صفار هرندی در واکنش به شعار اعتدال دولت گفت: دولت شعار اعتدال سر می دهد اما خود در عمل آن را رعایت نمی کند به عنوان رفیق و ناصح مشفق به رئیس جمهور می گویم که شعار قشنگتان را از اسارت شعارهای افراط گرایانه نجات دهید.
کد خبر: ۶۲۳۳۷۶
آقای رئیس‌جمهور! شعارهای قشنگتان را از اسارت افراط نجات دهید

 محمد حسین صفار هرندی در مراسم 16 آذر که عصر امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران به همت بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی مستقل این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه تاریخچه کوتاهی از کودتای 28 مرداد و چگونگی حادثه 16 آذر گفت: بعد از 25 سال این ماجرا منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و ما نیز بعد از 34 سال داریم کارنامه 16 آذر را مرور می کنیم.

وی افزود: وقتی لانه جاسوسی به تسخیر درآمد و سقوط کرد، ایران منهای آمریکا را باور کردیم و هر سال 16 آذر سر قرار خود حاضر شدیم نه برای نجات از وابستگی آمریکا بلکه برای تجربه کردن جهانی بدون سلطه آمریکا که آغاز این حرکت طوفانی تسخیر لانه جاسوسی است و با تلاش انقلابیون روزی را به جشن نشستیم که روز جهان عاری از تسلط آمریکا است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی مورد استقبال همه گروههای دانشجویی قرار گرفت افزود: حتی گروههای دانشجویی که منتسب به جریان لیبرال و مارکسیستی بودند نیز به جلوی سفارت می‌آمدند و در سرمای زمستان در این جشن ملی شرکت و اعلام حضور می‌کردند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به کسانی که امروز از تسخیر لانه جاسوسی پشیمان هستند، گفت: کسانی که می گویند با تسخیر سفارت، انقلاب منحرف شد می‌خواهند تاریخ انقلاب را تحریف کنند اما باید جوابگو باشند که اگر تسخیر لانه جاسوسی یک انحراف بود چرا آن روز اعلامیه حمایت صادر کردید اما امروز ندای پشیمانی سر می دهید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یک روز مجوز می دهند که سفارت تسخیر شود و حتی در آن زمان می گفتند از امام اجازه نگیرند چرا که ممکن است مخالف کند و امروز از تسخیر سفارت تبری می جویند به گونه ای که انگار هیچ نقشی در آن رخداد نداشتند.

وی افزود: مشکل این جماعت این است که سر قرار آمدند اما با اهدافی دیگر.

صفار هرندی گفت: حتی در زمان تسخیر لانه جاسوسی سرکرده گروهک منافقین هم جلوی سفارت آمد و ملتمسانه می خواست به داخل سفارت بیاید تا عکس یادگاری بگیرد بنابراین برخی از اینها فقط برای کسب اعتبار به سر قرار یعنی جلوی سفارت آمدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قرار در 16 آذر محل کسب شرف و اعتبار بود گفت: در عرصه جابجایی ارزشها اتفاق عجیبی افتاد و کسانی که استاد تغییر باورها و ارزشها هستند با آوردن حرفهای نو به نو از آن جریان(تسخیر لانه جاسوسی) دستگاهشان فعال است.

وی تصریح کرد: امروز می بینیم بعضی از آنان در قامت استاد به این کلاس و آن کلاس می روند و در تخطئه تسخیر سفارت لانه جاسوسی می کوشند در حالی که خودشان در آن ماجرا دخیل بودند.

صفار هرندی گفت: این گروه حتی در جابجا کردن ارزشها به این موضوع بسنده نمی کنند و آدرس اشتباه می دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر مثالی در این زمینه گفت: مثلا در جریان انقلاب و قبل از پیروزی در میان انقلابیون حتی تصاویری از سران مشروطه و صنعت ملی در دست داشتند اما ما از آنان عبور کرده بودیم ما از بزرگان مشروطه و پیشگامان انقلاب صنعت نفت عبور کردیم و انقلاب اسلامی چند پله بالاتر از آنان ایستاده بود اما عده ای قرار را اشتباه گرفته بودند و آدرس را اشتباهی می دادند.

وی گفت: کسانی که ذائقه شان با انقلاب همخوانی نداشت همین ها آدرسی از جنس انقلاب سوسیالیستی شوروی می دادند اما همین جماعت زمانی که اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرد اکثرشان چنان قالب عوض کردند که در لیست مواجب بگیران غرب قرار گرفتند این گروه برای خود هیچ وقت اعتبار قائل نیست و همیشه آویزان هستند.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: بسیاری از کسانی که در دهه 60 شعار چپ گرایانه سر می دادند تا جایی که در مجلس سوم روز ملی مبارزه با استکبار را رسمی کردند و شعار مرگر بر آمریکا می‌گویند در 13 آبان 88 به جای شعار مرگ بر آمریکا گفتند مرگ بر روسیه و اینان استاد تغییر دادن آدرسها هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مثالی در این زمینه گفت: برخی از آقایانی که بعد از انقلاب فرصت مسئولیت پیدا کردند و در مناظره ها شرکت می کنند از آنجایی که می‌خواهند در اسلام و انقلاب آدرس را غلط بدهند به جایی رسیده‌اند که از مصدق هم عبور می کنند و تازگی به سراغ رضاشاه رفته اند و از قلدری های رضاشاه دفاع می کنند در حالی که این آدم قرارگاه قبلی اش جلوی خانه مصدق بوده است اما دائما ملق می زند.

وی با بیان اینکه دانشجوی ما 16 آذر 32 ندیده است اما امروز بر فراز قله ای قرار گرفته که چند بار از آن بالاتر است، گفت: در این چند سال چه صحنه ای را می بینید؟ در سال 32 دانشجویان غریب و مظلوم ما مانند گوسفند قربانی شدند و آب از آب تکان نخورد اما امروز چه کسانی جز جوانان انقلابی ما پایه های کاخ استکبار را به لرزه درآورده اند؟

صفار هرندی با اشاره به جابجایی دولت ها در طول 34 سال انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما یک نظام مقلد و التقاطی نیست بلکه یک نظام جدید است و نمونه آن دولتهایی است که یکی پس از دیگر با ادبیات متفاوت روی کار آمده اند البته استادان جابجایی ادبیات که دم از دموکراسی می زنند اما زمانی که پای اکثریت به میان آید صحبت از آرای کیفی می کنند، رای تهران را می بینند اما به رای شهرستان اهمیت نمی دهند.

وی گفت: ما کاندیدای انتخاباتی را با 250 هزار رای بیشتر احترام گذاشتیم اما مدعیان دموکراسی که دم از اخلاق می زنند 11 میلیون اختلاف رای سال 88 را ندیدند و به آن احترام نگذاشتند اما ما مکارم اخلاقی را رعایت کردیم.

در این قسمت دانشجویان شعار «مرگ بر فتنه گر» سر دادند.

صفار هرندی در ادامه در واکنش به اینکه برخی خواهان آزادی سران فتنه توسط دولت هستند گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهور تاکید کرده است در مورد این مسئله فقط نظام است که تعیین تکلیف می کند و این چیزها بچه بازی نیست.

در ادامه دانشجویان در حمایت از این جمله صفارهرندی شعار «حرف ما یک کلام محاکمه والسلام» سر دادند.

وی گفت: آزادی که یک عده در برخی از جلسات شعارش را می دهند مورد احترام است اما به عنوان رفیق و ناصح مشفق به رئیس جمهور می گویم که شما شعارهای قشنگتان را از اسارت شعارهای افراط گرایانه نجات دهید.

صفار هرندی تاکید کرد: شما شعار اعتدال می دهید ما حاضریم جانمان را برای اعتدال بدهیم اما چرا وقتی که شعار اعتدال سر می دهید چینش کابینه تان از افرادی است که معتدل نیستند و رفتار ضد اعتدال دارند؟ این حرفها از کینه جویی نیست اما اگر قرار باشد تنها با شعار بخواهیم مشکلات را حل کنیم نباید دهها مشکل دیگر به مشکلات مردم اضافه شود که این دور از عدالت است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
United Kingdom
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
۰
۰
درود خدا وپیامبران به روحانی ریس جمهور مقتدر ومردمی كه با آمدنش همه مردم را كه درطول هشت سال جرائت انتقاد رانداشتند شاد كرد و الان آماده دستور ریس جمهور برای به زمین نشاندن دشمنان هستند درود برروحانی ومرگ بردشمنانش
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها