سرمربی تیم فوتبال چلسی تساوی مقابل گالاتاسرای را نتیجه‌ای عادلانه دانست.
کد خبر: ۶۵۰۵۸۵
مورینیو: دروگبا 90 دقیقه دوست ما نیست!

تیم فوتبال چلسی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ترکیه به مصاف گالاتاسرای رفت و در حالی که با گل تورس از میزبان خود پیش افتاده بود در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت داد. نتیجه‌ای که مورینیو آن را عادلانه دانست.

سرمربی پرتغالی چلسی در نشست خبری پس از بازی گفت: در نیمه اول موقعیت‌های بسیار خوبی را از دست دادیم. اما فکر می‌کنم در مجموع دو نیمه نتیجه عادلانه‌ای رقم خورد. ما در 45 دقیقه نخست تیم برتر میدان بودیم و سه یا چهار موقعیت خوب گلزنی داشتیم که اگر کارآمدتر عمل می‌کردیم می‌توانستیم به گل برسیم. اما در نیمه دوم گالاتاسرای فشار زیادی بر روی دروازه ما ایجاد کرد و ما دفاعی‌تر بازی کردیم. اما باز هم در همین شرایط هم فرناندو تورس واقعا خطرناک بود.

سرمربی چلسی درباره دلیل تعویض تورس گفت: فرناندو خسته شده بود و خودش از من درخواست کرد که او را تعویض کنم. من هم او را تعویض کردم تا در خط حمله قدرت بیشتری داشته باشیم.

مورینیو درباره نمایش دفاعی تیمش در نیمه دوم گفت: در خط دفاع عملکرد قابل قبولی داشتیم و به راحتی دفاع می‌کردیم و گلی هم که خوردیم، روی یک ضربه کرنر بود که نه من از آن خوشم می‌آید و نه بازیکنان. در نیمه دوم گالاتاسرای از ما قوی‌تر بود و فشار زیادی روی دروازه ما ایجاد کرد. به همین دلیل احساس می‌کنم در مجموع نتیجه عادلانه‌ای در پایان بازی رقم خورد.

سرمربی چلسی درباره عملکرد قابل قبول فرناندو تورس نیز گفت: فرناندو فصل موفقیت‌آمیزی را پشت سر می‌گذارد و با وجود اینکه در دو برهه زمانی در شرایطی که در بهترین وضعیت خود به سر می‌برده، مصدوم شده است. اولین مصدومیت، دقیقا زمانی بود که او توانسته بود در بازی مهم مقابل منچسترسیتی گل برتری ما را به ثمر برساند. تورس پس از این گل یک ماه خانه‌نشین بود. دفعه دوم هم بعد از بازی با هال‌سیتی بود که او توانسته بود در همان بازی و بازی قبل مقابل ساوث همپتون گل بزند و البته پس از آن باز هم مصدوم شد. خوشبختانه امروز تلاش زیادی برای تیم انجام داد اما انرژی‌اش تمام شده بود و من مجبور شدم او را تعویض کنم.

سرمربی آبی‌پوشان لندن که برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها نیاز به یک تساوی (غیر از صفر از صفر) دارد، درباره عملکرد خط حمله تیمش گفت: این وضعیت تیم ما همین است. تیم‌هایی هستند که سه موقعیت گل‌زنی دارند و سه گل می‌زنند. ما 5 موقعیت داریم و یک گل می‌زنیم. من قصد ندارم از مهاجمانم انتقاد کنم بلکه این استیل تیم ماست. ما موقعیت گلزنی ایجاد می‌کنیم اما زمانی که به یک سوم دفاعی حریف می‌رسیم، پاس صحیح یا حرکت بدون توپ درست را انجام نمی‌دهیم و داریم تاوانش را هم می‌دهیم. در لیگ برتر چندین امتیاز را به همین دلیل از دست دادیم و در لیگ قهرمانان هم ممکن بود به همین دلیل تنبیه شویم. البته اینکه استیل تیم این گونه است و عوض نمی‌شود در برخی موارد خوب است. مثلا این حقیقت که بازیکنان با تمام وجود بازی می‌کنند. برای کمک به همدیگر در زمین جنگندگی و تلاش زیادی دارند و از انسجام تاکتیکی قابل قبولی در زمین سود می‌برند. به همین دلیل نمی‌توانم ژست منتقدانه بگیرم. ما در ورزشگاه خانگی گالاتاسرای نتیجه‌ی بسیار قابل قبولی گرفتیم چرا که بازی کردن و بردن در این ورزشگاه به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل معتقدم خوب کار کردیم.

مورینیو در پایان درباره دیدار برگشت دو تیم در استمفورد بریج و بازگشت دیدیه دروگبا به این ورزشگاه گفت: او مطمئنا هنگام ورود به زمین با بهترین استقبال در سراسر عمرش روبه‌رو خواهد شد. هواداران مطمئنا به او که یکی از اسطوره‌های باشگاه ما به شمار می‌رود، احترام خواهند گذاشت. البته این را هم باید بدانیم که در طول 90 دقیقه بازی او تلاش می‌کند که به پیروزی تیم خودش کمک کند و به همین دلیل حداقل در طول 90 دقیقه دوست ما نخواهد بود!

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها