سرمشقی برای مدیران فرهنگی

دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با استاد عبدالوهاب شهیدی و حضور ایشان در منزل این هنرمند پیشکسوت یکی از اتفاقات خجسته هفته گذشته بود.
کد خبر: ۶۰۰۲۴۷
سرمشقی برای مدیران فرهنگی

دکتر زالی که خود از متخصصان برجسته مغز و اعصاب است و دستی بر جراحی دارد، علاوه بر سابقه درخشانی که در حوزه پزشکی کشور داشته، شیفته خدمت به فرهنگ و هنر ملی ایران است و این نکته یکی از ویژگی‌های بارز و مثبت این مدیر خدمتگزار است.

واقعا چه اتفاقی از این بهتر که مدیر جدید سازمان نظام پزشکی علاوه بر پیگیری امور صنفی و تخصصی جامعه پزشکان، نگاه مثبت و زیبایی هم به جامعه فرهنگی داشته و تعاملات سازنده‌ای با اهالی فرهنگ برقرار کند و با این درایت بتواند موجبات هم‌افزایی این دو قشر بسیار مهم و زحمتکش جامعه را فراهم آورد؟

قطعا پیوند میان دو تخصص بالای پزشکی و هنر که با کمی تساهل می‌توان آنها را به عنوان دو بعد مادی و معنوی به شمار آورد می‌تواند برآیند و خروجی سازنده و شگفت‌انگیزی داشته باشد. دکتر زالی بخوبی به این امر واقف است که در بدو قبول مسئولیت خویش در سازمان نظام پزشکی عزمی چنین جزم روا داشته است.

اخیرا هم بعد از بروز ضایعه قلبی و مغزی برای اردوان کامکار (نوازنده برجسته سنتور) و متعاقب آن بستری شدن وی در بیمارستان، دکتر زالی به منظور پیگیری مداوای این هنرمند بلافاصله بر بالین وی حاضر شد و کمال مساعدت و همکاری را برای بهبود وی مبذول داشت و اینها همه از امتیازهای دکتر زالی است که چنین متعهدانه دغدغه رسیدگی به هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر را دارد که به واقع از سرمایه‌های ملی ایران زمین به شمار می‌رود.

هنگامی که می‌بینیم برخی از مسئولان فرهنگی بویژه در چند سال اخیر حتی نمی‌توانند نام چند فعال فرهنگی را بخوبی و با شناخت کافی بر زبان بیاورند و حتی حاضر به قبول کمترین مسئولیتی در حوزه کاری خویش نبوده و نیستند باید به شناخت و درک مسئولانی چون ریاست کل سازمان نظام پزشکی از سرمایه‌های فرهنگی مباهات کرد و ایشان را سرمشق و الگوی مناسبی برای همه مدیران فرهنگی کشور معرفی کرد.

حمیدرضا عاطفی - منتقد و روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها