس و سس مایونز هدف قرار داده‌اند، ظاهرا در بلژیک چیپس را با سس مایونز می‌خورند.

چیپس پیاز جعفری و ماست موسیر: تا به حال گزارشی در مورد حمله با چیپس و ماست موسیر به دست ما نرسیده اما قطعا سیاستمداری که با این چیزها مورد حمله قرار بگیرد، خیلی محبوب و تو دل برو بوده است.

پیتزا: همانطور که می‌دانید اخیرا تعدادی از دانشمندان و محققین کشف کرده‌اند که پیتزا حاوی میکروفیلم است و البته غربی‌ها نشان داده‌اند که استاد کار بیهوده هستند چون دقیقا می‌دانیم حضور میکروفیلم در سیستم گوارش انسان در نهایت به کجا قرار است ختم شود!

هات‌داگ: به معنی سگ داغ، نماد خشونت بشر و زیر پا گذاشتن حقوق حیوانات، که اگر به سمت سیاستمداری سگ داغ پرتاب شود باید جیغ بکشد و فرار کند.

حرف و جمله: مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم برای شما خرج برمی‌دارد، توی این اوضاع اقتصادی جهان و گرانی و قیمت اجناس و نوسان دلار و یورو اگر نگاهی به قیمت گوجه‌فرنگی، چیپس، سس مایونز و ‌هات‌داگ بیندازید به این نتیجه می‌رسید که بهتر است مشکل خود را به‌صورت کلامی ‌حل کنید تا خرج هم برایتان بر ندارد.

واکنش به پرتاب‌ها

آمریکا: پنتاگون این حمله را به یک گروه تندرو که دست‌پرورده سیاست نسبت داده و آن کشور را با خاک یکسان می‌کند.

سومالی: سی ثانیه پس از پرتاب لنگه کفش، سیاستمدار از پشت میکروفون با دوشکا پرتاب کننده را می‌زند، سپس ناتو به سومالی حمله می‌کند!

افغانستان: پس از پرتاب به دلیل شرایط ژئوپلیتیک، سیاستمدار شما را بغل کرده و می‌گوید«دیگه چیا بلدی پرتاب کنی عمو جون؟» سپس حضور ارتش آمریکا در آنجا تا سال ۲۰۲۰ تمدید می‌شود!

آمریکای لاتین: هیات دولت از ترس، میزان رشد اقتصادی را بالاتر می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها