بخش پزشکی بیمارستان «سیریراج» تایلند مدعی ساخت داروی درمان ابولا شد که تاکنون جان هزاران نفر را در جهان گرفته است.
کد خبر: ۷۲۴۳۱۳
تایلند مدعی ساخت داروی درمان ابولا شد

ویروس ابولا تاکنون سبب بیماری هفت هزار و178 نفر در کشورهای لیبریا، گینه، سیرالئون و نیجریه شده و تاکنون سه هزار و 338 نفراز این بیماران فوت کرده اند.

روزنامه «دی.نیشن» تایلند امروز شنبه به نقل از «یودام کاچینتورن» رییس دانشکده پزشکی دانشگاه «ماهیدول» این کشور اعلام کرد که وی از سوی سازمان بهداشت جهانی ایمیلی دریافت کرده است که در آن «مارتین فرید» رییس بخش تحقیق ابولا خواستار آزمایش داروی تایلندی مبارزه با ابولا شده است تا در صورت درست بودن این ادعا، مجوزها برای استفاده از آن صادر شود.

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه «ماهیدول» گفت که این دارو بر روی یک ویروس مصنوعی ابولا به طور موفقیت آمیز آزمایش شد.

وی افزود این دارو در صورت تایید نهایی می تواند فرایند آزمایش کلینیکی را کوتاه کند و در درمان ابولا در انسان ها نقش داشته باشد.

آزمایش این داروی ساخته شده نیازمند داشتن آزمایشگاه های مجهز است که تایلند از چنین آزمایشگاه هایی برخوردار نیست.

«وانپین چایکومپا»، رییس گروه تحقیقاتی تایلند که مدعی ساخت داروی ضد ابولا شده، گفت که وی در حال حاضر فرایند انتخاب پنج نمونه از داروهای ساخته شده از بین 100 دارو را انجام می دهد تا آن را برای آزمایش به سازمان بهداشت جهانی ارسال کند.

آزمایش نهایی این دارو که قرار است در آزمایشگاه های مجهز سازمان بهداشت جهانی انجام شود حدود یکسال به طول می انجامد تا نتایج نهایی آن اعلام شود.

ویروس ابولا از کشنده ترین ویروس هایی است که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می شود. ابولا به طور مرگباری در میان انسان ها و میمون ها در آفریقا شایع است.

این ویروس نخستین بار در سال 1976 میلادی که حدود 300 نفر را مبتلا کرد، شناخته شد. با شیوع آن از هر 10 نفر مبتلا به بیماری 9 نفر کشته شدند و در سال 1995 حدود 80 درصد از مبتلایان به این ویروس کشته شدند.

«آنتونی بان بوری»، هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل برای ابولا هفته گذشته نسبت به احتمال «جهش» ویروس کشنده ابولا هشدار داد وگفت که در صورت وقوع این مساله، این ویروس می تواند از طریق هوا منتقل شود.

برخی کارشناسان بهداشتی معتقدند در صورت عدم مبارزه جدی و گسترده با ویروس ابولا تا ژانویه آینده ممکن است بیش از یک میلیون نفر به این بیماری خطرناک مبتلا شوند.

سازمان ملل اعلام کرده است برای مبارزه با ابولا در غرب آفریقا به بیش از یک میلیارد دلار نیاز است و سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را بحران بهداشتی «بی سابقه درعصر جدید» توصیف کرده است.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی و واکسنی برای مقابله با این ویروس وجود ندارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها