ایرانی‌ها دیوانه‌ی فوتبال هستند

داوری: من یک کمی فارسی می‌فهمم

دانیل داوری، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگویی با دویچه وله از شانس خوب ملی‌پوشان ایران برای صعود موفق از مرحله گروهی سخن گفت.
کد خبر: ۶۸۱۰۷۵
داوری: من یک کمی فارسی می‌فهمم

به گزارش جام جم ورزشی ، وی تصریح کرد: «ما با عملکرد تیمی خود و همچنین با توجه به روحیه تیمی خوبی که در بین بازیکنان حاکم است، می‌توانیم بدون شک یکی از تیم‌های غافگیرکننده مسابقات باشیم». ملی‌پوشان ایران با تیم‌های آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و نیجریه در گروه F قرار دارند.

دروازه‌بان ۲۶ ساله ملی که تا فصل پیش در خدمت باشگاه آلمانی اینتراخت برانشوایگ بود و در فصل آینده در باشگاه سوئیسی گراس‌هوپر زوریخ توپ خواهد زد، همچنین حضورش در مسابقات جام جهانی را افتخاری بزرگ برای خود خواند.

داوری همچنین تاکید کرد: «اینکه من برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان می‌روم، باعث افتخار خانواده‌ام است.»

دانیال داوری که در گیسن (شهری در نزدیکی فرانکفورت) به دنیا آمده، دورگه است. او پدری ایرانی و مادری لهستانی‌آلمانی دارد. در ماه ژانویه سال ۲۰۱۳ بود که کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران او را به تیم ملی فوتبال دعوت کرد.

داوری تا کنون چهار بازی ملی برای ایران انجام داده است. او در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان همچنین از عشق و شور ایرانیان به فوتبال یاد کرده و آنان را "دیوانه‌ی فوتبال" خواند.

با توجه به اهمیتی که کی‌روش، سرمربی ایران برای بازیکنان لژیونر قائل است، داوری نیز امید دارد که بتواند به عنوان سنگربان شماره یک ایران در مسابقات جام جهانی قدم به میدان بگذارد.

داوری در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان همچنین همبستگی حاکم میان ملی‌پوشان ایران را ستوده و گفته که برخورد دیگر بازیکنان تیم ملی با او که دورگه است، تحسین‌برانگیز بوده است.

دانیال پیش از پیوستن به تیم ملی ایران زبان فارسی بلد نبود و پس از دعوت کی‌روش فراگیری "زبان پدری‌اش" را آغاز کرد. او در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان در این رابطه خاطرنشان ساخته است: «من یک کمی می‌فهم، اما حرف زدن به فارسی هنوز برایم دشوار است، اما در زمین بازی و تمرینات همه چیز خوب پیش‌ می‌رود و مشکلی وجود ندارد.»(پارس فوتبال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها