طرز تهیه کرپ پرتقال در خانه

مواد اولیه (برای 4 نفر): آرد 3چهارم لیوان/شیر 1لیوان/تخم مرغ 1عدد/کره 2قاشق سوپخوری (آب شده)/پودر قند به میزان لازم/کره 100گرم (جامد)/شکر 2قاشق سوپخوری/بادام نصف لیوان (پودر شده)/پوست پرتقال 1قاشق سوپخوری (رنده)/آب پرتقال 2قاشق سوپخوری/اسانس 2قطره (بادام).
کد خبر: ۶۸۰۲۰۸

جام جم سرا:

طرزتهیه:

ابتدا آرد تخم‌مرغ و نصف لیوان شیر را با هم مخلوط کرده و بعد از مخلوط کردن بقیه شیر را اضافه کنید و با همزن بزنید تا صاف و یکدست شود. خمیر را داخل ظرف مناسب بریزید و نیم ساعت به آن استراحت دهید.تابه مناسبی را انتخاب کنید و روی حرارت بگذارید. کف آن را با کمی ‌کره چرب کنید و وقتی به اندازه کافی گرم شد حدود 1 چهارم لیوان از خمیر کرپ را داخل تابه بریزید. تابه را تکان دهید تا در همه جای تابه پخش شود.وقتی خوب پخت آن را برگردانید و وقتی کامل سرخ شد آن را برداشته و روی کرپ را با پارچه بپوشانید تا گرم بماند.به همین ترتین بقیه مواد را هم بپزید.

طرز تهیه کرم:

ابتدا کره نرم را با همزن بزنید تا به شکل کرم درآید. بعد شکر و پودر بادام را اضافه و مخلوط کنید. در انتها رنده پوست پرتقال را که 3بار جوشانده و آبش را خالی کرده اید به همراه اسانس بادام و آب پرتقال اضافه کنید.فر را گرم کنید. داخل هر کرپ یک قاشق سوپخوری از مخلوط بالا بمالید و چهارلایه تا کنید (دقیقا مثل کالباس نازک است و تا میخورد) کرپ‌ها را داخل ظرف پیرکس چرب شده بگذارید و روی آن، پودر قند الک کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کرپ‌ها را داخل فر گرم کرده سرو کنید.

نکات:

1)کرپ ها به همراه سبزی یا گوشت هم سرو میشوند و در واقع غذایی اصلی محسوب میشوند.
2)اگر دوست دارید میتوانید مقداری آب پرتقال و شکر را غلیظ کنید و به همراه کرپ سرو کنید(هایپرکلابز)

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها