کمیسیون های تخصصی مجلس در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هشت وزیر را برای پاسخگویی به سوالات حوزه های مربوطه به کمیسیون های تخصصس دعوت کرده اند.
کد خبر: ۷۳۵۹۱۵
هشت وزیر دولت در راه مجلس

بر اساس این گزارش، در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی گزارش هیأت اعزامی به اصفهان جهت بررسی حادثه اسیدپاشی و همچنین گزارش سفر رسمی هیأت های اعزامی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به کشورهای اکوادور، نیکاراگوئه و فرانسه ارایه می شود.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رو شنبه نشستی با وزیر کشور دارند. همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز سه شنبه آخرین وضعیت صنعت کشور را با حضور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی می کنند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی مشکلات مربوط به موضوع همترازی مدارک دریانوردان با حضور سرپرست وزارت علوم و رییس دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی،بررسی مشکلات مربوط به دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای و تبادل نظر اعضاء و بررسی لایحه تسری مواد(79) و(83) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایرن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دستور کار این هفته خود دارد.

همچنین اعضای کمیسیون روز سه شنبه در مورد گزارش کمیته آموزش عالی از جمع بندی بررسی موضوع پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا در دانشگاه های دولتی و آزاد و همچنین مشکلات دانشجویان شرکت کننده در آزمون پزشکی سال 1393 تصمیم گیری می کنند.

کمیسیون اجتماعی ادامه بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده(5) قانون گزینش معلمان و همچنین طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات، رتبه و نتایج نهایی آزمون های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کارگیری های غیرقانونی در دستور کار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون روز سه شنبه لایحه الحاق سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی را مورد بررسی قرار می دهند.

علاوه بر این اعضای این کمیسیون روز چهارشنبه بررسی طرح یک فوریتی بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور در دستور کار دارند.

کمیسیون اقتصادی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث بررسی می کنند.

بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث اصلاحی دستور کار اعضای این کمیسیون روز یکشنبه است.

بررسی مشکلات اقتصادی وزارت آموزش و پرورش با حضور محمدباقرنوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و نشست با مسوولان و مدیران سازمان خصوصی سازی در ارتباط با مشکلات واگذاری برخی از باشگاه های ورزشی کشور هم در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون اعلام شده است.

کمیسیون انرژی مجلس روز یکشنبه آینده لایحه یک شوری اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با حضور مسوولان سازمان محیط زیست، وزارتخانه های نفت، نیرو ،بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را بررسی می کند.

ادامه رسیدگی به طرح یک فوریتی افزایش جمعیت بهره مند روستایی کشور از آب شرب با حضور مسوولان و کارشناسان وزارتخانه های نیرو ، جهادکشاورزی، امور اقتصادی و دارایی ،معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری ،دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دستور کار دیگر اعضای این کمیسیون است.

اعضای کمیسیون انرژی همچنین روز سه شنبه تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و سازمان های مرتبط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بنزین وارداتی یورو 4 و مسایل مربوط به تولید بنزین با حضور مسوولین وزارت نفت و رؤسای سازمان های محیط زیست و ملی استاندارد ایران،دیوان محاسبات کشور،مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نمایندگان متقاضی را بررسی می کنند.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات رسیدگی به طرح ساماندهی خدمات رسانی به روستاها و همچنین اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و رسیدگی به لایحه شوراهای حل اختلاف را دستور کار خود در روز یکشنبه دارد.

اعضای کمیسیون شوراهای مجلس روز یکشنبه نشستی مشترک کمیسیون با اعضای شورای شهر تهران، شورای عالی استانها، شهرداری تهران و اعضای محترم هیأت رییسه مجلس در خصوص مسایل و مشکلات شوراها و شهرداریها خواهند داشت

همچنین روز سه شنبه از رحمانی فضلی وزیر کشور دعوت شده تا به سؤالات یازده نماینده مجلس پاسخ دهد.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز یکشنه هفته آینده بررسی طرح ساماندهی خدمات رسانی به روستاها و لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوارا در دستور کار دارد همچنین قرار است مدیرعامل سندیکای صنایع ارتباطی آوا درخصوص عملکرد و برنامه های شرکت مذکور گزارشی ارایه کند.

همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخگویی به سوال سه نماینده دعوت شده است.

علاوه بر این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برای پاسخ به سوالات چهار نماینده مجلس دعوت شده است

نعمت زاده هم قرار است با حضور در این کمیسیون به سوالات پنج نماینده پاسخ دهد.

اعضای این کمیسیون همچنین روز سه شنبه میزبان محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان هستند تا به سوالات ده نماینده مجلس پاسخ دهد.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس روز یک شنبه طرح ساماندهی خدمات رسانی به روستاها،بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را در دستور کار دارند.علاوه بر این ارایه گزارش کارگروه منتخب درخصوص تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی دستور کار بعدی این کمیسیون در روز یکشنبه است.

این کمیسیون همچنین روز سه شنبه میزبان محمود حجتی است تا وی به سوالات اعضای کمیسیون کشاورزی پاسخ دهد.

اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی روز یکشنبه هفته آینده طی نشستی با وزیر آموزش و پرورش و معاونین وی گزارش عملکرد این وزارتخانه را در دستور کار خود دارند.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه نیز از کارخانجات گروه صنعتی ایران خودرو و خطوط تولید آن شرکت بازدید خواهند کرد.

همچنین کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی و مشترک رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر روز دوشنبه آینده گزارش نحوه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را بررسی می کنند.

رسیدگی طرح آزادسازی معامله سهام عدالت در بورس و ادامه بررسی لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران از دیگر دستورات اعلام شده این کمیسیون است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها