میزبانی دوست مشترک ایران و آمریکا از نهمین دور مذاکرات هسته‌ای و حرکت «1+5» از اروپا به همسایگی تهران، می‌تواند نشانه‌ای از بهبود اوضاع مذاکرات هسته‌ای باشد؛ میزبانی‌ای که وزارت خارجه عمان نیز در بیانیه‌ای از آن استقبال کرد و افزون ابراز خرسندی از آن نوشت: «سلطان (قابوس) در عین حال که از برگزاری این نشست استقبال می‌کند، امیدوار است که این دیدار گام رو به‌ جلوی دیگری در راستای پایان مناقشه بر سر پرونده هسته‌ای ایران باشد تا منطقه و جهان از ریسک بحران و درگیری حفظ شود.»
کد خبر: ۷۳۵۰۲۱
میانجیگری هسته ای سلطان قابوس

به گزارش سایت تیک، در باره انتخاب عمان برای برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای، آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا در گفت و گویی اظهار کرد: در گذشته هم سلطان عمان به‌عنوان میزبان بعضی نشست‌ها در این روند مذاکرات دخیل بوده یا حضور داشته است. این کشور در گذشته نیز نقش خیلی مفیدی ایفا کرده است و ما سپاسگزار این نقش هستیم، بنابراین موضوع غیر عادی نیست.

آلن ایر با بیان اینکه تا به توافق بر سر همه موارد نرسیده باشیم، هیچ توافقی حاصل نشده است، گفت: موضوعات سختی هنوز حل نشده‌اند و ارزیابی در مورد امکان موفقیت ما را به جایی نمی‌برد؛ اما به قول معروف از ما حرکت از خدا برکت.

درخواست کارتر از امام(ره) به روایت هاشمی رفسنجانی

جیمی کارتر رییس جمهوری دموکرات وقت آمریکا در نامه ای به امام خمینی (ره) خواستار ملاقات شخصی با نمایندگانی از جمهوری اسلامی برای مذاکره می شود.

به گزارش ایرنا آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطره نویسی 14 آبان 1367خود آورده است: شب جلسه سران قوا در دفتر آقای خامنه ای بود. نامه [جیمی] کارتر مطرح شد. قرار شد کسی به ملاقات او نرود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده است: (کارتر) خواسته است که در آلمان با مأموران ما ملاقات کنند. قرار شد خبر [ارسال] نامه اش را خودمان پخش کنیم.

نامه خاتمی به رهبر انقلاب به معنای توبه نیست

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه نامه خاتمی به رهبر انقلاب در زمان بستری بودن ایشان در بیمارستان به معنای توبه نیست، تاکید کرد: متاسفانه برخی نه تنها توبه نمی‌کنند که طلبکارانه با نظام برخورد می‌کنند. اینها رای چهل میلیونی و مشارکت 85 درصدی در انتخابات را به عنوان سرمایه ملی، سوزاندند اما همچنان طلبکار هستند.

امام جمعه موقت تهران در پاسخ در پاسخ به سؤال دیگری درباره سخنان رئیس‌جمهور در زنجان مبنی بر لزوم پذیرفته‌شدن توبه بعضی افراد همانند پذیرفته شدن توبه حر در کربلا، خطاب به رئیس‌جمهور گفت: جانا سخن از زبان ما می‌گویی. بله، ما هم می‌گوییم اگر اینها حر بشوند، توبه نصوح کنند و مثل حر فدای نظام حسینی شود، آغوش مردم و رهبری باز خواهد بود اما مشروط به اینکه به راستی حر بشوند؛ حداقل اینکه اعتراف به خطا کنند تا مراحل بعدی حداقل قدری آسان شود.

وی درباره غیرصالح خواندن برخی اعضای خبرگان به نقل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که احتمالاً برای ریاست خبرگان کاندیدا بشوند، اظهار داشت: احتمالاً مقصود آقای هاشمی اصلح بوده نه صالح. چرا که خود ایشان توجه دارند افراد تا صالح نباشد نمی توانند عضو خبرگان باشد؛ اگر بخواهیم حسن نیت داشته باشیم باید بگویم انشاءالله مقصودشان این نبوده که در خبرگان ناصالح جود دارد؛ یکی از آقایان به من گفت، منظور از ناصالح توهستی که گفتم بنده قسم جلاله خوردم کاندیدای ریاست خبرگان نخواهم شد و بعید است آقای هاشمی نسبت به کسی که خودش می گوید کاندیدا نیستم، چنین نظری داشته باشد.

فرار نتانیاهو از ساختمان نخست وزیری

وحشت از بمب گذاری موجب شد نتانیاهو و اعضای کابینه اش سراسیمه مقر نخست وزیری را ترک کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریاست نشست کابینه خود را برای بررسی شهرک سازی برعهده داشت، از او خواسته شد فورا مقر دولت را ترک کند زیرا یک دستگاه خودرو مشکوک نزدیک مقر دولت پارک شده بود.

بعد از بازرسی از این خودرو مشخص شد هیچ شیء مشکوکی در آن وجود ندارد.

وزیران اسرائیلی سراسیمه و با شتاب از ساختمان نخست وزیری فرار کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها