جام جم ورزشی: رییس فدراسیون کشتی با بیان این که با شرایط نسبتا بحرانی وارد بازی‌های آسیایی شدیم گفت: از مدیران تیم های آزاد و فرنگی خواستم گزارش کشتی‌گیرانی که کم فروشی کرده‌اند را به شورای فنی ارائه کنند تا در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.
کد خبر: ۷۲۳۴۱۱
توصیف رسول خادم از حقی که از عبدولی خورده شد

رسول خادم در خصوص عملکرد ضعیف فرنگی کاران ایران در چهار وزن پایانی بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: کشتی‌گیران ایران در شرایطی به بازی‌های آسیایی آمدند که نیمی از آنها خستگی ناشی از حضور در مسابقات جهانی را به همراه داشتند و کم کردن مضاعف وزن در مدت چند روز شرایط بسیار دشواری را برای تیم‌های آزاد و فرنگی به وجود آورد و ما در شرایط نسبتا بحرانی وارد بازی‌های آسیایی شدیم. حق کشی عبدولی به نظر من بی‌سابقه بود. ما به لالویچ و شورای المپیک آسیا رسما در این باره اعتراض کردیم.

رییس فدراسیون کشتی افزود: متاسفانه فضای داوری و مدیریتی مسابقات نیز کاملا علیه ما بود که دو مصداق بارز آن در فینال 74 کیلوگرم کشتی آزاد و کشتی عبدولی مقابل حریف کره‌ای بود. به هر حال با توجه به فاصله نزدیک مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی کار بسیار دشوار و سختی پیش‌رو داشتیم و با مشکلات زیادی وارد بازی‌های آسیایی شدیم.

وی خاطر نشان کرد: می‌توان به صورت نسبی عملکرد کشتی ایران در بازی‌های آسیایی را مثبت ارزیابی کرد، ولی برای این که کشتی ایران بخواهد به خوبی مهیای حضور در المپیک شود، باید نواقص موجود در بخش فنی را طی دو سال باقی مانده برطرف کند.

خادم با اشاره به لزوم ادامه برگزاری مسابقات انتخابی برای ورود نفرات برتر به تیم ملی کشتی، افزود: انتخابی تیم ملی موجب می‌شود بخشی از کشتی‌گیران که قابلیت‌های فنی و روانی ضعیفی دارند در قالب رقابت با نفرات مدعی و جسور به تدریج حذف شود. در عین حال من از مدیران تیم‌های آزاد و فرنگی خواستم کشتی‌گیرانی که کم فروشی کرده‌اند و در مسابقات جهانی و چه در بازی‌های آسیایی انتظارات را برآورده نکرده‌اند به خوبی مورد بررسی قرار دهند و گزارشی را برای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی تهیه کنند تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: بر روی عملکرد کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی نظارت نسبی دارم.

خادم در خصوص ناداوری در کشتی سعید عبدولی مقابل حریف کره‌ای گفت: در مورد ناداوری، دیروز نامه‌ای را به لالاویچ و شورای المپیک آسیا ارسال کردیم که در حال پیگیری است. اگر چه نتیجه‌ تغییری نمی‌کند اما این حق خوری تاریخی بود و در تاریخ بی سابقه بود. تا جایی که من اطلاع دارم از طریق اتحادیه جهانی کشتی نیز این موضوع در حال پیگیری است و قطعا این اعتراض‌ها تاثیرگذار خواهد بود. البته باید بپذیریم مناسبات کشتی جهانی به گونه‌ای رقم خورده که ما در تنگنای بیشتری نسبت به قبل برابر حریفان خود قرار داریم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها