خبر سلامت

استرس؛ کاهش‌دهنده قدرت باروری

یک متخصص زنان و زایمان گفت: استرس و چاقی دو فاکتور مهم در بروز نازایی در زوج‌ها به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۲۷۵۳۳

دکتر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که هرگونه حادثه‌ای که یک شخص به عنوان تهدید دریافت می‌کند، استرس نامیده می‌شود، اظهار کرد: هنگام استرس، غده هیپوفیز مقدار زیادی پرولاکتین تولید می‌کند که با افزایش میزان آن در خون، تخمک‌گذاری نامنظم می‌شود .

این متخصص افزود: استرس و نازایی دارای یک رابطه چرخشی مستقیم است و به تشدید همدیگر منجر می‌شود، لذا زمانی که استرس بیش از حد بروز کند، قطع کامل سیکل قاعدگی و عدم تخمک‌گذاری در زنان بروز می‌کند. استرس می‌تواند سبب توقف تمایلات جنسی، چاقی، اضطراب، افسردگی و سرانجام اختلال در نعوظ و کاهش ارتباط زناشویی و در نتیجه کاهش باروری شود.

وی، بهترین روش درمان استرس را حفظ آرامش و کاهش زمینه‌های پیدایش استرس دانست و اظهار کرد: فرد مبتلا به استرس باید تلاش کند که روش‌های کنترل و مدیریت استرس را بیاموزد و با مثبت فکر کردن در حفظ آرامش خود تلاش کند.

چگونه از ذات‌الریه پیشگیری کنیم؟

ذات‌الریه نوعی عفونت دستگاه تنفسی است که یا به خودی خود بروز می‌کند یا می‌تواند پیامد ابتلا به آنفلوآنزای معمولی باشد.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران انجمن ریه آمریکا برای پیشگیری از عفونت ذات‌الریه‌ای پیشنهاداتی را توصیه‌می‌کنند که عبارتند از:

ـ تزریق واکسن آنفلوآنزا در ماه‌های شیوع این بیماری

ـ در صورت بروز مشکلات تنفسی و بهبود نیافتن آن پس از چند روز،هرچه زودتر برای درمان به پزشک مراجعه‌کنید.

ـ داشتن استراحت کافی،‌ انجام مرتب فعالیت‌های بدنی و داشتن رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از این بیماری بویژه در فصل سرما موثر است.

ـ در صورت مصرف هر گونه آنتی‌بیوتیک برای عفونت‌های باکتریایی دوره درمان را تکمیل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها