رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان خراسان رضوی:

از دوران رکود عبور و بر مشکلات اقتصادی فائق آمده ایم

رییس جمهوری در دیدار وزیر خارجه دانمارک:

امیدواریم غرب در مبارزه با تروریسم جدی باشد

رییس جمهوری عصر یکشنبه و در دیدار وزیر خارجه دانمارک با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند یک تصمیم جمعی در عرصه جهانی است ، اظهارداشت: ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم جدی است و تمام تلاش خود را در این عرصه بکار می گیرد.
کد خبر: ۷۱۴۵۹۸
امیدواریم غرب در مبارزه با تروریسم جدی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع​رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی در این دیدار که در مشهد مقدس انجام شد، گفت: نتیجه ادامه حرکت های تروریستی در منطقه ، گسترش خشونت و ادامه آن بی ثباتی در منطقه و بی ثباتی در جهان است.
رییس جمهوری افزود: هنوز تغییر عمده ای در حمایت برخی از کشورها از تروریست ها در منطقه مشاهده نکرده ایم و تروریست ها همچنان تجهیز و حمایت می شوند . باید کاری کرد که آنها به حمایت از تروریست ها پایان دهند.
دکتر روحانی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه دانمارک مبنی بر آمادگی برخی کشورهای غربی برای مبارزه با گروههای تروریستی فعال در سوریه و عراق ، گفت: ما خوشحالیم که بعد از سالها ، غرب این واقعیت روشن را که ایران پیوسته بر آن اصرار داشت ، دریافته است و امیدواریم در این مساله جدی باشد.
رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت حمایت از حکومت و مردم کشورهای منطقه که قربانی تروریسم بوده اند، تاکید کرد: تردیدی نیست که اگر کشورهای منطقه و تاثیرگذار ، تصمیم بگیرند با تروریست ها مقابله کنند، در زمان کوتاهی موفق خواهند شد.
رییس جمهوری همچنین به موضوع روابط ایران و دانمارک پرداخت و گفت : روابط ایران و دانمارک از دیرباز روابط دوستانه و صمیمانه ای بوده و امیدوارم سفر شما به ایران روابط دو کشور را عمیق تر کند.
دکتر روحانی همچنین به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اظهارداشت: ایران در مذاکرات هسته ای جدی است و اگر اعضای ۱+۵ نیز در فرصت باقیمانده جدی باشند ، زمینه برای توافق نهایی وجود دارد.
رییس جمهوری گفت: آنچه غرب تاکنون در خصوص تحریم ها علیه ایران انجام داده، نفعی برای هیچ طرفی نداشته و همچنین خلاف قوانین بین المللی بوده است.وقت آن رسیده است که به توافق جامع برد – برد برسیم.
وزیر امور خارجه دانمارک نیز در این دیدار خواهان گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی شد و گفت: بخش خصوصی دانمارک در عرصه های مدیریت بهینه آب و فناوری های مربوط به آن و همچنین در زمینه نفت ، گاز و انرژی های تجدید پذیر از فناوری بالایی برخورداراست و علاقه مند به همکاری با ایران در این زمینه ها است.
مارتین لیدرگارد همچنین به موضوع تروریسم اشاره کرد و گفت: در غرب به این نتیجه رسیده ایم که گروههای تروریست در سوریه و عراق فعال هستند و امروز مصمم هستیم با تروریست ها مبارزه کنیم و کشورهای حامی تروریست ها را تشویق به قطع حمایت ها کنیم.
وی در این دیدار همچنین گفت که مذاکرات بسیار خوب و سازنده ای با دکتر محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود داشته و نتیجه این مذاکرات می تواند پایه های روابط دو کشور را مستحکمتر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها