مخالفان سوری در ژنو 2 شرکت می‌کنند

سرانجام پس از مدت‌ها بحث و مشاجره برخی از گروه‌های مخالف سوری با تجمع در استانبول ترکیه اعلام کردند در کنفرانس ژنو 2 شرکت خواهند کرد. این درحالی است که دولت سوریه از مدت‌ها پیش آمادگی خود را برای شرکت دراین کنفرانس اعلام و حتی اعضای هیات اعزامی خود را هم تعیین کرده بود.
کد خبر: ۶۳۷۰۱۲

به گزارش فارس، احمد الجرباء رئیس ائتلاف مخالفان سوری روز شنبه از عزم ائتلاف متبوعش برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی «ژنو 2» خبر داد. الجربا رئیس ائتلاف مخالفان خارج نشین سوریه اعلام کرد: بدون معامله برسراصولمان در مذاکرات ژنو 2 شرکت خواهیم کرد.

روز جمعه حدود 74 عضو ائتلاف مخالفان سوری در استانبول ترکیه گرد هم آمدند تا درباره نشست ژنو 2 موضع مشترک و مشخصی را اتخاذ کنند. از بین این تعداد، 58 عضو ائتلاف با شرکت در کنفرانس ژنو 2 موافقت کرده و 14 نفر با حضور در این کنفرانس مخالف بودند. در این میان دو عضو دیگر هم رای ممتنع داشتند. این در حالی بود که مجموع اعضای این ائتلاف به بیش از 110 عضو می‌رسد و در واقع بخشی از آنان که غالبا مخالف نشست ژنو هستند در کنفرانس استانبول حضور نداشتند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل تصمیم مخالفان سوری برای مشارکت در نشست ژنو 2 را مورد تمجید قرار داد و خواستار تشکیل هیاتی از ائتلاف مخالفان سوری برای مشارکت در این نشست شد. از سوی دیگر جان کری، وزیر خارجه آمریکا این تصمیم را شجاعانه توصیف و بر حمایت از مخالفان تاکید کرد. سلیم ادریس، رئیس موسوم به ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه نیز مدعی شد که هدف کنار زدن بشار اسد، آزادی بازداشت‌شدگان و گشوده شدن گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی به‌مناطق مختلف سوریه است. کنفرانس ژنو 2 قرار است دوم بهمن ماه در مونتروی سوئیس برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها