عقب نشینی دیابت در برابر قهوه

یافته‌های جدید محققان، خبرهای خوشی برای دوستداران قهوه دارد. طبق این دستاوردها، مصرف منظم و متعادل قهوه، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در سنین بالا به میزان 25 درصد کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۶۲۲۶۴۸

تحلیل‌های جامعی روی داده‌های پنج مطالعه، که به مناسبت روز جهانی دیابت در ماه گذشته میلادی به روز رسانی شده‌اند، نشان می‌دهد با نوشیدن سه یا چهار فنجان قهوه در روز می‌توان به اثرات شگفت‌انگیزی در رفع دیابت، آن هم در دوران سالمندی امید بست. این خبر که بتازگی در مجله پرونشن منتشر شده تاکید می‌کند لازم نیست حتما روزی چهار فنجان قهوه بنوشید تا خطر دیابت کم شود. اگر تنها یک یا دو فنجان قهوه در روز می‌نوشید باز هم می‌توانید امیدوار باشید. زیرا بر اساس همین گزارش، نوشیدن هر فنجان قهوه در روز می‌تواند 7 تا 8 درصد از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کم کند.محققان دریافته‌اند اسید کلروژنیک (CGA) موجود در قهوه نقش اول را در کاهش دیابت بازی می‌کند زیرا از طریق خواص ضد التهابی خود باعث تاخیر در جذب گلوکز بدن می‌شود و این، عامل مهمی برای مقاومت بدن در برابر ابتلا به دیابت در دوران سالمندی است. به گفته دکتر سیامک بیدل، استاد دانشگاه هلسینکی، التهاب مزمن فرآیند مهمی برای مقاومت بدن در برابر انسولین است و البته ماهیت اصلی دیابت نوع 2 نیز همین مقاومت بدن در برابر انسولین به شمار می‌رود. به عبارت دیگر، آزمایش‌ها نشان می‌دهد نوشیدن قهوه نقش موثری در بالا بردن عوامل ضد التهابی در بدن دارد. با این حال، چرا برخی یافته‌های جدید، نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز را باعث افزایش خطر مرگ و میر می‌دانند؟

دکتر بیدل در این باره می‌گوید «محققانی که قهوه را عامل مرگ و میر معرفی می‌کنند در واقع برخی متغیرهای مهم را در بررسی‌های خود مورد توجه قرار نداده‌اند، مثلا عواملی مانند میزان استرس یا سبک زندگی نامطلوب را در مطالعات خود لحاظ نکرده‌اند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها