رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با جام‌جم:

نرخ مالیات بر مشاغل 10 درصد کاهش می‌یابد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، سند منشور حقوق مودیان مالیاتی را جهت اجرا به ادارات مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.
کد خبر: ۷۴۲۷۰۹
ابلاغ منشور حقوق مودیان مالیاتی

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در بخشنامه علی عسکری آمده است: مودیان مالیاتی به عنوان ذی‌نفعان اصلی سازمان امور مالیاتی کشور، سرمایه‌های ارزشمند این سازمان محسوب می‌شوند و تمکین داوطلبانه آنان از تکالیف قانونی، ضمن افزایش کارآیی نظام مالیاتی، ارتقای جایگاه اجتماعی سازمان امور مالیاتی کشور را نیز درپی خواهد داشت.

این بخشنامه افزود: تحقق این مهم، در گرو آشناسازی مودیان با حقوق قانونی خود و جلب اعتماد آنان نسبت به پایبندی به تمامی ارکان نظام مالیاتی به رعایت این حقوق است.

این منشور چشم‌اندازی برای طراحی و اجرای راهبردهای بهینه خدمت رسانی به مودیان و شاخص‌های کلیدی برای ارزیابی عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در این زمینه ارائه می‌کند. در سطح عملیاتی نیز این منشور با تصریح حقوق مودیان در مراحل مختلف ثبت‌نام، ارائه اظهارنامه، رسیدگی و تشخیص، حل اختلافات مالیاتی و پرداخت مالیات، همزمان مودیان و ماموران مالیاتی را از سطح قابل قبول خدمات‌رسانی مطلع می‌کند.

بنابر این گزارش، اجرای منشور حقوق مودیان مالیاتی ضمن تصریح حقوق مودیان و افزایش آگاهی مودیان و ماموران مالیاتی نسبت به این حقوق، اهدافی چون ایجاد بسترهای ارتقا و توسعه عدالت مالیاتی، بسط و گسترش فرهنگ مالیاتی در جامعه از طریق جلب اعتماد عمومی نسبت به نظام مالیاتی کشور، ایجاد وحدت رویه در شیوه تعامل ماموران مالیاتی با مودیان،گسترش فرهنگ مودی‌مداری در سازمان امور مالیاتی کشور و شناسایی و تبیین شاخص‌های عملیاتی برای ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف سازمانی از نظر میزان توجه به حقوق مودیان مالیاتی و خدمت رسانی به آنان رامحقق می‌سازد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه، با اشاره به اهمیت سند منشور حقوق مودیان تاکید کرده است: تمام ماموران مالیاتی ملزم به رعایت آن هستند. بنابراین به منظور تثبیت جایگاه این سند به عنوان معیار عمل ارکان مختلف سازمان در برخورد با مودیان مقتضی است منشور حقوق مودیان در سیاستگذاری‌های کلان سازمان مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی لازم برای اجرای این سند و نهادینه‌سازی مفاد آن صورت پذیرد.

وی افزود: براین اساس تمامی مدیران ارشد سازمان، ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور و دفاتر ستادی مرتبط، باید حسب وظایف ذاتی خود، اقدامات لازم را برای اجرای منشور حقوق مودیان به‌عمل آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها