در دیدار رییس‌ جمهور با سلطان قابوس عنوان شد:

رابطه ایران و عمان، نمونه‌ای برای توسعه روابط بین کشورهای منطقه

شبکه الجدید گزارش داد که پادشاه عمان با بیماری سرطان به شدت دست و پنجه نرم می‌کند و پس از اینکه حدود 7 ماه ناتوان از حرکت بوده، برای درمان به شهر مونیخ آلمان منتقل شده است.
کد خبر: ۷۰۶۸۲۹
حال سلطان عمان خوب نیست

این شبکه لبنانی به نقل از منابعی که نام آن‌ها را ذکر نکرده است، گزارش داد که قابوس بن سعید، پادشاه عمان به بیماری سرطان روده بزرگ مبتلا شده و این بیماری در تمام بخش‌های بدنش گسترش پیدا کرده است.

شبکه الجدید تاکید کرد که پادشاه عمان وصیت خود را در صندوقچه خود گذاشته است و از آنجا که وی ازدواج نکرده و صاحب فرزندی نیست، بین دو تن از پسرعمه‌هایش که یا اسعد بن طارق بن تیمور آل سعید یا هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید هستند، برای تعیین جانشینی‌اش تردید دارد.

پادشاه کنونی عمان توانسته کشورش را که در گذشته از فقر و سرکشی‌ها رنج می‌برد، به یک کشور دارای ثبات تبدیل کند که دارای صنعت صادرات نفت و همچنین دارای یک زیرساخت جدید است.

براساس اساسنامه عمان خاندان حاکم باید پادشاه جدیدی را ظرف سه روز از عدم تصدی این پست توسط شخصی تعیین کند. اگر خاندان حاکم به توافق دست نیابند، باید این وصیت باز شود تا نام شخصی که پادشاه عمان تعیین کرده است مشخص شود.

در کشور عمان به شورای دفاع که شامل مسئولان نظامی، امنیتی و روسای دادگاه عالی و دو رئیس شوراهای مشورتی است اجازه حضور در هنگام گشودن این وصیت‌نامه داده می‌شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
..
United States
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
انشاءاله كه این خبر صحت نداشته باشد.. انشاءاله خداوند به ایشان سلامتی عطا كند.. تنها دست ایران در منطقه است . كه همیشه در بحرانها به دادمان رسیده و نقش میانجی بین ما و غربیهابوده ... تنها سلطان عرب كه نامرد نیست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
آدم بی طرفیه
در حقیقت یكی به نعل یكی به میخ می زنه...
هم با رهبران ایران دیدار می كنه هم با ملكه بریتانیا
حسن اقا
-
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
هر كسی با ایران دیدار می كنه كلا باید در قید و بند كل قوانین و عقاید ما باشه ؟
اقای پوتین چی پس ؟؟؟ كه به عنوان یه شخصیت خوب همیشه معرفی میشه . با همه ی رهبران دنیا هم دیدار كرده . و دست دوستی داده . از امریكا تا كره شمالی !

نیازمندی ها