شبکه دو همزمان با مناسبت‌هایی چون آغاز هفته دولت، روز کارمند، داروسازی و روز ولادت حضرت معصومه(س) هفته فیلم صد ثانیه‌ای را برگزار می‌کند و در قاب برنامه دو درصد، هفت فیلم صد دقیقه‌ای به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۷۰۹۷۲۶

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، فیلم‌های صد ثانیه‌ای «صندلی سیاه»، «این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است»، «شلیک»، «کودک و پیرمرد»، «قطره‌قطره»، «آب» و «مسیر مشترک» از برنامه دو درصد به نمایش در می‌آیند.

مهدی کریمی، مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی درباره این فیلم‌ها گفت: فیلم این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است ساخته اکبر علی‌اصغری با نشان دادن تصاویر افراد از نگاه دوربین‌های مدار بسته، ناظر بودن خداوند بر تمامی اعمال انسان را گوشزد می‌کند. فیلم صندلی سیاه به کارگردانی مصطفی ستاری اثری خانوادگی است که تشویش و اضطراب کودکانی را به تصویر می‌کشد که همراه پدر یا مادر به دادگاه خانواده رفته و شاهد درگیری‌ها و اختلافات والدین خود هستند.

بر اساس توضیحات کریمی، فیلم صد ثانیه‌ای شلیک هم کاری از محمدرضا شفاه است که نشان می‌دهد بشر چگونه با کارهای معمولی خود مثل روشن کردن خودرو، موتور و کشیدن سیگار، آسمان آبی را هدف قرار داده است.

کودک و پیرمرد از دیگر آثاری است که هفته جاری پخش خواهد شد، این فیلم که محسن نوری آن را کارگردانی کرده درباره دانش‌آموزی است که هر روز سر راه خود به نیت کمک به پیرمردی که با ترازو وزن‌کشی می‌کند، وزن خود را می‌کشد. قطره‌قطره به کارگردانی سیدسجاد موسوی به محیط زیست اختصاص دارد و پسربچه‌ای را نشان می‌دهد که ضمن تلاش در به هدر نرفتن آب، هسته‌ای برای استفاده درست از آب و خاک می‌کارد. فیلم صد ثانیه‌ای «آب» هم کاری از مهدی فلامرزی است که در آن تصاویر زیبایی از آب نوشیدن حشرات و پرندگان و کودکان به نمایش درمی‌آید.

مسیر مشترک را محمد آریانی ساخته و نوجوانی را نشان می‌دهد که در حین دوچرخه‌سواری مشغول خواندن کتاب درسی است. او در مسیر، نوجوانی معلول را می‌بیند که از او کمک می‌خواهد، اما بی‌توجه از کنارش عبور می‌کند...

مهدی کریمی ضمن اشاره به فیلم‌های صد ثانیه‌ای به عنوان گزینه‌های مناسب برای استفاده در شبکه‌های تلویزیونی، گفت: فیلم‌های صد ثانیه‌ای زودبازده و جذاب هستند. این آثار با تیزر تبلیغاتی، نماآهنگ یا بخشی از یک فیلم بلند تفاوت دارند و جزو گونه‌ای مستقل در فیلمسازی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: فیلم‌های صد ثانیه‌ای با همکاری دبیرخانه جشنواره صد به منظور پرداختن به موضوعاتی مانند اخلاق، فرهنگ کتــــابخوانی، محیــط‌زیست، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، خانواده، ‌صرفه‌جویی، جمعیت، مناسبت‌های مذهبی و ملی از شبکه دو پخش می‌شود.

فیلـــم‌های صد ثانیه‌ای هر روز سه نوبت در ساعت‌های 9 و 30 دقیقه، 17 و 30 دقیقه و 23 و 30 دقیقه به علاقه‌مندان فیلم‌های کوتاه ارائه می‌شود.

همچنین تصویربرداری فیلم تلویزیونی هدیه به یادماندنی به تهیه‌کنندگی علی حجازی مهر و کارگردانی و نویسندگی سیدحمیدرضا رفائی برای نمایش در شبکه دو آغاز شد.

این تله‌فیـــلم با بازی کامران تفتی، رحیم نوروزی، رامین راستاد، زهرا سعیدی، امیرمهدی کیا، روشنک عجمیان، حسن تسعیری، فریبا طالبی، عسل عرب، حبیب ثامینیه، ساقی زینتی و لیلا عزیزی برای پخش در ایام ولادت امام رضا(ع) در حال تولید است.

این تله‌فیلم درباره مردی است که در قرعه‌کشی حساب بانکی‌اش، برنده دو بلیت سفر به مشهد مقدس می‌شود اما او که فرصت رفتن به سفر را ندارد، آن را در اختیار دختر و دامادش قرار می‌دهد.

از دیـــگر عوامل هدیه به یاد ماندنی می‌توان به محمد رسولی مدیر تولید و مدیر برنامه‌ریزی، بابک بذرافشان مدیر فیلمبرداری، رضا کنشلو مدیر صدابرداری، روزبه کلباسی تدوینگر، مهیاد میمی طراح گریم، امیر صد هزاری طراح صحنه و لباس، آسیه معصومی منشی صحنه، مهدی حسینی دستیار کارگردان و یعقوب پورخدایار مدیر تدارکات اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها