نشناختن مرتضی پاشایی جرم است؟

جام جم نوا: هنوز و بعد از گذشت یک هفته از مرگ مرتضی پاشایی همچنان بحث این خواننده جوان بحث اول شبکه های احتماعی ایرانیان است.
کد خبر: ۷۴۱۰۵۵
نشناختن مرتضی پاشایی جرم است؟


کاربرانی که با هشتک های (برچسبی که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در شبکه های مجازی به کار می برند) مرتضی پاشایی همچنان در پی یافتن اخبار ریز و درشت از این خواننده هستند. از همان روزهای اول و بعد از سیل تسلیت ها توسط چهره های معروف در شبکه های احتماعی بودند افرادی که این اتفاق را تسلیت نگفتند و تنها با طلب صبر برای خانواده او ابراز همدری کردند. این اتفاق به مذاق بسیاری از دوستداران مرتضی پاشایی خوش نیامد تا جایی که آنها در شبکه های مجازی به این چهره ها حمله کردند. نمونه رسانه ای شده آن هانیه توسلی بود. بازیگری که انقدر این هجمه ها علیه او شدت گرفت که او مجبور شد صفحه اش را در اینستاگرام ببندد. این اتفاق ها حتی به چهره های داخلی و سرشناس محدود نماند و در همان روزها به شکل عجیبی کاربران ایرانی در صفجه فیس بوک کریس رونالدو هم خودی نشان دادند و بلایی را که مدت ها پیش به سر لیونل مسی آورده بودند این بار با این بازیکن مشهور انجام دادند. حالا هر روز خبر قربانی تازه چهره هایی که به بهانه مرتضی پاشایی مورد هجمه قرار می گیرند به گوش می رسد. از طرفی دیگر در این شبکه ها موجی به راه افتاده است که با این جمله آغاز می شود : «من مرتضی پاشایی را نمی شناختم ولی ....» این هم واکنشی است از طرف آنهایی که به مخالفت با آنهایی شکل گرفته که توقع داشتند برای خواننده محبوبشان حتما تسلیتی بگویند. کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی یکی از عجیب ترین کاربران در دنیا هستند. رفتارشناسی آنها در این شبکه ها به شکل عجیبی غیر قابل پیش بینی است . همین اخر هفته یکی دیگر از بازیگران تئاتر و سینمای ایران در برنامه ای که در شبکه فارس پخش می شد عنوان کرد که او را نمی شناخته. گفته ای که می تواند قربانی بعدی حمله این کاربران را معلوم کند.
در بخشی از برنامه خوشا شیراز، مجری بیننده های برنامه را به دیدن تصاویری از مرحوم مرتضی پاشایی دعوت کرد، اما وقتی دوربین به استودیو برگشت و از رحیم نوروزی (بازیگر پس از باران)، خواست که درباره مرتضی پاشایی حرفی بزند او در جواب اینگونه پاسخ داد: «من ایشان را نمی شناختم، فقط یادم است یک خواننده ای بود که کلاهی سرش می گذاشت و می خواند. هیچ وقت هم ترانه هایش را گوش ندادم، اصولا هیچ وقت ترانه های خواننده های پاپ امروزی را گوش نمی دهم، فقط شاید یک بار صدای رضا یزدانی را شنیده باشم. نمی دانم هم چرا فوت این خواننده این همه بازتاب داشته است!»
در همین برنامه افشین پیروانی به سرعت جواب این خواننده را داد و با گلایه از برنامه سازان به آنها گوشزد کرد که باید در انتخاب مهمان هایشان دقت کنند! ولی واقعاً نشناختن مرتضی پاشایی جرم است؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها