اقتباسی از فیلم «مادر» روی صحنه تئاتر

یاد علی حاتمی زنده می‌شود

صدور کارتی نمادین برای علی حاتمی

در مراسمی که شامگاه دوشنبه در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد، از هنرکارت ویژه و بسته بیمه هنرمندان رونمایی شد که یکی از آنها به‌طور نمادین به علی حاتمی، کارگردان فقید سینمای ایران اختصاص داشت.
کد خبر: ۷۰۴۸۸۵
صدور کارتی نمادین برای علی حاتمی

به گزارش ایسنا، هنرمندانی همچون مسعود کیمیایی، علی نصیریان، مهتاب کرامتی، شادمهر راستین، اردشیر صالح‌پور، رضا‌ ناجی‌، فرهاد فخرالدینی، عبدالحسین مختاباد، حسام‌الدین سراج، هوشنگ ظریف، تینا پاکروان، محسن قاضی‌مرادی، روناک یونسی و حسین یاریار از حاضران این برنامه بودند. رضا رویگری، بازیگر تلویزیون و سینما نیز با وجود بیماری در این مراسم حاضر شده بود.

عبدالحسین مختاباد، عضو شورای شهر تهران ضمن اعلام این‌که جامعه هنری نباید وابسته به دولت باشد، گفت: اگر دولت به جای سرمایه‌گذاری در صنعت کمی هم به فرهنگ و هنر توجه داشت، ایران امروز به عنوان یک کشور شاخص در فرهنگ و هنر شناخته می‌شد. متاسفانه الان وضع به گونه‌ای است که می‌بینیم هنرمندان با سابقه ما نمی‌توانند زندگی خود را بخوبی اداره کنند.

اردشیر صالح‌پور، پژوهشگر و کارگردان تئاتر هم بیان کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که هنرمند دیگر دغدغه‌ مالی نداشته باشد. تضمین و ضمانت از سوی سازمان‌های حمایتگر باعث می‌شود هنرمند با طیب خاطر به خلق اثر بپردازد.

مهدی نادعلی‌زاده، مدیرعامل تعاونی هنرمندان نیز بیمه هنرمندان را شامل بیمه اعضای خاص بدن و بیمه آثار هنرمندان عنوان کرد و افزود: صدور هنرکارت به منظور توزیع عادلانه ثروت و بهره‌مندی باعزت هنرمندان از خدمات اجتماعی و تامین مایحتاج عمومی آنها صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها