فعال سیاسی عربستان سعودی:

نابودی رژیم سعودی نزدیک است

فعال سیاسی عربستان سعودی ضمن توصیف عربستان به عنوان پایتخت تمام فتنه‌ها در خاورمیانه، تصریح کرد: نابودی نظام آل‌سعود قریب الوقوع و نزدیک است.
کد خبر: ۶۳۳۱۰۷
نابودی رژیم سعودی نزدیک است

" محمدسالم عبدالله " فعال سیاسی عربستانی در گفت‌وگو با تسنیم، با تاکید بر این مطلب که عربستان سعودی در تنگنای شدیدی قرار گرفته است؛ اظهار داشت: حاکمان نجد با فتنه‌گری‌ها و دخالت‌های گسترده در مسائل سیاسی و داخلی همسایگان خود، دشمنی وخصومت کشورهای همجوار از جمله یمن، لبنان،عراق، سوریه و بحرین  را برای خود  به ارمغان آورده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که برای آل سعود در منطقه دوست و هم پیمانی باقی نمانده است. همه همسایگان عربستان  که هریک به نوعی از فتنه‌گری‌های این نظام رنج می‌برند به جبهه مخالف سعودی پیوسته‌اند. در اصل آغازگر این خصومت‌ها، حکومت ریاض است و بعید نیست که در نهایت این کشورها علیه نظام آل‌سعود با هم متحد شوند.

این فعال سیاسی با اشاره به حمله راکتی اخیر به عربستان، در ادامه سخنان خود اظهار داشت:همانطور که شاهد بودیم چندی پیش راکت‌هایی از عراق به خاک عربستان پرتاب شد. مسئولیت این حمله را ارتش"المختار" عراق به رهبری "سید واثق البطاط" برعهده گرفت و دلیل آن را توهین نظام سعودی به شیعیان‌ اعلام کرد. گرچه مطبوعات عربستان برای بی اهمیت جلوه دادن این موضوع اعلام کردند که تنها چند راکت کوچک و یا خمپاره شلیک شده است.

وی افزود: این در حالی است که برخی از روزنامه‌نگاران سعودی از جمله در روزنامه الریاض از این عملیات با عنوان به حرکت در آمدن انگشت‌های ایران یاد کردند و به اعتقاد من نیز این حمله موشکی پاسخی به انفجار سفارت ایران در بیروت بود.

فعال سیاسی عربستانی و منتقد نظام حاکم سعودی با بیان این مطلب که بودجه عظیمی برای از بین بردن امنیت داخلی کشورهای منطقه توسط "آل سعود" هزینه می‌شود؛ گفت:حکومت ریاض‌ با اشراف "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه اطلاعات عربستان عملیات تروریستی بسیاری را برای از بین بردن ثبات همسایگان خود طرح‌ریزی و اجرا می‌کند. همه روزه  ثروت ملی ما را که اکنون در اختیار دارند برای روشن کردن آتش فتنه‌های گوناگون در این کشورها به کار می‌برند.

این منتقد عربستانی در پاسخ به این پرسش که حکومت ریاض اوضاع داخلی کشور را چگونه اداره می‌کند؛ گفت: اکنون نارضایتی گسترده از نظام حاکم، شکل‌گیری و ایجاد جنبش‌های مردمی را درکشور سبب شده است. گرچه برخی  به دنبال سرعت بخشیدن به روند تحرک این جنبش‌ها هستند، اما من با این تاخیرموافق هستم، زیرا به اعتقاد من این تحرک‌های مردمی باید پخته و کارآزموده شود، علاوه بر این درشرایط کنونی سرعت و شدت در عملکرد نتیجه برعکس دارد و برای رسیدن به دستاوردهای مطلوب و کسب اهدافمان سودی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اکنون همه مردم عربستان هم عقیده هستند که "آل‌سعود" منشاء و سرچشمه همه فتنه‌ها و تشنج‌ها در خاورمیانه است؛ اظهار داشت: جوانان ما با تشکیل کمپین‌های مختلف در توئیتر و فیسبوک به نوعی این حرکت‌های اعتراضی را هدایت می‌کنند.کمپین "حقوق مکفی" که در اعتراض به مشکلات مسکن، بیکاری و حقوق کم شهروندان سعودی تشکیل شده است و هزاران نفر فعال شیعه و سنی دارد از جمله این کمپین‌ها و حرکت‌های اعتراضی است. شعار این کمپین این است که اموال عربستان باید برای جوانان و ملت آن هزینه شود.

این کارشناس سیاسی عربستانی با ذکر این مطلب که فقر در این کشور گسترده شده است؛در ادامه گفت: طبق آمار اعلام شده توسط حکومت ریاض درآمد سالیانه این کشور از فروش نفت نیم تریلیون دلار است، گرچه خدا می‌داند که بیش از این است. عربستان روزانه بیش از 12 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند، با این وجود مردم این کشور در تنگدستی و محرومیت زندگی می‌کنند.زیرا پول‌های ملت هیزمی برای برافروختن آتش فتنه در  کشورهای همجوار شده است.

وی ضمن تاکید بر دخالت "سعود الفیصل"، "بندر بن سلطان" و "سلمان بن سلطان"در همه ناآرامی های منطقه؛ توضیح داد: "سلمان" برادر "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه اطلاعات عربستان است و در عمان پایتخت اردن زندگی می‌کند.او همانند برادر خود که  مسائل پشت پرده حکومت ریاض را طرح‌ریزی و رهبری می‌کند،حامی و هدایت‌کننده تروریست‌ها و گروه‌های مسلح، طراح حملات انتحاری، انفجارها و ویرانگری‌های گوناگون در عراق و سوریه است.

این فعال سیاسی دخالت حکومت ریاض را در امور داخلی همسایگان خود کاملاً مشهود و آشکار دانست واظهار داشت: حکومت ریاض با دخالت‌های گسترده در امور داخلی کشورهای همجوار خود از جمله حمایت از سلفی‌ها در یمن، قلع و قمع ملت انقلابی بحرین، تعلیم و تربیت تروریست‌ها و انتحاری‌ها و ارسال آن‌ها به همراه وهابیان به عراق، حمایت از القاعده و گروه‌های مسلح سوریه، تنگ کردن عرصه بر "الحوثیون" که به دنبال فرصت برای انتقام از آل‌سعود هستند و همچنین ایجاد ناامنی و فتنه‌گری در لبنان به وسیله دست‌نشانده خود "سعد حریری" ، مردم این کشورها را در مقابل خود بر آشفته است.دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نزدیک برای مقابله با نظام سعودی با هم متحد شوند.

وی حمله راکتی ارتش "المختار" عراق را نیز هشداری برای عربستان توصیف کرد و گفت: علاوه بر مشکلات داخلی و بین‌المللی، اعضاء خانواده آل‌سعود نیز با هم اختلاف شدید دارند. "عبد العزیز" 36 پسر دارد و هر کدام فرزند و نوادگانی دارند که بر سر کسب  پست و مقام بین آنها مشکلات زیادی به وجود آمده است.به عنوان مثال یکی از مسائل پیش آمده این است که چرا وزیر کشور پسر "نایف" است و پسر "سلطان" نیست.

منتقد نظام حاکم عربستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به اعتقاد من کینه‌ای دیرینه بین فرزندان "عبد العزیز" وجود دارد که به زودی سبب علنی شدن اختلافات آن‌ها با هم می شود و این امر علی‌رغم عدم رغبت و هراس شدید نظام حاکم از مطرح شدن این مسائل در مطبوعات.زیرا علنی شدن اختلاف‌ها به روند نابودی و سقوط حکومت آل‌سعود سرعت می‌بخشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
انشاءالله هر چه زودتر بساط این وهابی ها برچیده شود
عین اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
انشال... این وهابیون خوداسیر تروریستهای سوریه خواهندشد
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
اندكی صبر سحر نزدیك است .
اللهم عجل لولیك الفرج
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
سعودیها نمیدانند كه غرب چه خوابی برای اینده انها دیده است ایكاش قضیه با سقوط حكوت ال سعودحل میشد 0

نیازمندی ها