تسهیلات اسقاط کامیون‌های فرسوده 2 برابر شد

سقف تسهیلات بانکی نوسازی کامیون های فرسوده به 2 برابر افزایش پیدا کرد بر اساس تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و هماهنگی ایجاد شده با بانک های عامل ، سقف تسهیلات بانکی برای نوسازی کامیون های فرسوده به دو برابر میزان قبلی افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۳۴۴۶۱
تسهیلات اسقاط کامیون‌های فرسوده 2 برابر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت، سید مجتبی شفیعی رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت با بیان مطلب فوق، افزود: برای تشویق بیشتر مالکان کامیون های فرسوده و امکان جایگزینی، حداکثر سقف تسهیلات نوسازی کامیون های فرسوده از 800 میلیون ریال به یک میلیارد و 600 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است

وی افزود: طبق هماهنگی به عمل آمده با سازمان راهداری کشور و بانک های عامل، برآورد می گردد در فاز اول تا پایان سال جاری هزار دستگاه کامیون فرسوده در این طرح اسقاط و از چرخه حمل و نقل خارج شوند.

شفیعی همچنین اظهار کرد: با مالکین این خودروها از کمک بلاعوض دولتی تا سقف 280 میلیون ریال و دریافت ارزش لاشه خودرو اسقاطی تا سقف تقریبی 80 میلیون ریال بهره مندی گردند.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت خاطرنشان کرد: بدلیل خطرات بالای تصادفات رانندگی و همچنین مصرف بسیار زیاد سوخت برخی از این کامیون های فرسوده و آلودگی زیست محیطی که ایجاد می نمایند این طرح می تواند کمک قابل توجهی به موارد یاد شده باشد و پیش بینی می شود مالکان این خودروها از این طرح استقبال قابل توجهی نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جمال
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
مسولین محترم بحث كیفیت وسوخت وامنیت جادها می باشد كه شامل كامیونهای چینی نمی شود
محمدرضا ساعد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
مسئولین محترم با سلام ازاینكه در فكر نوسازی ناوگان عمومی هستید ؛متشكرم ولی این عمل نوشدارو بعدازمرگ سهراب است بدلیل اینكه اكثریت مالكان این خودروهادارای سن بالای چهل وپنج می باشند و خیلی ها هم درمرحله از كارافتادگی و یا بازنشستگی هستند زمانی كه این افراد كارایی داشتند كامیونها در اختیارشركتها قرارگرفت و اكثریت این شركتها یك شبه میلیاردر شدند و مالكان همچنان با ماشینهای فرسوده كار را ادامه دادند چرا مسئولین محترم شركتها را مكلف به قسمتی ازاین طرح جامع نمی كنندكه خیلی از مالكان خوروهای فرسوده فقط درسپردن ضمانت دچارمشكل می شوند.این شركتهاچه زمانی به درد مالكانی كه سالیان سال برای این شركتهاكاركرده اند، میخورند. با تشكر ساعد

نیازمندی ها