جان کری:

آمریکا بر نابودی کامل داعش تاکید دارد

وزیرخارجه آمریکا در دیدار امروز خود با نخست وزیر عراق در بغداد با ادعای پایبندی آمریکا به نابودی داعش، از پایبندی سران جریانهای سیاسی عراق به قانون اساسی تقدیر کرد.
کد خبر: ۶۸۷۵۹۴
آمریکا بر نابودی کامل داعش تاکید دارد

به گزارش پایگاه خبری السومریه، "جان کری" وزیرخارجه آمریکا امروز با "نوری المالکی" نخست وزیر عراق در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با تقدیر از پایبندی سران جریانهای سیاسی عراق به قانون اساسی، افزود: آمریکا بر لزوم حمایت از امنیت و استقلال عراق تاکید دارد و از این کشور در مبارزه با تروریسم پشتیبانی خواهد کرد.

جان کری در ادامه افزود: آمریکا بر لزوم سرکوب کامل داعش و عملی کردن این مسئله در میدان نبرد تاکید دارد.

نوری مالکی نخست وزیر عراق نیزاعلام کرد: باید تمام گروه های سیاسی عراقی به قانون اساسی و نظام این کشور احترام بگذارند از این رو نخست وزیر باید شخصی باشد که از سوی بزرگ‌ترین گروه پیروز رقابت‌های انتخاباتی نامزد شده است و اوست که می‌تواند کابینه تشکیل دهد.

نوری مالکی این سخنان را در حضور جان کری وزیر خارجه آمریکا که در بغداد به سر می برد بیان کرد و متقابلا ً وزیر خارجه آمریکا هم گفت: از این که می‌بینم دولتمردان عراق به روند سیاسی در این کشور پایبند و متعهد هستند بسیار خوشحال هستم و از این که به تمام زمانبدی تعیین شده از سوی قانون اساسی این کشور پایبند هستند خرسند شدم.

وی در این دیدار خطاب به جان کری تاکید کرد: براساس جدول زمانبدی شده‌ای که قانون اساسی عراق برای سیاستمداران و دولتمردان این کشور تعیین کرده از تشکیل دولت گرفته تا انتخاب روسای سه قوه و همه و همه را توضیح داده و نامزد بزرگ‌ترین ائتلاف پیروز انتخابات پارلمانی عراق براساس قانون اساسی باید مامور تشکیل کابینه شود و نامزد تشکیل کابینه هم باید از این فهرست باشد از این رو همه در عراق باید به این مساله واقف و پایبند باشند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا هم با شنیدن این سخنان نوری مالکی نخست وزریر عراق اعلام کرد: از این که می‌بینم دولتمردان عراق به قانون اساسی این کشور پایبند هستند و به جدول زمانبندی شده در این قانون برای تشکیل نهادهای قدرت پایبند هستند خوشحال هستم .

وزیر خارجه آمریکا ظهر امروز همچنین با رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد اخرین تحولات امنیتی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ظهر امروز در دفترش در بغداد با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف آخرین تحولات جاری امتیتی و سیاسی عراق را مورد بررسی قرار دادند.

مجلس اعلای اسلامی عراق در این باره با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دفتر کارش در بغداد با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در بخشی از این بیانیه امده است: دو طرف در این جلسه مشترک تحولات امنیتی و سیاسی عراق را بررسی کردند و برای حل مشکلات و بحث روابط بین آمریکا و عراق گفت‌وگو کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
لطفاً خوش باور نباشید ، توبه گرگ مرگ است !! هیچ كی اولاد خودش را نمیكشد حتی اگر بدترین آدم روی زمین باشد!!!
این یك دام است

نیازمندی ها