نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سابقه جبهه و جنگ دانش آشتیانی، گفت: اصرار بر فتنه‌گر بودن افراد در حالی که خود از آن تبری می‌جویند، درست نیست.
کد خبر: ۷۳۹۶۹۵
مجلس ناخودآگاه در جهت تقویت فتنه گام برمی‌دارد

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در جلسه رأی اعتماد به فخر‌الدین احمدی‌ دانش‌ آشتیانی به عنوان موافق اظهار داشت: مجلس ناخودآگاه در حال گام برداشتن در جهت تقویت فتنه سال 88 است.

وی افزود: وقتی افراد با سابقه درخشان را فتنه‌گر معرفی می‌کنیم، این سؤال ایجاد می‌شود که این چه فتنه‌ای است که شخصیت‌های با سابقه نظام همه در آن دخیل هستند.

وی با یادآوری سابقه جبهه و جنگ وزیر پیشنهادی علوم، گفت: خیلی از حرف‌های برخی نمایندگان به نفع موسوی و کروبی تمام می‌شود.

مطهری با تأکید بر لزوم زمینه‌سازی برای تعامل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل برای تحقق شعار اعتدال تصریح کرد: البته دولت چندان در تحقق شعار خود موفق نبوده است.

وی از ضرورت نقد نمایندگان نسبت به خود سخن گفت و ادامه داد: اینکه بعضی از نمایندگان می‌گویند ما باید وزیر پیشنهادی را معرفی کنیم و دولت قبول کند، خلاف قانون اساسی است، همچنان که اصرار بر فتنه‌گر بودن گزینه‌های پیشنهادی در حالی که خود از آن تبری می‌جویند، درست نیست.

مطهری با تأکید بر اینکه نمایندگان باید بنیان کار خود را بر یک پایه و اساس محکم گذارند گفت‌: تا زمانی که حجت بر ما تمام نشده است نباید رأی مثبت یا منفی بدهیم.

وی با یادآوری سه مقطع ورود خود به عنوان طراح استیضاح وزیر کشور دولت سابق، وزیر کار دولت سابق و سؤال از رئیس‌جمهور به واسطه دلایلی چون دروغ و قانون‌ستیزی اظهار داشت: در ماجرای سؤال از رئیس‌جمهور سابق ایشان به صراحت اعلام می‌کرد که هر قانونی را که تشخیص بدهم با قانون اساسی منطبق نیست اجرا نمی‌کنم و این یعنی مجلس یک ساعت هم نباید به او اجازه ماندن در این پست بدهد چه آقای احمدی‌نژاد باشد چه آقای روحانی.

نماینده مردم تهران در مجلس روش بعضی نمایندگان در مورد گزینه‌های وزارت علوم را ناپسند عنوان کرد و با اشاره به اینکه نفس حساسیت‌ها بر روی وزارت علوم را قابل تقدیر می‌داند، گفت:‌ به جز بعضی نگرانی‌ها بر روی تساهل‌های اصلاح‌طلبان من سایر نگرانی‌ها را درست نمی‌دانم.

وی با یادآوری سوابق درخشان گزینه‌های قبلی وزارت علوم و وزیر استیضاح‌شده این وزارتخانه در دوران دفاع مقدس در مورد مسئله نقش‌آفرینی افراد در فتنه گفت: باید مشخص شود که چه کسانی زمینه فتنه را آفریده‌اند و بر اساس عدالت همه مورد رسیدگی قرار گیرد.

مطهری با بیان اینکه سه روز پس از انتخابات 88 در سیمای جمهوری اسلامی ایران حاضر شده و ضمن رد تقلب در آرا عنوان کرد که مبادی و مقدمات آرای آقای احمدی‌نژاد دچار خلأ است، گفت: مسئولان سیما به من گفتند از هرکس از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دعوت می‌کنیم می‌گوید چون در مورد نتایج شک دارم گفت‌وگوی تلویزیونی انجام نمی‌دهم.

نماینده مردم تهران در مجلس، خاطرنشان کرد: حضور آقای دانش‌آشتیانی در جلسه تحصنی صورت گرفته است که پس از حمله به کوی دانشگاه بوده است که رهبر معظم انقلاب نیز درباره آن فرمودند دل انسان را خون می‌کند؛ این جلسه به دعوت وزیر وقت علوم و با حضور نماینده ولی فقیه برگزار شد تا دانشجویان اعتراض خود را به خیابان‌ها نبرند؛ البته آقای دانش‌آشتیانی در این جلسه یک جمله‌ای هم گفته است که نباید مطرح می‌شد.

وی با اشاره به سخنرانی‌های متعدد خود در دانشگاه‌ها در طول یک سال و نیم گذشته و شعارهای دانشجویان در حین این سخنرانی‌ها، گفت: شعار طبیعت دوران جوانی است؛ کاری نکنیم که خاطره بدی از مجلس نهم در اذهان بماند و این مجلس مانند مجلس ششم از نوع اصولگرا شود.

مطهری تصریح کرد: آقای دانش آشتیانی در زمان تحصن مجلس ششم اصلاً معاون وزیر نبوده است و پای هیچ بیانیه‌ای را هم امضاء نکرده و استعلام‌ها در مورد ایشان مثبت بوده است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم فتنه را محکوم می‌کند اما همه عوامل فتنه را، کاری نکنیم که برای ما طنز درست کنند که وزیر پیشنهادی علوم باید پس از فتنه به دنیا آمده باشد.

نماینده مردم تهران به سابقه آشنایی خود با دانش آشتیانی در دبیرستان علوی اشاهر کرد و با یادآوری تلمذ وی در محضر شهید رجایی، اداره دبیرستان مفید با تقدیم 65 شهید در دفاع مقدس و 16 سال خدمت او در وزارت علوم، گفت:‌ آقای دانش آشتیانی پیش از آنکه به آقای معین منسوب باشد به آقای دکتر فرهادی منسوب است و از سال 64 و در دوره وزارت ایشان معاون وزیر علوم شد.

مطهری، دانش آشتیانی را نقطه اتصال آموزش عالی با دفاع مقدس خواند و بیان داشت: رتبه خوب علمی تجربه مدیریتی و مجری طرح‌های دانشگاه و اجرای طرح‌های دانشگاه‌ها در جبهه‌های جنگ از جمله امتیازات ایشان است. بعلاوه ایشان تدوین‌کننده مقررات برای دانشجویان شاهد و ایثارگر بوده است.

وی به تجاری کردن علم و اسلامی کردن دانشگاه‌ها به عنوان دو محور برنامه‌های دانش آشتیانی اشاره کرد و ادامه داد: ایشان عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بوده است و به تهذیب اخلاقی دانشگاهیان توجه دارد و آن نگرانی که در مورد تساهل فرهنگی اصلاح‌طلبان وجود دارد در مورد ایشان نیست چرا که ایشان مخالف برگزاری اردوهای مختلط است.

نماینده مردم تهران در مجلس تیپ شخصیتی دانش آشتیانی را متفاوت با امسال میلی‌منفر خواند و گفت:‌ ایشان زمانی که حزب مشارکت قانونی بوده است در آن عضو غیرمؤثر بوده، و نمی‌توان در این مورد گفت که ایشان عضو حزب منحله است چرا که مانند این است که بگوییم هرکس عضو حزب جمهوری اسلامی بوده چون بعداً امام فرمودند این حزب منحل شود پس او هم عضو حزب غیرقانونی بوده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
۰
۰
افراط امروز تفریط فرداها رو به دنبال خواهد داشت....مردم این رفتارها رو میفهمند، كاری نكنند كه مردم بی اعتماد از مجلس اسلامی بشن
این رو به گوش برخی مجلسی های افراط گر و تندرو برسونید

نیازمندی ها