خانه را با اصولش پاکیزه کنیم!

تمیز کردن خانه از کارهای دائمی منزل است ؛ اما این کار اصولی دارد که اگر طبق آن عمل شود کارها سریعتر و بهتر پیش رفته و از دوباره کاری جلوگیری می شود.
کد خبر: ۶۰۹۹۵

از بالا به پایین تمیز کنید. در موقع تمیز کردن نیروی جاذبه زمین را از یاد نبرید. این یک اصل مهم تلقی می شود که رعایت آن زحمات شما را به هدر نمی دهد.
در هنگام تمیز کردن از سقف یا از دیوارها شروع کنید سپس به پنجره ها و آیینه ها رسیده و بعد از آن میزها و طبقات و نهایتا به کف اتاق برسید؛ چرا که در غیر این صورت گرد و خاک سطوح بالاتر روی سطوح پایین تر نشسته و مجبور می شوید دوباره تمیز کنید.
این قانون در مورد پنجره و آیینه نیز صدق می کند. یعنی برای جلوگیری از نشستن گرد و خاک مجدد روی سطح آیینه و شیشه آنها را از بالا به پایین پاک کنید.
زود به زود تمیز کنید. وقتی جایی کثیف می شود هر چه زودتر آن را پاک کنید تا سریعتر و راحت تر باشد. برای مثال اگر سس گوجه فرنگی روی لباستان یا کف آشپزخانه می ریزد هر چه بیشتر بماند سخت تر برطرف می شود.
از خشک به تر بروید. اول از گردگیری و جارو شروع کنید سپس به کشیدن تی و شستن کف بپردازید. بدین ترتیب گرد و خاک روی سطوح تر نمی نشیند و همه جا به خوبی تمیز می شود. از روشهای ساده به پیچیده و مشکل بروید.
اگر کاشیها و موزائیک ها با استفاده از آب ولرم و مایع ظرفشویی تمیز می شوند از مواد شیمیایی و سفیدکننده استفاده نکنید تا در عین تمیزی به سلامت خود و دیگر اعضای خانواده نیز آسیبی نرسد.
بگذارید وقت کارها را برایتان ساده تر کند. برای مثال بسیاری اوقات اگر از اسپری ها و مواد تمیزکننده قوی استفاده می کنید چند دقیقه صبر کنید سپس سطوح موردنظر را پاک کنید.
خواهید دید که بهتر پاک می شوند و نیاز به زحمت کمتری دارند و پاک کننده های مخصوص هر مکان را در جای خود قرار دهید.
محصولات شوینده جدید را حتما امتحان کنید. وقتی محصولی را برای نخستین بار مصرف می کنید حتما در بخش کوچکی از سطح مورد نظر امتحان کنید تا در صورت مرغوب نبودن آسیب جدی به وسایل وارد نشود.
مراقب دستگاه ها باشید. وقتی از اسپری های پاک کننده استفاده می کنید اول آن را به پارچه بزنید سپس روی لوازم برقی و حساس بکشید زیرا در صورت اسپری مستقیم احتمال آسیب به دستگاه ها وجود دارد.
سعی کنید در موقع خرید هر وسیله طرز صحیح پاک کردن آن را از فروشنده سوال کرده یا طبق دفترچه راهنما عمل کنید.
مراقب خود باشید. بسیاری از مواد ضدعفونی کننده حاوی اسید یا مواد مشابه هستند که تماس با آنها از طریق پوست یا استنشاق خطرناک است پس مراقب خود باشید.

سحر کمالی نفر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها