به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت، سیدمجتبی شفیعی با اعلام این مطلب در خصوص علل استقبال نکردن مردم از طرح اسقاط خودروهای فرسوده افزود: افزایش شدید قیمت خودرو طی دو سال اخیر موجب از بین رفتن توجیه اقتصادی در فرآیند اسقاط خودروهای فرسوده شده که کاهش شدید آمار متقاضیان اسقاط خودرو را به دنبال داشته است.
وی در این باره خاطرنشان کرد: این کاهش آمار به میزانی است که در هفت ماهه سال جاری جمعا 16 هزار خودرو در کشور اسقاط شده بود.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: با آغاز کار دولت جدید و تصویب اصلاحیه آییننامه خروج خودروهای فرسوده، مقدار کمکهای بلاعوض و مشوقهای دولت برای اسقاط خودروهای فرسوده تا سه برابر مقادیر قبلی افزایش یافت.
شفیعی با اشاره به ثبتنام بیش از 45 هزار متقاضی برای اسقاط خودروی فرسوده طی دو ماه اخیر، اظهار کرد: با اجرای این مصوبه از ابتدای آبان ماه سال جاری حجم متقاضیان اسقاط خودرو به روال قبل از رکود اخیر بازگشته و به طور متوسط آمار این طرح طی دو ماهه اخیر از متوسط عملکرد دو ماهه سالهای قبل از رکود هم بیشتر شده است.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تاکید کرد: برنامههای اخیر دولت مبنی بر ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده، ممنوعیت استفاده و نگهداری خودروهای فرسوده دولتی، افزایش مشوقها و کمکهای بلاعوض و افزایش تسهیلات بانکی برای جایگزینی خودروهای فرسوده از راهکارهایی است که به طور موثری بهبود روند خروج خودروهای فرسوده و کاهش آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد