گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری و شورای جهانی سفر و گردشگری نشان می‌دهد، با تسهیل روادید بیش از 6/2 میلیون شغل جدید تا سال 2016 در منطقه همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اَپک) ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۰۶۷۲

اپک در آخرین گزارش خود که در یک اکتبر سال جاری (نهم مهر 92) در بالی اندونزی ارائه شد، مشخص کرده که گرچه سیاست‌های جدید تسهیل روادید در منطقه کشورهای اپک به رشد گردشگری کمک شایانی کرده است، اما همچنان تا سال 2016 (1395)، 21 درصد از گردشگران بین‌المللی جهت سفر به کشورهای این منطقه نیازمند سیستم سنتی روادید هستند. با ایجاد تسهیلات لازم در فرآیند گرفتن ویزا و ورود گردشگران با کمترین بروکراسی، تعداد گردشگران ورودی به این منطقه تا سال 2016 به 58 میلیون نفر خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود سودی معادل 58 میلیارد دلار برای این منطقه حاصل کند.

اهمیت صنعت گردشگری به نیروی محرکه ایجاد شغل، رشد اقتصادی و توسعه در آسیا سبب شد تا سیاستگذاران اپک در سال 2011 (1390) به فکر ایجاد تسهیلات روادید بیفتند و بتوانند به رونق این صنعت پرسود در منطقه کمک کنند. اکنون تنها چالش اصلی این منطقه ایجاد همکاری و مشارکت میان سیستم مالی، سیاست‌های مهاجرت، تصمیم‌گیرندگان اصلی در مشاغل گردشگری، سیستم ترابری جهت ایجاد امنیت بیشتر و احترام بهتر به آداب و رسوم‌هاست.

با وجود گام‌های مهمی که در سال‌های اخیر برای تسهیل ویزا در سراسر جهان برداشته شده است، همچنان مناطق زیادی از جهان به سبب مشکلات پیش روی گردشگران به منظور دریافت ویزا، از تمامی فرصت‌های خویش بهره نمی‌برند. تسهیل فرایندهای فعلی برای به دست آوردن ویزا، ایجاد توافق‌های منطقه‌ای برای تسهیل ویزا و توسعه برنامه ویزای الکترونیکی (eVisa) می‌تواند در توسعه گردشگری در مناطق مختلف و شکوفایی اقتصادی نقش مهمی را ایفا نماید. در سال‌های اخیر سازمان جهانی گردشگری و شورای جهانی سفر و گردشگری با همکاری نزدیک با هم برای ترویج ارزش تسهیل ویزا به عنوان وسیله‌ای برای تحریک رشد و توسعه اقتصادی، مطالعات مشترک منطقه‌ای بسیاری را انجام داده‌اند.

سهند راوری

برگرفته از: سایت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها