مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: اقداماتی را دردست اجرا داریم که تطهیرکنندگان سازمان، دیگر شغل خود را پنهان نکنند و در جامعه مشکلات کمتری داشته باشند.
کد خبر: ۶۱۷۶۲۶

به گزارش ایسنا، اکبر توکلی با بیان این‌که نگاه جامعه به تطهیرکنندگان اموات تاحدودی تغییر کرده است، افزود: یکی از اقدامات موثر در این وضع، تغییر نام و اصطلاحات به کار برده‌شده در سازمان بوده است که مراجعه‌کنندگان نیز از اسامی جدید استفاده می‌کنند و به مرور زمان اسامی قدیمی که سال‌ها کاربرد داشت از بین خواهد رفت.

به گفته وی، تغییر نام غسال به تطهیرکننده، تغییر نام غسالخانه به سالن تطهیر و نامگذاری ساختمان عروجیان به‌جای ساختمان متوفیات، نمونه‌هایی از این تغییرات است.

توکلی خاطرنشان کرد: تطهیرکنندگان و مباشران، همان افرادی که بستگان اموات را از ابتدای ورود به بهشت زهرا (س) تا پایان مراسم کفن و دفن و انجام امور اداری همراهی می‌کنند، آموزش‌های متعددی در حوزه مسائل بهداشتی، مذهبی، احکام و.. می‌بینند. همچنین مشاوران خانواده و روان‌شناس به‌صورت دوره‌ای در سازمان حاضر شده و مشکلات کارکنان را بررسی می کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با تاکید براین‌که کارکنان سازمان نیازمند تجدید روحیه مضاعف هستند، گفت:‌ کارکنان باید حتما از مرخصی‌های خود استفاده کنند و از امکانات در نظر گرفته شده در شهرهای سیاحتی و زیارتی بهره‌مند شوند.

توکلی افزود: در گذشته بستگان اموات به تطهیرکنندگان پول می‌دادند، اما این اقدام را نیز ممنوع کردیم تا شأن تطهیرکنندگان حفظ شود. البته اگر افرادی مایل به کمک و اهدای پول به تطهیرکنندگان باشند صندوقی در سالن تطهیر درنظر گرفته شده که می‌توانند مبلغ دلخواه خود را در آن قرار دهند و مجموع مبلغ داخل صندوق آخر هر ماه میان تطهیرکنندگان تقسیم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها