اعضای کمیته فنی فدراسیون، تغییر در نیمکت مربیان را زمانبر می‌دانند

نیمکت ایران به خارجی‌ها می‌رسد؟

بعد از فروکش کردن تب و تاب ناشی از حضور تیم ملی ایران در جام‌جهانی، بحث تمدید شدن یا نشدن قرارداد کارلوس کرش و این‌که نیمکت تیم ملی فوتبال همچنان در اختیار مربی خارجی باشد یا گزینه‌ای ایرانی را به خودش ببیند بالا گرفت. ابتدای امر و بخصوص بعد از خداحافظی تلویحی کرش، همه نگاه‌ها متوجه مربی ایرانی و حسین فرکی شد که نامش به عنوان آلترناتیو کرش مطرح بود. علی کفاشیان نیز در اولین مصاحبه خود بعد از بازگشت از جام‌جهانی اعلام کرد در صورت تمدید نشدن قرارداد کرش، قطعا سرمربی ایرانی هدایت تیم ملی را به عهده خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۹۱۴۲۸

اما بعد از نشست روز یکشنبه کارلوس کرش و رئیس فدراسیون فوتبال، نوع گفتمان‌ها در خصوص آینده نیمکت تیم ملی فوتبال تغییر کرد. در اولین گام، علی کفاشیان صراحتا اعلام کرد تصمیم‌گیری در خصوص آینده کاری کرش به آینده و نتیجه جلساتی که برگزار خواهد شد، موکول شده است. صحبت‌هایی که در آن هیچ بحثی از احتمال حضور مربی ایرانی نبود و نشان از تغییر موضع محسوس فدراسیون فوتبال داشت. علی کفاشیان در آخرین مصاحبه خود گفته است: «رویکرد ما استفاده از کرش است و اگر بخواهیم از مربی خارجی استفاده کنیم، بهترین گزینه کرش است، زیرا او سه سال در فوتبال ایران بوده و فوتبال ایران را بخوبی می‌شناسد؛ اما اگر بخواهیم از مربی ایرانی استفاده کنیم امکان دارد درجام ملت‌ها نتیجه نگیریم و مشکلات زیادی برای آن مربی به وجود آید.»

بعد از کفاشیان نوبت به عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال رسید که با صحبت‌های خود پرده از چرخش محسوس فدراسیون فوتبال به سمت مربی خارجی بردارد و این واقعیت نیمه‌ پنهان را به اثبات برساند که شانس حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی کمرنگ شده است. فریدون معینی که در صحبت‌های خود دفاع تمام قدی از کارلوس کرش داشت، خروجی جلسه کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال را موافقت با تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی تیم ملی عنوان کرد تا موضع مثبت کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص تداوم حضور مربی خارجی روی نیمکت تیم ملی عیان شود.

در ادامه حمایت‌های آشکار از حضور سرمربی خارجی روی نیمکت تیم ملی نوبت به دکتر احسانی، دیگر عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال رسید که در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا در خصوص آینده نیمکت تیم ملی نظراتش را بیان کند؛ نظراتی که کاملا همسو با جریان جدید شکل گرفته در فدراسیون فوتبال بود و به حمایت از کرش و مربی خارجی پرداخت. دکتر احسانی تغییر در نیمکت تیم ملی و حضور سرمربی جدید را زمانبر می‌داند که در آستانه جام ملت‌های آسیا مشکل‌ساز خواهد شد. اما نکته مهم صحبت‌های دکتر احسانی در خصوص نتیجه کار کارشناسی عملکرد کارلوس کرش است که به نوعی پیشنهاد شخص اول ورزش کشور بود.

طبق گفته احسانی، نظر جمعی اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال حکایت از کارنامه قابل قبول کرش دارد. عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش به پیشنهاد جدید همکاری با کرش اشاره کرد و دستمزد قبلی به اضافه پاداش مربوط به موفقیت تیم‌های رده‌های مختلف ملی را جزو مفاد بسته پیشنهادی فدراسیون اعلام کرد.

وی در پایان صحبت‌هایش صراحتا به منتفی‌شدن بحث حضور سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی اشاره داشت و یکی دیگر از نتایج جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال را این موضوع اعلام کرد که مقطع کنونی زمان مناسبی برای انتخاب و به خدمت گرفتن سرمربی ایرانی برای تیم ملی نیست. احسانی در پایان صحبت‌هایش نیز به این موضوع اشاره داشت که در صورت عدم توافق با کرش، فدراسیون فوتبال با گزینه‌های جدید خارجی وارد مذاکره خواهد شد؛ ادعایی که پرونده حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی را در مقطع کنونی بایگانی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها