گروهی از هکرها به کمک نرم‌‌افزار‌های مخرب، توانسته‌اند اطلاعات حساب کاربری، یعنی شناسه و رمز عبور حدود دو میلیون کاربر سایت‌های پر بازدید وب همچون فیسبوک و گوگل را به دست آورند.
کد خبر: ۶۲۶۲۰۳

پس از دانلود فایل آلوده، که یک بدافزار به نام Pony است از یک وبسایت یا ایمیل، نرم‌‌افزار شروع به رصد فعالیت مرورگر وب کاربر و جمع​آوری اطلاعات حساب کاربری‌اش می‌کند. از آنجا که این حمله به تنهایی هر کاربر وب و نه سیستم‌های امنیتی را هدف گرفته، مقابله با آن برای شرکت‌های آلوده دشوار است.

 

هم‌اکنون این حمله توانسته اعتبار نامه کاربران یاهو، توییتر و لینکدین را هم جمع آوری کند. این سایت‌ها اعلام کرده‌اند در حال تنظیم مجدد رمز عبور کاربران مورد حمله قرار گرفته، هستند، اما هیچ‌کدام اطلاعاتی مبنی بر این‌که نفوذ یا سرقتی از حساب کاربر صورت گرفته یا خیر منتشر نکرده‌اند.

به گفته جان میلر، یکی از مسئولان شرکت Trustwave که توانسته این حمله را شناسایی کند، مسئولیت ناشی از این اتفاق بر دوش کاربران و شرکت‌هاست، که بهتر است سیستم‌های خود را به صورت مرتب توسط نرم‌‌افزار‌های ضدویروس اسکن کنند. شرکت‌ها باید نرم‌‌افزاری نصب کنند تا کارمندان نتوانند بدافزارهایی همچون Pony را روی سیستم خود دریافت کنند. از سویی میلر می‌گوید کاربرانی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، باید رمز عبور حساب‌های دیگری را که از همان رمز هک شده بهره می‌برد، سریعا تغییر دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها