قطار جشنواره‌های فرهنگی و هنری فجر امسال که از نیمه دی‌ماه حرکت خود را آغاز کرده است پس از پایان و پیاده کردن اهالی تئاتر و سینما،‌ این شب‌ها با هنرمندان عرصه موسیقی همراه شده است. جشنواره موسیقی فجر که بیست و نهمین دوره از برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد، در همان نخستین شب اجراهای جالب و جذابی داشت.
کد خبر: ۶۴۵۹۴۹

در تالار وحدت پیمان یزدانیان و حسام اینانلو روی صحنه رفتند و کنسرت «دیالوگ» را اجرا کردند. در این کنسرت مخاطبان شاهد همنشینی بی‌نظیر پیانو و کمانچه بودند. اینانلو کمانچه نواخت و یزدانیان پیانو زد. می‌توان گفت این اجرا از نقاط عطف شب اول جشنواره بود.

از دیگر اتفاقات جالب این شب اجرای رضا صادقی در برج میلاد بود. خواننده مشکی‌پوش با حضور در سالن همایش‌های برج میلاد با انبوه مخاطبانش روبه‌رو شد، زیرا سالن هیچ صندلی خالی نداشت. او برای دختر تازه متولد شده‌اش ـ تیارا ـ خواند و اجرایش را به شهدای انقلاب تقدیم کرد.

پس از او بهنام صفوی هم در برج میلاد روی صحنه رفت و شبی به یاد ماندنی را برای مخاطبانش رقم زد.

نخستین اجرای خارجی هم روز اول جشنواره روی صحنه رفت و این گروه هلندی هم اجرای جالبی داشت.

همچنین شب گذشته، پری ملکی با گروه خنیا در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و شهرام شکوهی و رضا یزدانی هم در برج میلاد روی صحنه رفتند. یزدانی در این اجرا قطعاتی از آلبوم تازه‌اش «ساعتا خوابن» را خواند و شهرام شکوهی هم قطعاتی از آلبوم «کولی عشق» را که بتازگی منتشر شده است، اجرا کرد.

امشب هم تالار وحدت شاهد اجرای خواننده پاپ سال‌های نه‌چندان دوری است که همه‌مان او را می‌شناسیم و صدایش را دوست داریم؛ محمد اصفهانی در دو سئانس روی صحنه می‌رود و قطعات خاطره‌انگیزی را برای مردم می‌خواند. سیروان خسروی هم دو سئانس در برج میلاد دارد و رامیز قلی‌اف آذربایجانی هم در ایوان شمس روی صحنه خواهد رفت.

امسال 60 رسانه خارجی، جشنواره موسیقی فجر را پوشش خبری می‌دهند و همچنین قرار است از فریماه قوام صدری و اردوان کامکار در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر تجلیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها