شناگر مستعد به اردوی تیم ملی بازگشت

حل مشکل رهام پیروانی با کدخدا منشی

کد خبر: ۶۶۸۵۵۵
مایکل فلپس دوباره  به آب می زند

چندی پیش ، مایکل فلپس از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، اما نشانه‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد اسطوره بلامنازع شنای جهان به طور جدی به دنیای قهرمانی باز گردد.

مایکل فلپس دارنده 22 مدال المپیک بعد از خداحافظی در بازیهای 2012 لندن، پس از حدود دو سال دوری از رقابتها در مسابقه منطقه فینیکس شرکت کرد.

او در این مسابقه مدال طلا کسب نکرد و رکوردی از خود به جای نگذاشت، اما تمامی نشانه‌ها حاکی از بازگشت او به دنیای مسابقات شنا بود.

فلپس در این رقابتها در 100 متر پروانه پس از رایان لاکتی دوم شد. لاکتی زمان 51 ثانیه و 93 صدم ثانیه را به جا گذاشت و فلپس با زمان 52 ثانیه و 13 صدم ثانیه با اختلافی اندک نقره گرفت.

البته تنها زمان می‌تواند نشان دهد که آیا فلپس بار دیگر مسابقه خواهد داد و در المپیک 2016 ریو شرکت خواهد کرد یا خیر. با این حال تاکنون نشانه‌های خوبی دیده شده‌اند.

فلپس 28 ساله به طور داوطلبانه در مسابقات منطقه فنیکس شرکت کرد و تنها دو بار مسابقه داد.

او در مصاحبه خود بعد از مسابقه اعلام کرد که احساس خوبی دارد و هیجان زده شده است. او در سخنان خود گفت که احساس می‌کند دوباره به کودکی بازگشته است.

فلپس و مربی او باب بومن همواره از بیان کردن برنامه‌های خود سر باز زدند و هم‌چنان هم این روند را دنبال می‌کنند. هر دوی این افراد تاکید کردند که برنامه بلند مدتی نریخته‌اند. با این وجود فلپس نشان داد که در شرایط بدنی خوبی است.

او بعد از مسابقه بیان کرد که حس کودکی را دارد که دوباره آب بازی کرده است. او معتقد است که این مسابقه تنها یک دیدار بود و فاصله زیادی تا تصمیم گیری برای بازگشت وجود دارد.

او در این باره گفت: من بسیار هیجان زده هستم و اگر بخواهم باز گردم تمام چیزهایی که نیاز دارم را می‌دانم. من می‌خواهم که سریعتر شنا کنم و سریع شنا کردن در مسابقات را دوست دارم.

تنها دو سال تا مسابقات ریو زمان باقی است. فلپس و بومن قسمت‌هایی از برنامه‌های کوتاه مدت خود را افشا کردند. فلپس قصد دارد دوباره در مسابقات USA Grand prix شرکت کند.

این مسابقه در کارولینای شمالی در ماه آینده برگزار خواهد شد. در مسابقه قبلی ، بومن، فلپس را وادار کرد تا تمرینات سختی را انجام دهد و به آمادگی لازم برای مسابقه برسد. با این حال فلپس کمتر از آنچه که بومن خواسته بود تمرین کرد. او 18 کیلومتر در دوران بازنشستگی برای تمرین شنا کرد.

بومن درباره تمرینات فلپس گفته است که برنامه تمرینی فلپس بسیار تغییر کرده است. او یک دوم یا یک سوم از تمرینات همیشگی خود را انجام می‌دهد. تمرینات فلپس برای 17 مسابقه در هشت روز کافی نیست، اما ممکن است برای شش تا هفت مسابقه در زمان کوتاه‌تر مناسب باشد. در واقع فلپس دیگر به اندازه گذشته شنا نمی‌کند، بلکه تنها یک روز در هفته‌ کمی تمرین می‌کند.

فلپس درباره برنامه آینده خود گفت که دیگر هرگز در 400 متر مختلط انفرادی مسابقه نخواهد داد.

بومن پیش از این اظهار کرده بود که فلپس بعد از بازی‌های 2012 به مسابقات باز نخواهد گشت.

گرگ تروی، سرمربی تیم شنای مردان آمریکا در المپیک لندن درباره فلپس گفت: او بهترین است. او می‌تواند همه کارهایی که می‌خواهد را انجام دهد. او در سن مناسبی برای مسابقات مردان قرار دارد اما تصمیم با خود اوست که این ورزش را کنار بگذارد یا نه.

با بازگشت فلپس در مسابقه اخیر، بلیت‌ این مسابقه در چند ساعت فروخته شد و نسبت به مسابقات دیگر رسانه‌ها پنج برابر بیشتر در محل حضور داشتند. پایگاه‌های تلویزیونی با هلی کوپتر از تمرین فلپس فیلمبرداری کردند.

رایان لاکتی، حریف قدیمی فلپس درباره بازگشت او گفت: من از بازگشت فلپس بسیار خوشحالم. ما با هم خاطره‌های زیادی داریم. هنگامی که او از شنا خداحافظی کرد من ناراحت شدم، زیرا مسابقه دادن با او را دوست دارم.

فلپس سهمیه شرکت در مسابقات قهرمانی کشور آمریکا در کالیفرنیا در ماه آگوست را دریافت کرده است. این رویداد که برای انتخاب تیم ملی برای رقابتهای جهانی آمریکا انجام می‌شود، گامی مهم برای مشخص کردن آینده حرفه‌ای فلپس است. بومن درباره بازگشت فلپس می‌گوید: بگذارید ببینیم که چه چیزی پیش می‌آید. فلپس اگر بخواهد موقعیتهایی برای استفاده دارد.(ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها