قائم مقام صدا و سیما خبر داد:

آغاز اجرای تلویزیون اینترنتی در کشور

تلویزیون اینترنتی -IP MEDIA – امروز سه شنبه طی مراسمی به صورت رسمی در 7 استان کشور آغاز به کار می کند.
کد خبر: ۶۲۴۳۳۳
آغاز بکار تلویزیون اینترنتی در 7 استان کشور

آی پی مدیا با همکاری شرکت مخابرات ایران و معاونت رسانه مجازی صدا وسیما راه اندازی شده و قرار است امروز سه شنبه 19 آذرماه طی مراسمی در تهران بهره برداری رسمی شود.

تلویزیون اینترنتی به صورت همزمان در 7 استان اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، قم، یزد و گلستان راه اندازی و آغاز به کار می کند.

خدمات قابل ارایه از طریق IPTV عبارتند از:

پخش شبکه‌های تلویزیونی Live TV؛

این رسانه به شما کمک می‌کند تا تمامی شبکه‌های تلویزیونی مورد علاقه را مشاهده کنید. اگر دوست داشتید آن را متوقف و در زمان دلخواه تماشا کنید.

جابجایی زمان Time Shift؛

با این ویژگی می‌توانید به برنامه‌هایی که زمان دیدن آن‌ها سپری شده است، مجدداً دستور نمایش دهید. از آنجایی که سیستم بطور خودکار برنامه‌ها را ذخیره می‌کند کاربران قادر خواهند بود تا به برنامه‌هایی که فرصت دیدن آن‌ها را نداشته‌اند، دسترسی مجدد یابند. شما می‌توانید برنامه‌های پخش شده را تا هفت روز قبل انتخاب و تماشا کنید.

برنامه تلویزیونی درخواستی Catch-Up TV؛

با این برنامه کاربران می‌توانند برنامه‌هایی را که ممکن است از دست داده‌اند را تماشا کنند. از آنجا که سیستم بطور خودکار برنامه‌ها را ذخیره می‌کند، کاربران می‌توانند به برنامه‌هایی که از دست داده‌اند، دسترسی داشته باشند.

ضبط شخصی برنامه PVR؛

با ضبط ویدیوی شخصی (PVR)، کاربران می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه‌شان را ضبط و در فرصت مناسب تماشا کنند.

خرید تلویزیونی TV Shopping؛

از طریق شبکه منحصر بفرد خرید تلویزیونی، کاربران می‌توانند خریدشان را از بین سبد محصولات بسیار متنوع انتخاب و از طریق تلویزیون خریداری کنند.

پرداخت لحظه‌ای iPPV؛

با ویژگی پرداخت لحظه‌ای هر تماشا (iPPV) مشترکان می‌توانند برنامه خاصی از کانال را تماشا کنند حتی اگر مشترک آن کانال نباشند. کاربران می‌توانند از ویژگی این سرویس برای خرید و استفاده تنها برای برنامه انتخاب شده هزینه بپردازند.

نظارت والدین Control Parental؛

با استفاده از رسانه شیما می‌توان برنامه‌های ارائه شده را مدیریت کرد. برای مثال برخی فیلم‌ها برای کودکان مناسب نیست، در صورت نیاز می‌توانید دسترسی آنان را مدیریت کنید.

خدمات پزشکی Health TV؛

اطلاعات بهداشتی، پزشکی و درمانی: شما می‌توانید با استفاده از این امکان با جدیدترین اخبار پزشکی، درمانی و یافته‌های روز دنیا درباره سلامتی آشنا شوید.

خرید بلیت TV Ticketing؛

ارایه انواع بلیت‌های مسافرتی، سینما و تئاتر، مراکز ورزشی و تفریحی و

خدمات کتابخانه‌یی TV Library؛

دسترسی به کلیه کتابخانه‌ها، دایره‌المعارف‌ها و بنگاه‌های تحقیقاتی و ارایه خدمات متنوع.

دنیای تصویر و صدا VOD & AOD؛

می‌توانید فیلم، سریال، موسیقی و دیگر محصولات صوتی و تصویری مورد علاقه را از پیشخوان این رسانه انتخاب و مشاهده کنید.

اطلاع‌رسانی Walled Garden؛

رسانه شیما، سرویس‌های اطلاع‌رسانی ارزشمند دیگری نیز که شامل دسترسی به آخرین اطلاعات آب و هوایی، ترافیک، ورزش، خبر و … می‌شود را برای مشترکان برروی صفحه تلویزیون فراهم می‌کند.

پنجره کودک Channel Themathic؛

ایجاد و ارائه بسته‌های موضوعی هم‌چون کودک، نوجوان، خانواده، فیلم، سریال و … براساس نظر شما، از جمله امکانات ویژه‌ای است که در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بازی Game TV؛

از میان بازی‌های جذاب پیشنهادی می‌توانید بازی مورد علاقه خود را انتخاب و به‌صورت انفرادی، چند نفره و یا گروهی بازی کنید. شما جذابیت این بازی‌ها را به‌صورت شبکه‌ای با خانواده بزرگ اعضای شیما تجربه خواهید کرد.

تصویر در تصویر PIP؛

با استفاده از ویژگی تصویر در تصویر (PIP)، مشترکان می‌توانند همزمان دو شبکه را تماشا کنند. یک برنامه در کل صفحه و برنامه دیگر در صفحه کوچکتر.

پنجره آموزشی TV Learning؛

از جمله مسائل آموزشی تعامل دوسویه با دانشجو است که شبکه با امکاناتی نو به شما کمک می کند بدون صرف زمان در کلاس حاضر شده و امتحان خود را برگزار کنید.

خدمات بانکی TV Banking؛

دسترسی به کلیه خدمات بانکداری الکترونیک همچون انتقال وجه خرید کالا و خدمات، پرداخت قبوض، دریافت صورتحساب و… از طریق رسانه شیما.

خدمات مطبوعاتی TV Newspaper؛

دسترسی به کلیه کتابخانه‌ها، دایره‌المعارف‌ها و بنگاه‌های تحقیقاتی و ارایه خدمات متنوع.

خدمات آگهی، نیازمندی TV Yellow Page؛

دسترسی به اطلاعات مربوط به آگهی با موضوعات مختلفی چون بیمه، خودرو، لوازم خانگی، فناوری اطلاعات، ساختمان، آموزشگاه و … است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
با سلام و با تشكر از زحمات آن بزرگواران . كاری زیبا است .ضمن تشكر گله هم دارم شما هر فیلم خارجی بخواهید می توانید با یك جستجو ساده به زبان اصلی دانلود كنید در فضای اینترنت ، ولی رسانه ملی یك آرشیو فیلم بصورت گسترده بصورت اینترنتی كه بتواند به شما امكان دانلود (توجه كنید امكان دانلود با لینك دانلود بدهد ندارد)-خیلی از فیلمهای كه در اینترنت به زبان اصلی است در تلویزیون ایران بصورت سانسور شده كه قابلیت دیدن خانواده های محترم را دارد پخش شد ولی متاسفانه این امكان توسط صدا و سیما ایجاد نگردید كه وب سایتی بسازد امكان دانلود هم بگذارد. لذا در ابتدا بعنوان یك پدر و دوم اینكه بعنوان یك شهروند كه واقعا" اعتقاد دارم فیلمی های كه از رسانه ملی پخش میشود در شان دیدن خانواده های ایرانی های محترم است. لذا تقاضا دارم در فضای وب لینك دانلود برای فیلمهای ایرانی و یا خارجی و حتی سریالها را بگذارید. با تشكر./.
محمدعلی حاجیان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
كاری عالی ودرخورتحسینی است كه می خواهیدانجام دهیدبااین عمل دوستاران ماهواره های مختلف جذب خواهندشدبه شرط اینكه سرعت اینترنت راثابت نگاه داریدوحتی الامكان سعی كنیدبه درآمدزایی این كارفكرنكنید و خواستار این باشیدكه مخاطب بیشتری راجذب كنی دالبته این كاررامی بایست درسالهای گذشته شروع می كردیدولی اكنون هم زیاد دیر نیست
باتشكر

نیازمندی ها