سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش ایسنا، اکبر توکلی با بیان اینکه نگاه جامعه به تطهیرکنندگان اموات تاحدودی تغییر کرده است، افزود: یکی از اقدامات موثر در این وضع، تغییر نام و اصطلاحات به کار بردهشده در سازمان بوده است که مراجعهکنندگان نیز از اسامی جدید استفاده میکنند و به مرور زمان اسامی قدیمی که سالها کاربرد داشت از بین خواهد رفت.
به گفته وی، تغییر نام غسال به تطهیرکننده، تغییر نام غسالخانه به سالن تطهیر و نامگذاری ساختمان عروجیان بهجای ساختمان متوفیات، نمونههایی از این تغییرات است.
توکلی خاطرنشان کرد: تطهیرکنندگان و مباشران، همان افرادی که بستگان اموات را از ابتدای ورود به بهشت زهرا (س) تا پایان مراسم کفن و دفن و انجام امور اداری همراهی میکنند، آموزشهای متعددی در حوزه مسائل بهداشتی، مذهبی، احکام و.. میبینند. همچنین مشاوران خانواده و روانشناس بهصورت دورهای در سازمان حاضر شده و مشکلات کارکنان را بررسی می کنند.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با تاکید براینکه کارکنان سازمان نیازمند تجدید روحیه مضاعف هستند، گفت: کارکنان باید حتما از مرخصیهای خود استفاده کنند و از امکانات در نظر گرفته شده در شهرهای سیاحتی و زیارتی بهرهمند شوند.
توکلی افزود: در گذشته بستگان اموات به تطهیرکنندگان پول میدادند، اما این اقدام را نیز ممنوع کردیم تا شأن تطهیرکنندگان حفظ شود. البته اگر افرادی مایل به کمک و اهدای پول به تطهیرکنندگان باشند صندوقی در سالن تطهیر درنظر گرفته شده که میتوانند مبلغ دلخواه خود را در آن قرار دهند و مجموع مبلغ داخل صندوق آخر هر ماه میان تطهیرکنندگان تقسیم میشود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد