وزیر راه اعلام کرد:

آغاز بازسازی منازل تخریب شده مناطق مورموری

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازسازی منازل تخریب شده مناطق زلزله زده ایلام از همین امروز آغاز می شود.
کد خبر: ۷۰۷۸۵۱
آغاز بازسازی منازل تخریب شده مناطق مورموری

به گزارش مهر، عباس آخوندی ظهر چهارشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده مورموری بیان داشت: 3 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده مورد بازسازی جدی قرار می گیرد و بین 5 تا 7 هزار واحد مسکونی تعمیر و تجهیز می شوند.

وی گفت: هم اکنون تیم های ارزیاب در حال بررسی دقیق میزان خسارت وارد شده به منازل مسکونی هستند که در این راستا باید آمارگیری دقیقی انجام شود.

آخوندی افزود: در هنگام بازدید از منازل مسکونی، مردم یک سری مشکلات و مسائل را بیان کردند که بنده به عنوان نماینده رئیس جمهور آنها را در جلسه هیات دولت مطرح خواهم کرد.

وی گفت: با استفاده از تسهیلات و کمک های بلاعوض به طور قطع برای جبران خسارت وارد شده به مردم زلزله زده اقدام خواهیم کرد.

آخوندی اظهار داشت: بحث معیشتی مردم نیز از مهمترین اولویت های دولت برای برطرف کردن مشکلات مردم است که هم اکنون دستگاههای ذیربط در حال کمک رسانی و امدادرسانی هستند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با کمک بنیاد مسکن از همین امروز بازسازی منازل تخریب شده مردم روستاهای شهرستانهای دهلران و آبدانان را آغاز کنیم که همکاری و همیاری خود مردم نیز ضروری است.

اسکان صد درصدی مردم زلزله زده تا فردا

اسماعیل محمد نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در بازدید از مناطق زلزله زده گفت: تا فردا به طور صد درصدی وضعیت اسکان مردم مناطق زلزله زده حل می شود که انتظار داریم خود مردم نیز همکاری کنند.

وی افزود: در بازدید از مناطق زلزله زده مردم با مشکلات اسکان، مواد غذایی و کمبود آب مواجه بودند که تلاش خواهیم کرد تا فردا این مشکلات حل شود.

محمد نجار گفت: بحث توزیع چادر نیز به طور جدی در دستور کار قرار دارد و هم اکنون دستگاههای اجرایی از جمله هلال احمر و دیگر نهادهای مرتبط در حال امدادرسانی و کمک رسانی هستند.

محمد نجار گفت: در بحث مواد غذایی و آب آشامیدنی نیز مردم با مشکلاتی مواجه هستند که سعی می کنیم به زودی آنها را برطرف کنیم و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: به همین منظور فعالیت های امدادرسانی و کمک رسانی شتاب بیشتری خواهد گرفت و با توجه به گرمی هوا از مردم انتظار داریم همکاری و تعامل بیشتری را با نهادهای اجرایی داشته باشند و در این زمینه صبر و تحمل را در دستور کار خود قرار دهند.

خوشبختانه در این زلزله نهادهای مرتبط با بحث امدادرسانی و کمک رسانی در منطقه حضور جدی دارند و تا کنون هیچ تلفات جانی در پی نداشته است و فقط خسارت به زیرساخت های منطقه و منازل مسکونی وارد شده است.

این مسئول ادامه داد: به زودی دولت تصمیمات خوبی را برای جبران خسارت مردم و کمک به وضع معیشتی مردم خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حافظ
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
۰
۰
سلام
...اینا همش دروغ محضه فقط یك عد كنسرو ماهی به ما دادن و یه چادر مسافرتی
توی گرمای 60 درجه و گرد و خاك و باد سوزان چ....

نیازمندی ها