نرخ گوجه‌فرنگی پایین نیامد

قیمت میو‌ه همچنان در اوج

این روزها بازار میوه در حال گذار از میوه‌های تابستانی به سوی زمستانی است؛ یعنی نه هنوز میوه‌های تابستانی کمیاب شده و نه هنوز میوه‌های زمستانی درست و حسابی بازار را پر کرده است. با این حال نگاهی به این روزهای بازار میوه در پاییز که فصل بلاتکلیفی بازارمیوه خوانده می‌شود، خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۶۱۷۷۴۹
بازار میوه؛ کیفیت و فراوانی در عین گرانی

از سیب، این میوه بهشتی که بگذریم؛ اکنون وضع سایر میوه‌ها به لحاظ فراوانی در بازار خوب است.

اگر چه قیمت میوه‌ها آن‌قدر بالاست که خود جای گلایه بسیار دارد، اما به نظر می‌رسد در شرایط فعلی از این جهت که با کمبود میوه ‌مواجه نیستیم باید خوشحال باشیم! چرا که فعالان بازار میوه ابراز امیدواری می‌کنند تا چند وقت دیگر یعنی حداقل تا یک هفته مانده به شب یلدا، قیمت میوه‌ها بجز سیب افزایش نیابد.

وحید ابوطالب، یکی از فعالان میدان مرکزی میوه و تره‌بار از فراوانی عرضه پرتقال در بازار خبر می‌دهد و می‌گوید: قیمت این میوه ‌در بازار رو به کاهش است، چرا که امسال پرتقال به اندازه کافی وارد بازار شده است و برخلاف سال قبل که پرتقال دچار نوعی بیماری شده بود که قابلیت نگهداری آن را از بین می‌برد، امسال با چنین مشکلی مواجه نیستیم.

اکنون قیمت هر کیلو پرتقال درجه یک در مغازه‌های شهر حدود 4000 تومان است.

وی با اشاره به آن‌که قیمت نارنگی به دلیل سبز چیده شدن و رنگاوری آن هنوز بالاست، تصریح کرد: قیمت هر کیلو نارنگی معمولی در مغازه‌های شهر حدود 2500 تومان است در حالی که قیمت نارنگی‌های درشت و رنگاوری شده در مغازه‌های شهر بیش از 4000 تومان است.

دبیر سابق اتحادیه بارفروشان در ادامه بازار کیوی را هم متعادل ارزیابی کرده و می‌گوید: تولید کیوی امسال کاهش داشت، اما از آنجا که بیشتر تولید کیوی کشور صادر می‌شود، اختلالی در روند بازار داخلی ایجاد نکرد.

وی قیمت هر کیلو کیوی در مغازه‌های شهر را حدود 4000 تومان ذکر کرد.

ابوطالب سپس به کاهش تولید سیب به دلیل خشکسالی‏، کم‌آبی و مشکلات دیگر اشاره کرد و گفت: تولید سیب نسبت به سال قبل 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده و قیمت آن حدود 60 تا 70 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به کمبود عرضه، قیمت آن باز هم افزایش یابد.

اکنون قیمت هرکیلو سیب قرمز مجلسی در برخی مغازه‌های شهر به 6800 تومان نیز رسیده است. سیب‌های معمولی را با قیمت‌های حدود 3500 تا 4000 تومان نیز می‌توانید از میوه‌فروشی‌ها تهیه کنید.

ابوطالب کیفیت انارهای امسال را نیز مناسب می‌‌داند.

قیمت هر کیلو انار درجه یک در میوه‌فروشی‌ها حدود 5000 تومان است.

اما به گفته ابوطالب، قیمت موز اکنون در بازار متعادل بوده و حتی پایین‌تر از قیمت واردات آن است.

موزهای درجه یک با قیمت حدود 4000 تومان در مغازه‌ها به دست مشتری می‌رسد.

دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: از آنجا که در ماه‌های محرم و صفر به دلیل کم شدن برگزاری جشن‌ها خرید میوه کاهش می‌یابد، پیش‌بینی افزایش قیمتی نیز وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد در هفته پایانی آذر با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا با افزایش قیمت میوه مواجه شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها