زاکانی مخالف وزیر پیشنهادی علوم:

دانش‌آشتیانی از گردانندگان فتنه 88 بود

پس از آن‌که دیروز اعلام شد محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم با استعفای میلی‌منفرد و سمنانیان، معاونان این وزارتخانه مخالفت کرده است، دانش‌آشتیانی، وزیر پیشنهادی اعلام کرد که در صورت اخذ رأی اعتماد از مجلس، با نیروهای جدیدی کار را دنبال خواهد کرد.
کد خبر: ۷۳۹۱۳۲

فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی در گفت‌وگو با خانه ملت در مورد خبر استعفای جعفر میلی‌منفرد و سمنانیان و عدم پذیرش آن از سوی سرپرست وزارت علوم، گفت: همان‌گونه که این آقایان اعلام کرده‌اند هر دو بر این باور هستند که مصالح کشور و آموزش عالی بر هر چیز دیگری اولویت دارد.

دانش‌آشتیانی افزود: این دو بزرگوار نیروهای شایسته و توانمندی هستند که می‌توانند در سنگرهای مختلف به نظام خدمت کنند؛ اینجانب در صورت اخذ رای‌اعتماد از مجلس، با نیروهای جدیدی کار را دنبال خواهم کرد.

جلسه رای‌اعتماد به فخرالدین دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، فردا برگزار می‌شود. از زمانی که نمایندگان مجلس در بیست و نهم مرداد، رضا فرجی‌دانا را از وزارت علوم برکنار کردند، این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود، اما طبق قانون اداره یک وزارتخانه با سرپرست، فقط برای سه ماه امکان‌پذیر است. یکی از دلایل استیضاح فرجی‌دانا، استفاده از چهره‌هایی چون میلی‌منفرد به عنوان معاون وزیر اعلام شده بود.

حضور دانش‌آشتیانی در فراکسیون رهروان

دانش‌آشتیانی در حالی قرار است فردا برای گرفتن رای‌اعتماد به مجلس برود که در روزهای گذشته بر رایزنی‌های خود با نمایندگان افزوده است. در همین راستا وزیر پیشنهادی علوم دیروز با حضور در شورای مرکزی فراکسیون رهروان مجلس، درباره امضای نامه در مجلس ششم، معاونت وزارت علوم در زمان معین، عضویت در ستادهای انتخاباتی در سال 88 و عضویت در حزب مشارکت، به ابهامات نمایندگان پاسخ داد.

اسماعیل جلیلی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با مهر، درباره جزئیات این جلسه گفت: پرسش یکی از نمایندگان درباره نامه‌ای بود که در حمایت از تحصن مجلس ششم امضا شده بود. دانش‌آشتیانی اعلام کرد که این نامه را امضا نکرده و در آن زمان از وزارت علوم جدا‌شده بود.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم اعلام کرد تنها نامه‌ای که به نفع جریانات امضا کرده، مربوط به نامه حمایت از فرجی‌دانا و نیلی‌احمدآبادی برای وزارت علوم بوده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: دانش‌آشتیانی درباره معاونت معین در دولت اصلاحات نیز معتقد بود که در زمان فرهادی به معاونت وزارت علوم منصوب شده است و زمانی که معین وارد وزارت علوم شده، وی به تقاضای معین در این پست باقی‌مانده است.

جلیلی با اشاره به پرسش نمایندگان از وزیر پیشنهادی علوم درباره شایعاتی که در مورد اختلاف وی با بسیج وجود دارد، گفت: وزیر پیشنهادی اعلام کرد که این شایعات بی‌اساس است و در زمان وی، طرح 40 درصد سهمیه رزمندگان، شش ماه اعزام به جبهه و سربازی مطرح شده است.

جلیلی اظهار کرد: دانش‌آشتیانی اعلام کرده است سال 88 عضو هیچ ستاد انتخاباتی در هیچ جای کشور نبوده است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم درباره عضویتش در حزب مشارکت در دوره اصلاحات نیز اعلام کرد که عضویتش در این حزب به عنوان ابزاری برای حضور در فعالیت‌های دولت بوده و در ابتدای دولت به این حزب پیوسته است و در ادامه با مشاهده تندروی‌ها، از حضور در جلسات حزب خودداری کرده و کم‌کم جدا شده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان گفت: نمایندگان از 80 درصد پاسخ‌های دانش‌آشتیانی به پرسش‌هایشان قانع شدند، اما 20 درصد پاسخ‌های دانش به پرسش‌های نمایندگان مورد مناقشه بود.

دیروز همچنین کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مجلس و عضو فراکسیون رهروان ولایت از برگزاری جلسه مشترکی میان محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس و محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم درباره فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی چهارمین وزیر پیشنهادی علوم خبر داد.

همزمان با این اخبار، علیرضا محجوب، نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان این‌که به‌نظر می‌رسد دولت در معرفی چهره دلخواه برای وزارت علوم درمانده است، گفت: رای گرفتن آقای دانش‌آشتیانی از نمایندگان سخت خواهد بود.

وی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره نظر مجلس درباره وزیر پیشنهادی علوم گفت: عرصه برای معرفی وزیر علوم، خالی نیست و هستند کسانی که شایسته رای گرفتن باشند، اما امیدوارم همین آقای دانش‌آشتیانی رای لازم را کسب کند تا آموزش عالی کشور نیز از بلاتکلیفی بیرون آید.

دید‌گاه‌های وزیر پیشنهادی درباره بسیج

در همین حال وزیر جدید پیشنهادی علوم، درباره مطالب منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر مخالفت وی با تشکیل بسیج دانشجویی به ایرنا گفت: افق نگاهم همواره حضور تفکر بسیجی در دانشگاه‌هاست.

وی افزود: مخالفت من با حضور بسیج دانشجویی در دانشگاه واقعیت ندارد و همواره در محضر امام(ره) و رهبری نظام احساس سربلندی می‌کنم که نسبت به پررنگ‌تر شدن مولفه‌های فرهنگ بسیجی در دانشگاه‌ها تلاش کرده‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها