زمین لرزه‌ها در ایلام تا دوماه آینده ادامه دارد

اسکان اضطراری 2800 خانوار در چادر

گرد و غبار ، گرمای شدید و خطر عقرب گزیدگی زلزله زدگان را تهدید می کند

اسکان موقت زلزله‌زدگان ایلامی

مردم مورموری و آبدانان در حالی به دلیل پس‌لرزه‌های مداوم و تخریب منازلشان، دو سه روز گذشته را در فضای آزاد، معابر و خیابان‌ها سپری کردند که هوای منطقه گرد و غبار و گرمای شدیدی دارد و خطر عقرب‌گزیدگی نیز مردم را بشدت تهدید می‌کند. این تهدیدات موجب شده است بحث اسکان موقت و توزیع آب خنک و مواد غذایی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم منطقه باشد.
کد خبر: ۷۰۷۴۶۴

استاندار ایلام در این باره به ایسنا گفت: مواد غذایی و مایحتاج مورد نیاز مردم، به اندازه کافی و حتی بیشتر بین مردم توزیع شده و در این زمینه هیچ‌گونه کمبودی مشاهده نمی‌شود.

محمدرضا مروارید با بیان این که تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی استان برای امدادرسانی و رفع نیاز مردم منطقه بسیج شده ‌و در حال امدادرسانی و رفع مشکلات و مسائل مردم مناطق زلزله‌زده هستند، افزود: گروه‌ها و کارشناسان ارزیاب در حال بررسی خسارات مالی به مناطق زلزله‌زده هستند و ساخت منازل بعد از امدادرسانی و رفع نیازهای اولیه زلزله‌زدگان بسرعت آغاز خواهد شد. وی همچنین از پیگیری‌های مکرر رئیس‌جمهور و هیات دولت درخصوص زلزله آبدانان خبر داد و تاکید کرد: دولت خود را موظف می‌داند نسبت به جبران خسارات ناشی از زلزله و حمایت از زلزله‌زدگان از هیچ‌گونه اقدامی کوتاهی نکند.

وی از اسکان اولیه زلزله‌زدگان در چادر خبر داد و گفت: به تمام افرادی که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند یا از رفتن به خانه‌هایشان می‌ترسند، چادر داده شده است.

رسیدگی به شرایط درمانی و بهداشتی زلزله‌زدگان

علی دلپیشه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز با اشاره به این که اوضاع درمانی و بهداشتی مورموری تحت کنترل است و مشکل خاصی در بخش بهداشت و درمان وجود ندارد، در گفت‌وگو با مهر افزود: مجروحان در مراکز درمانی آبدانان و دیگر شهرهای اطراف در حال درمان هستند و تعدادی پرسنل درمانی نیز در منطقه مستقر شدند که اگر پس‌لرزه‌ها تلفاتی داشته باشد، آمادگی کامل داشته باشیم.به گفته وی، اتوبوس و آمبولانس هم به منطقه اعزام شده و دو فقره بالگرد هم برای موارد اورژانسی در خدمت مردم است.

کلانتری، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز با اشاره به این که کار امدادرسانی و تامین نیازهای غذایی، دارویی و اسکان همچنان ادامه دارد، به واحد مرکزی خبر گفت: علاوه بر ارسال قوطی کنسرو ماهی و آب معدنی، 1743 تخته چادر نیز به مورموری ارسال شده است.اسماعیل محمد نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران نیز یادآور شد: براساس برآوردهای اولیه 170 هزار واحد مسکونی تا 70 درصد دچار تخریب شده است.

مردم تدابیر ایمنی را رعایت کنند

علاوه بر وقوع بیش از صد پس‌لرزه در ایلام، در ساعات اولیه بامداد روز گذشته (ساعت 12 و 6 دقیقه) پس لرزه‌ای با شدت 5.8 ریشتر در منطقه مورموری رخ داد که موجب تخریب بیشتر منازل مسکونی این منطقه و بروز خسارت به واحدهای مسکونی شهرستان دهلران و همچنین لرزش زمین در برخی شهرهای خوزستان شد.

این امر موجب نگرانی و وحشت دوباره ساکنان این مناطق شد، به طوری که مردم استان ایلام و برخی شهرهای خوزستان ترجیح دادند در فضای بیرون از منزل مستقر شوند.

در همین زمینه یدالله حاتمی، معاون فرماندار دهلران به مهر گفت: زمین‌لرزه 5.8 ریشتری مورموری بخوبی در دهلران محسوس بود و موجب فروریختن دیوارهای چندین واحد مسکونی شد.

واحد مرکزی خبر نیز گزارش داد مردم شهرهای اهواز، شوش و دزفول در خوزستان باوجود گرمای شدید هوا و شرجی به دلیل وقوع پس‌لرزه‌ها دوشنبه شب را تا صبح در خیابان‌ها و پارک‌ها سپری کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها