ساخت و ساز در شهر اموات رونق گرفته است؛ قبرهای کلنگی قدیمی کوبیده می‌شود تا کم‌کم جایشان را قبرهای چهار طبقه شیک پر کند؛ درست مثل ساختمان‌های چند‌طبقه لوکس شمال شهر!
کد خبر: ۶۱۶۵۳۸
قبرهای 4 طبقه در شهر اموات

اگر همین طور پیش برود شاید به همین زودی‌ها برج‌های سر به خاک کشیده هم در بهشت زهرا (س)‌ قد علم کنند تا اگر برای خیلی‌ها وقت زنده بودنشان، زندگی کردن در یکی از طبقات آن برج‌های لوکس بالای شهر آرزویی محال بود، حالا پس از مرگشان حداقل آرزو به دل نمانند.

این همه خبرهای خوش برای آنهایی که شاید همین فردا، یک ماه دیگر، چند سال دیگر و... به جمع اموات بپیوندند، نیست.

اموات تهرانی می‌توانند مطمئن باشند که دیگر تنشان در گور نخواهد لرزید؛ چون قرار است خانه ابدی آنها مانند برج‌های لوکس و شیک شمال شهر براساس آخرین استانداردهای مهندسی و از مرغوب‌ترین مصالح ساخته شود؛ قبرهایی قرص و محکم که حتی زلزله‌های چند ریشتری هم آنها را از پا در نخواهد آورد!

گویا مسئولان سازمان بهشت زهرا (س) موضوع زلزله تهران را کاملا جدی گرفته‌اند تا اگر آن زلزله‌ای که معلوم نیست کی قرار است روی سر تهرانی‌ها خراب شود، اتفاق افتاد حداقل اموات خیالشان آسوده باشد که اگر وقت زنده بودن در هراس دائم این بودند که نکند سقف لرزان خانه روی سرشان خراب شود، حالا مطمئن باشند که خانه ابدی‌شان در برابر هر زلزله‌ای مقاوم خواهد بود.

قرار است قبرهای چهار طبقه از مرغوب‌ترین نوع بتون استفاده شود تا در هنگام وقوع بحران‌های طبیعی بتوان از این قبرها استفاده کرد.

در این شرایط که قیمت قبر در برخی قطعات بهشت‌زهرا(س) از مرغوب‌ترین زمین‌ها در شمالی‌ترین نقطه تهران هم گران‌تر است و البته همیشه مسئولان بهشت زهرا (س) این موضوع را تکذیب می‌کنند تا هم متهم به گرانفروشی نشوند و هم شهروندان به دلیل تبعیض و اختلاف طبقاتی پس از مرگ، آه نکشند، شاید بزودی باید منتظر اتفاقات جدیدی در بازار داغ خرید و فروش قبر باشیم.

شاید به همین زودی‌ها اگر کسی بخواهد برای خرید قبر از مسئول واحد فروش قبور در بهشت زهرا (س) درباره قیمت قبر مورد نظر در فلان قطعه بپرسد، علاوه بر ویژگی‌هایی مانند این‌که قبر مورد نظر در کدام قطعه باشد؟ بر خیابان باشد؟ به نیمکت، فضای سبز و منبع آب نزدیک باشد؟ و... یک ویژگی مهم هم اضافه شود که نوسانی در قیمت قبر ایجاد کند، این‌که قبرهای فلان قطعه با مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین نوع مصالح ساختمانی ساخته شده‌ است که هنگام زلزله، تن نازنین اموات‌تان در گور نخواهد لرزید!

پوران محمدی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها