گفتگوی جام جم آنلاین با محمدرضا حیاتی گوینده اخبار تلویزیون:

این شغل بازنشستگی ندارد

بسیار بعید و دور از ذهن است اگر کسی یکی از باکس‌های خبری شبکه یک را دنبال کند، اما با صدا و گویندگی محمدرضا حیاتی آشنا نباشد. «مرد خبر» شاید بهترین عنوانی باشد که می‌توان او را به واسطه آن خطاب کرد. حیاتی که خبرهای مهمی را در برهه‌های مختلف کشورمان خوانده، در گفت‌وگو با برنا درباره ریزه‌کاری‌ها و ضرورت‌های حرفه‌اش گفته است:
کد خبر: ۶۰۵۷۳۴

اجرای خبر به شکل رسمی و کلاسیک به نوعی مکمل یکدیگر است، ولی شکل استفاده و اجرای آن فرق دارد. ما نمی‌توانیم از فردی که خبر سیاسی می‌خواند توقع لبخند زدن داشته باشیم، چون حسی که در حین اجرای این سبک خبر‌ها گرفته می‌شود ممکن است به آن لطمه وارد کند، چون باعث نوعی پیشداوری می‌شود. در خبرهای اجتماعی و مشابه آن قضیه تا حدی متفاوت است و گوینده خبر می‌تواند راحت‌تر حسش را به مخاطب منتقل کند. این موضوع را ما باید در قالب برنامه‌ها بسنجیم نه مجری.

وی همچنین درباره تجربه اجرای برنامه‌های غیرخبری افزود: در کنار گویندگی خبر، چند بار اجرای برنامه‌های دیگر را به عهده گرفته و در آنجا یک قدم به مخاطب نزدیک شده‌ام و این طور نبوده که هرگز این سبک اجرا‌ها را تجربه نکرده باشم، ولی نکته این است که ما این موضوع را باید در فضایش در نظر بگیریم. در هیچ کجای دنیا در زمان پخش رسمی خبر، گوینده با لبخند خبر سیاسی نمی‌خواند چون این موضوع از جدیت آن کم می‌کند و ناخودآگاه به آن، سمت و سوی سیاسی می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها