مدتی است وضع آب شرب جزیره هرمز نامطلوب است و مسئولان این منطقه خواستار رسیدگی متولیان امور آب استان به این مشکل شدند.
کد خبر: ۷۴۹۲۶۸

آب شرب جزیره هرمز با جمعیت بالغ بر 7500 نفر از توابع شهرستان قشم هم‌اکنون از طریق چند دستگاه آب شیرین‌کن تامین می‌شود که روزانه قریب 2000 مترمکعب نیز از همین طریق به شهر هرمز آب داده می‌شود.با این حال، آب شرب کدر و زردرنگی که به لوله منازل شهروندان هرمزی می‌رسد، اعتراض و نارضایتی آنها را در پی داشته است. این وضع باعث شده تا در بیشتر مواقع، آب شرب جزیره هرمز حتی برای استحمام نیز غیرقابل استفاده باشد. گفته می‌شود کدر بودن آب جزیره هرمز به دلیل مشکلات ناشی از اتصالات فلزی قدیمی است که آب دریا را شیرین می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدکاظم مناقبیان، امام جمعه هرمز در گفت‌وگو با مهر در این باره گفت: آبی که در هرمز تولید می‌شود مناسب خوردن نیست چون این آب با توجه به رنگش بیشتر به آب هویج و پرتقال شباهت دارد و هیچ تشابهی به آب شرب سالم ندارد.

رئیس شورای شهر هرمز نیز در این باره گفت: طی ماه‌های اخیر بیماری‌های گوارشی و کلیوی برای برخی ساکنان جزیره هرمز به‌وجود آمده که به استناد گواهی‌های پزشکی و متخصصان به دلیل آب آلوده بوده است.

وی راهکار بهبود وضع آب شهر هرمز را تعویض اتصالات فرسوده دانست و افزود: این خط انتقال چند سالی است که اجرایی شده ولی آب این جزیره به‌ دلیل املاحی که به آن اضافه می‌شود موجب خوردگی فلز می‌شود و اتصالات بین‌راهی را پوسیده می‌کند تا جایی که گاهی آب شرب شهر هرمز قطع می‌شود و در این بین تلاش موثری برای بهره‌مندی اهالی هرمز صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها