سرمای هوا نیز نتوانست، قفل رکود را در بازار لوازم خانگی بشکند تا جایی که حتی بازار لوازم خانگی مخصوص زمستان مانند بخاری گازی نیز کساد است.
کد خبر: ۶۱۷۷۵۱
روزهای کم رمق بازار لوازم خانگی زمستانی

به نظر می‌رسد قیمت‌ها هنوز آن‌قدر بالاست که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند با همان لوازم قبلی خود بسازند و فقط در صورت لزوم اقدام به خرید کنند.

آن‌گونه که محمد طحان‌پور می‌گوید، دیگر خبری از خرید جهیزیه پیش از به خانه بخت فرستادن دختران هم نیست، بی‌شک از آن جهت که مدل‌ها و سلیقه‌ها روز به روز عوض می‌شود و دیگر نمی‌توان ریسک عوض کردن لوازم را با این قیمت‌ها پذیرفت؛ همین موضوع موجب کم شدن بیشتر تقاضا در بازار شده است.

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی در این خصوص می‌گوید: کم شدن تقاضاهای مازاد بر مصرف خریداران موجب شده است میزان محصولات عرضه شده در بازار کاهش پیدا کند و تولیدکنندگان برای فروش بیشتر، افزایش کیفیت همزمان با افزایش خدمات پس از فروش را مد نظر قرار دهند.

اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که وی از عرضه کمتر از قیمت تمام شده لوازم خانگی مخصوص زمستان از جمله بخاری گازی خبر می‌دهد. وی می‌گوید: بازار آن‌قدر کساد است که مردم می‌توانند بخاری‌های گازی را پنج تا شش درصد زیر قیمت تمام شده خریداری کنند.

اکنون قیمت بخاری گازی و شومینه در بازار از 180 تا 500 هزار تومان متغیر است؛ ‌این کالاها ایرانی است.

اما طحان‌پور با وجود رکود حاکم بر بازار، ثبات قیمتی در بازار لوازم خانگی را مثبت ارزیابی کرده و می‌افزاید: سال گذشته در بازه زمانی آبان تا اسفند، قیمت لوازم خانگی 20 درصد افزایش یافت در حالی در این روزها با توجه به خوشبینی نسبت به مذاکرات هسته‌ای، پیش‌بینی افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی وجود نداشته باشد ضمن این‌که بازار لوازم خانگی نیز بیش از این ظرفیت افزایش قیمت ندارد. این روزها شما می‌توانید یخچال و فریزرهای معمولی ساخت ایران را با قیمت 700 هزار تا دو میلیون و 500 هزار تومان از بازار خریداری کنید. قیمت برند خارجی این نوع لوازم خانگی نیز سه تا پنج میلیون تومان است. قیمت یخچال‌های دوقلوی ایرانی 3.5 تا چهار میلیون تومان و یخچال‌های دوقلوی خارجی هشت تا 9 میلیون تومان است. سایدبای‌سایدهای ایرانی نیز قیمتی از سه تا چهار میلیون تومان و نوع خارجی آن قیمت‌ چهار تا 12 میلیونی دارند.

قیمت اجاق‌گازهای معمولی ایرانی 220 تا 350 هزار تومان و نوع فردار آن 600 هزار تا دو میلیون تومان است. قیمت اجاق‌گازهای خارجی نیز با قیمت‌های دو تا پنج میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها