عزیزی و هاشمیان از شانس ایران برای صعود به دور بعد می گویند

می‌توانیم صعود کنیم به شرط اینکه هر ۴ تیم صعود کنند!

اهالی فوتبال نظر می دهند

گروه ایران سخت و آسان است

بعد از قرعه کشی جام جهانی و معرفی شدن رقبای ایران اهالی فوتبال اظهارنظرهای متفاوتی درباره چگونگی رویارویی با این حریفان دارند.
کد خبر: ۶۲۳۱۰۰
گروه ایران سخت و آسان است

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال درباره حریفان تیم ملی در جام جهانی گفت: به هر حال از قبل هم گفته بودیم که تمامی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی قدرتمند هستند. ما با هر تیمی که روبه‌رو می‌شدیم، کارمان دشوار بود. به هر حال آرژانتین، نیجریه و بوسنی به لحاظ سوابق فوتبالی از ما بهترند اما این‌ها همه تنها روی کاغذ است و جام‌جهانی ویترینی است که باید پیشرفت‌هایمان را به دنیا نشان دهیم. کفاشیان با بیان اینکه نباید انتظارها را از تیم ملی خیلی بالا برد، گفت: باید اول توقع‌مان این باشد که تیم ملی نمایش خوبی را ارائه کند. معتقدم تیم ملی شانس صعود از مرحله گروهی را دارد اما این مسئله نباید به لحاظ روانی فضای سنگینی را برای تیم ملی به وجود بیاورد.

از بوسنی و نیجریه غافل نشویم

مربیان ، مسئولان و بازیکنان فوتبال در ارزیابی خود از گروه ایران در رقابت‌های جام جهانی 2014 و رقابت با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین نقطه نظرهای متفاوتی دارند. کریم باقری ملی پوش سابق ایران می گوید: من یک تیم از گروه ایران را حدس زده بودم. قبل از انجام قرعه‌کشی گفته بودم ایران با آرژانتین، فرانسه و ساحل عاج هم‌گروه می‌شود. حالا که همه چیز مشخص شده و تیم ملی هم حریفان خود را شناخته، باید با آمادگی کامل به این رقابت‌ها برویم.حال که با آرژانتین هم‌گروه شده‌ایم شاید همه نگاه‌ها و تمرکز بازیکنان روی این تیم برود. اما نباید از دو حریف دیگر خود غافل شویم. نیجریه یک تیم قدرتمند است و ان‌شاءالله تیم ملی بتواند با انجام بازی‌های خوب جام جهانی را با سربلندی به پایان برساند.

احساس جام جهانی داشتن مهم است

مجید جلالی سرمربی تراکتورسازی تبریزبا بیان اینکه ایران بهترین بازی‌اش در جام جهانی 2014 را مقابل آرژانتین انجام می‌دهد، گفت: رویارویی با آرژانتین یک تهدید نیست بلکه فرصتی است که آن را جام جهانی برای ما بوجود آورد.این کارشناس فوتبال گفت: گروه ایران بد نیست. معتقدم در گروه متعادلی قرار گرفته‌ایم. به هر حال ما می‌خواهیم در جام جهانی بازی کنیم و خوب است با تیم‌هایی هم‌گروه باشیم که احساس حضور در جام جهانی به ما دست دهد. رویارویی با آرژانتین چنین احساسی را به ما می‌دهد و شاید اگر سرگروه‌مان تیمی چون کلمبیا بود چنین احساسی نداشتیم.

کاری برای جام جهانی نکرده ایم

خسرو حیدری ملی پوش استقلال گفت:نه می‌گویم که می‌توان از این گروه بالا رفت و نه می‌گویم نمی‌توان از این گروه صعود کرد. تا الان هیچ کاری ما برای جام جهانی نکرده‌ایم. دیدید که سر بازی با تایلند همه ناراحت و شاکی بودند. ما هیچ بازی تدارکاتی نداشته‌ایم و امیدوارم از الان به بعد برای بازی‌های تدارکاتی برنامه ریزی کنیم.مدافع تیم ملی و استقلال در پاسخ به این سوال که چه توقعی از مسئولان برای روزهای باقی مانده تا جام جهانی دارد، بیان کرد: از همین دیشب که فهمیدیم با چه تیم‌هایی هم‌گروه هستیم، برای بازی با تیم‌های بزرگ برنامه‌ریزی کنیم. ما دو سال پیش با برزیل بازی کردیم هر چند که شاید بیشتر جنبه سیاسی داشت اما بسیار مفید و خوب بود. هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که ما در آن دیدار حاضر شویم و برای خود من تجربه بسیار خوبی شد.

آرژانتین جزو مدعیان است

مرتضی محصص کارشناس و مدرس فوتبال درباره حریفان ایران گفت: آرژانتین کلاسی کاملا متفاوت دارد و باید قبول کنیم تیمی قدرتمند از آمریکای جنوبی و با ستاره‌های بسیار است. فکر می‌کنم آرژانتین در کنار اسپانیا و برزیل می‌تواند جزو مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی باشد. از طرفی معتقدم بازی با بوسنی هم شاید سخت‌ترین بازی برای تیم ما باشد. الان تمام توجه‌ها به آرژانتین است و این می‌تواند برای ما بزرگ ترین آسیب باشد. اگر فکر کنید بوسنی حریفی است که راحت بوده و می‌توانیم از آن سه امتیاز بگیریم کار بسیار سخت خواهد شد.

در مجموع یک گروه خوب داریم

جلال طالبی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال درباره همگروهی ایران با آرژانتین، بوسنی هرزگوین و نیجریه گفت: در مجموع گروهمان را بد نمی‌بینم. می‌شد که گروهمان سخت‌تر از این و راحت‌تر از این هم باشد. گروه ما مرگ نیست و فرض کنید که به جای بوسنی، پرتغال با ما هم‌گروه می‌شد. من فکر می‌کنم برای تیم دوم گروه، رقابت اصلی می‌تواند میان ما و نیجریه باشد. البته همیشه برخی اتفاقات خارج از تصور رخ می‌دهند اما من فکر می‌کنم گروه بدی نصیب ما نشد. نیجریه تیم فیزیکی خوبی است که از تجربه بالاتری در رقابت‌های جام جهانی نسبت به ما برخوردار است. آنها چندین بار برابر آرژانتین در رقابت‌های مختلف بازی کرده‌اند و این یک پوئن برای آنهاست که ما از آن بی بهره هستیم. ما از اینکه با بوسنی هم گروه هستیم می‌توانیم خوشحال باشیم. ما با آنها بازی کرده‌ایم و البته این به آن معنا نیست که آنها هیچ امیدی به صعود ندارند بلکه باید این را در نظر بگیریم که آنها هم خودشان را آماده کرده‌اند و با انگیزه بالا در رقابت‌ها حاضر می‌شوند.

تمام تیم ها قدرتمند هستند

دروازه‌بان تیم ملی ایران درباره همگروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی در جام‌جهانی گفت: تنها راه مقابله با تیم‌های بزرگ در جام‌جهانی داشتن بازی‌های تدارکاتی با بهترین تیم‌های دنیاست و معتقدم می‌توانیم به صعود از گروه امیدوار باشیم.رحمان احمدی ادامه داد: گروه خوبی داریم فکر می‌کنم بحث سختی یا راحتی حریفان مطرح نیست. تمام تیم‌ها قدرتمند هستند. از نظر من اگر بتوانیم تا جام‌جهانی با تیم‌های بزرگ بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم ترس و دلهره‌ای که میان مردم و بازیکنان ایجاد شده، خواهد ریخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها