گزیده عناوین روزنامه های صبح چهارشنبه

بررسی نظریات اقتصادی پیرامون افزایش جمعیت

فیفا نامزدهای بهترین های جام را معرفی کرد

توپ طلا می‌رسد به...

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا و گروه مطالعات فنی آن که شامل مربیان، تحلیلگران و کارشناسان فوتبال جهان هستند، در آستانه دیدارهای رده‌بندی و فینال نامزدهای کسب عناوین بهترین‌های جام‌جهانی 2014 را اعلام کرد که در این بین آلمان، مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در میان دیگر تیم‌ها سهم بیشتری از نامزدها دارد.
کد خبر: ۶۹۵۰۱۱

بر این اساس در فهرست نهایی فیفا برای تصاحب توپ طلای جام بیستم آلمان چهار نماینده دارد که رسیدن به عنوان قهرمانی قطعا می‌تواند احتمال پیروزی یکی از آنها را بالا ببرد. از سوی دیگر توپ نقره‌ای و توپ برنزی نیز به رده‌های دوم و سوم بهترین بازیکن جام بیستم تعلق می‌گیرد. آرژانتین و آلمان دو تیم فینالیست رقابت‌ها به ترتیب سه و چهار نماینده در بین ده نامزد برتر دارند و تیم‌های برزیل، هلند و کلمبیا هر کدام یک نامزد در این لیست دارند. مت هوملس، تونی کروس، فیلیپ لام‌ و توماس مولر از آلمان هستند و آنخل دی ماریا، خاویر ماسکرانو و لیونل مسی از آرژانتین. نیمار از برزیل، خامس رودریگز از کلمبیا و آرین روبن از هلند دیگر نامزدهای این بخش هستند.

برای رسیدن به عنوان بهترین دروازه‌بان جام، رقابت میان دروازه‌بانان آلمان، آرژانتین و کاستاریکا است که بازهم به نظر می‌رسد دیدار نهایی تکلیف این بخش را هم مشخص می‌کند. مانوئل نویر، سنگربان تیم ملی آلمان، سرجیو رومرو سنگربان تیم ملی آرژانتین و کیلر ناواس سنگربان تیم ملی کاستاریکا سه نامزد کسب عنوان برترین دروازه‌بان جام بیستم یا به عبارت دیگر دستکش طلای جام هستند.

نویر در تمام بازی‌های تیم ملی آلمان در ترکیب ثابت به میدان رفت و در سه بازی هم موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد. عملکرد او در دیدار مقابل الجزایر به عنوان دروازه‌بان سوئیپر در مرحله یک‌هشتم نهایی تحسین همه کارشناسان را برانگیخت. سرجیو رومرو، سنگربان تیم ملی آرژانتین دیگر فینالیست جام بیستم در چهار بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت و در مرحله نیمه‌نهایی مقابل هلند ضربات پنالتی ران فلار و وسلی اسنایدر را مهار کرد تا نقش کلیدی در رساندن تیمش به فینال داشته باشد. اما کیلر ناواس سنگربان تیم ملی کاستاریکا و باشگاه لوانته اسپانیا دو بار در مرحله گروهی دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا کاستاریکا در گروهی که انگلیس، ایتالیا و اروگوئه حضور داشتند به عنوان تیم نخست صعود کند. او در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل یونان یک ضربه پنالتی را مهار کرد و تیمش را به یک‌چهارم نهایی رساند و در این مرحله هم‌ بارها مقابل هلند دروازه تیمش را نجات داد.

در بخش بهترین بازیکنان جوان جام، پل پوگبا و رافائل واران از فرانسه و ممفیس دیپی از هلند سه نامزد کسب عنوان برترین بازیکن جوان جام‌جهانی 2014 برزیل هستند. کمیته مطالعات فیفا برترین بازیکن جوان جام‌جهانی را از بین بازیکنانی که بعد از تاریخ اول ژانویه 1993 به دنیا آمده‌اند بررسی کرده است.

پل پوگبا که جایزه توپ طلای جام‌جهانی زیر 20 سال را در سال 2013 به عنوان بهترین بازیکن آن رقابت‌ها از آن خود کرد در خط هافبک تیم ملی فرانسه در جام‌جهانی عملکرد بسیار خوبی داشت و گل نخست تیم‌ملی کشورش در دیدار مقابل نیجریه در مرحله یک‌هشتم نهایی را به ثمر رساند. رافائل واران هم که در این رقابت‌ها به نظر می‌رسد به روزهای اوج خود بازگشته تنها در صحنه گل تیم ملی آلمان که توسط مت هوملس به ثمر رسید دچار اشتباه شد.

اما ممفیس دیپی، ستاره جوان تیم ملی هلند جام‌جهانی را به عنوان یک بازیکن تعویضی آغاز کرد. او نام خودش را در کتاب رکوردها به عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی هلند در دیدار مقابل استرالیا ثبت کرد. او سپس در دیدار مقابل شیلی گل دوم هلند را به ثمر رساند تا خودش را بیشتر ثابت کند. دیپی در ادامه به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ هلند از سال 1938 تا به حال در ترکیب ثابت تیمش مقابل کاستاریکا به میدان رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها